Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 27-08-18 kl 07:20 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Anda sin avatar
Først, ja. Morgentur med bikkja, kaffe først. Klageforkjøla fortsatt.

Og «Lykkeliten» i kveld - det blir bra!

Ha en fin høstdag, alle.
Postet 27-08-18 kl 07:40 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Jeg er på vei til første studiesamling og venter på toget. Lite søvn inatt og begynnende forkjølelse så dette kan bli interessant.
Postet 27-08-18 kl 08:05 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen.
Jeg våknet med dundrende hodepine, så denne dagen kan bli morsom.
Ellers føler jeg meg snytt for helg, for den ble tilbrakt i bilen. Tur/retur Østlandet og 48 mil både lørdag og søndag gir ikke den store helgefølelsen, gitt.
Postet 27-08-18 kl 08:24 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Jeg våkna en time før klokka ringte, og selv om det er gruff, så hadde jeg tid til å få verdens lengste morgenkos av dynevarm liten fyr og fortsatt rekke tidlig bane.

Vi er over i en verden med free seating på jobb, så her er det om å gjøre å komme tidlig så man får en av de gode plassene med doble skjermer!
Postet 27-08-18 kl 08:30 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Straks jobb, og ellers er planene at storebror skal på skyting og jeg tror jeg skal vaske badet grundig. Skikkelig hverdag med andre ord.
Postet 27-08-18 kl 08:38 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
PÅ jobb og har fått kaffe. Blir noen tidlig dager på jobb når ungen har trening tidlig på ettermiddagen og må kjøres. Hallkapasiteten i bygda er ikke helt på topp, så man tar det man får.
Postet 27-08-18 kl 08:49 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hallkapasiteten er ikke helt på topp i Oslo heller, men avstandene er ikke de største så mine unger får komme seg på trening selv hvis det starter tidlig. Minstemann er nå utstyrt med månedskort (betalt av Oslo kommune siden han har 4,2 km skolevei) og tar t-banen til og fra.

Jeg er på jobb og har egentlig mye å gjøre. Men motivasjonen min er forskrekkelig lav for tiden. Så lav at jeg i går søkte på en annen jobb.
Postet 27-08-18 kl 08:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Blåmandag!

Stor fest på lørdag, kort natt til søndag og dagstur søndag tur-retur Trøndelag for avlevering av eldste på folkehøgskole. Jeg trenger en fridag altså! Langbordet må demonteres og alle glassene ryddes vekk og klesvasken har hopet seg opp og jeg savner ungen min allerede. Dessuten har jeg strukket en muskel i nakken, så jeg har vondt også.
Postet 27-08-18 kl 09:14 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Har tent opp og skal være hjemme med syk mini. Jeg er potte forkjøla selv også så det passer fint egentlig. Har tent opp og er i skikkelig høststemning til tross for at kalenderen sier august.
Postet 27-08-18 kl 09:15 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Og til de som har levert barn på folkehøgskole og eller har mye å stå i.

Min uke startet med et brak i går kveld med noen eposter fra en som ville ha mer informasjon til et møte i dag. I tillegg til fotballklubben som trengte en del arbeid som selvsagt helst skulle gjøres med en gang.

Jeg har vært på jobb i en time. Er nå noenlunde ajour til maratonmøte i dag. Ellers er uken full av ett til maratonmøte og noe på ettermiddagen hver dag. Heldigvis er det meste spennende, om enn litt anstrengende når det hoper seg sånn opp.
Postet 27-08-18 kl 09:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sympati til alle som har hatt for kort helg eller ikke er i form!

Selv er jeg uforskammet opplagt. Jeg fikk også kosetid i morges, med yngste som ennå ikke er for stor til å sove i vår seng.

Mye jobb i vente i dag, og et litt krevende møte i kveld, men jeg har med god kaffe hjemmefra og er motivert.
Postet 27-08-18 kl 09:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gurimalla, i dag er det mandag! Det er bare min egen skyld at jeg er trøtt siden jeg har tilbragt helga med å feire min venninnes jubileum. Det var fryktelig gøy i helga, ganske slitsomt i dag.
Postet 27-08-18 kl 09:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Høst! Bortsett fra et par små festivaler er vi nå ferdig med Tidenes Maratonsommer! Så nå er det Tidenes Opprydningsjobb som står igjen.
Postet 27-08-18 kl 09:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Våknet flere ganger i natt av støle setemuskler. Det er dugnad i kveld også, regner med det går kjappere i dag siden det meste nå skal være på plass
Postet 27-08-18 kl 09:37 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Goddagen!

Nå har jeg akkurat bestilt nye vinduer til huset. Strømregninga bør gå en del ned for å betale vinduene, men det skal bli stas med mindre trekk og enda litt bedre utsikt.
Postet 27-08-18 kl 10:13 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Jeg må lære å registrere timer fredag ettermiddag i stedet for mandag morgen. Dustete system og tar laang tid. Nuvel, halvkort uke, kick-off fredag (og i helgen, sånn passe stas), med reising og sånt. Første i ny jobb, blir spennende. Og krevende, møte alle kolleger fra fjern og nær.

Sov skikkelig dårlig i natt, når skal jeg lære at det ikke er så lurt å sove skikkelig lenge både lørdag og søndag? Men det er jo sååå deilig! Jeje, har vel sikkert fått nok søvn i snitt.
Postet 27-08-18 kl 10:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Mandag er alltid blæh, men jeg skal 1) ikke trene og 2) på kinodate med mannen, så da er tilværelsen straks litt lysere.
Postet 27-08-18 kl 12:09 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg hadde en spretten start på dagen og fikk gjort mye, i to timer, da de ringte fra skolen om syk gutt.
Så da er vi tilbake i sofaen med strikketøy og Croods.
Postet 27-08-18 kl 12:58 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sofadag her også i dag, men bare meg i den. Ikke så dumt selv om jeg helst skulle vært spretten og på jobb.

Ingen spesielle ting som skjer i dag heldigvis, i morgen er vi i gang med fritidsaktiviteter på begge barn, alt for tidlig på ettermiddagen men i det minste på samme sted rett etter hverandre. Bør gå fint så lenge kroppen er i bedre stand og noen ikke holder oss våken halve natten.
Postet 27-08-18 kl 13:08 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har hatt en nydelig avslappende helg og så startet jeg uka med å jogge til jobb OG morgenbade (funnet et perfekt sted like ved jobb! ) så jeg er happy-snappy. Og så fikk jeg røkket ut litt mer tråd ut av en enorm floke på prosjektet, og begynner å tro at det kanskje er håp for å løse det. Muligvis.
Postet 27-08-18 kl 13:26 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på samling om nasjonale prøver, gjennomføring og oppfølging. Jei. I morgen er det regelverkssamling om paragraf 9a.
Postet 27-08-18 kl 14:23 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Polyanna sin avatar
Blånn: Sikkert både nyttig og langdrygt, kan jeg tenke meg? Utrolig nyttig med sånne gjennomganger, men man kan virkelig bli overveldet over alt leamikket man må holde orden på som skoleleder!
Postet 27-08-18 kl 14:34 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg meldte meg akkurat av en trening, kjenner at jeg er for sulten og har hodepine, men i kveld vil jeg nok en gang starte min løpekarriere! :famouslastwords:
Postet 27-08-18 kl 16:30 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
På vei hjem fra studiesamling, etterpå forberede meg til jobbintervju i morgen og jeg har vært våken siden 0415....
Postet 27-08-18 kl 16:35 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Polyanna: Denne samlingen var ikke spesielt nyttig. Den i morgen er derimot veldig nyttig, tror jeg. Går på tolkning av § 9A etter endringene i fjor, nå når man har gjort seg noen erfaringer.
Postet 27-08-18 kl 17:26 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hvorfor i allverden haste hjem fra jobb for å lage middag? Det er jo ikke et menneske her. Fres. Tar meg noen knekkebrød og stikker på trening, så får de lage seg mat sjøl.
Postet 27-08-18 kl 17:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har jogget i regnvær!
Postet 27-08-18 kl 19:00 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no