Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 08-11-17 kl 07:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg måtte dra hjem fra jobb i går og tar litt gjemmekontor først i dag. Kjenner at en lettvegg nærmer seg, da må jeg trekke i bremsen. Synes selv jeg er veldig flink.

God kaffe i dag, det er noe med å senke skuldrene og stirre inn i peisen som er innmari godt.
Postet 08-11-17 kl 08:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Høres lurt ut å bremse, Blondie.
Jeg har fri fra jobb både i morgen og fredag, så nå sitter jeg med fredagsfølelse - sånn midt i uken
Postet 08-11-17 kl 08:37 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Blondie

Det høres veldig fornuftig ut.

Jeg er på jobb og det regner. Jeg vet ikke om det er så mye mer å si. :høst:
Postet 08-11-17 kl 09:10 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
på Blondie. Jeg tror du har gjort det riktige.

Jeg stod opp nå, kaffe på gang, syk unge og jeg skal
i møte med Nav idag...
Jeg vil jo ha jobb for Ja, 2 år siden.
Postet 08-11-17 kl 09:27 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har jobbet mye i det siste, og kjenner intenst på ønsket om å ta en avspaseringsdag midt i uka og bare gjøre mine ting. Jeg vet at sjefen ville godkjent det, men da må jeg faktisk rydde plass.

Vel, jeg har startet med å be om fri de to siste arbeidsdagene før jul, så jeg skal få brukt opp noe timer.
Postet 08-11-17 kl 09:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kjenner meg igjen Tjorven.

Jeg har jobbet alt for mye i det siste (40 timer avspasering and counting) og ser ingen mulighet til å rydde plass til avspasering. Men jeg skal ta det til jul og det blir deilig.
Postet 08-11-17 kl 09:48 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er så heldige så vi har automatisk fri hele romjula, så jeg vurderer faktisk å ta fri 2. januar også. Sånne dager er det litt lettere å få ryddet plass til, men da kommer jo ungene til å være hjemme.
Postet 08-11-17 kl 09:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Samtidig som det er strevsomt å jobbe mye, så kjenner jeg på takknemligheten. Jeg har en ålreit jobb med interessante arbeidsoppgaver og gode kolleger. Jeg vil veldig mye heller ha det sånn enn en kjip jobb (som jeg hadde for 2 år siden) eller ingen jobb (som for halvannet år siden).
Postet 08-11-17 kl 09:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
På vei til jobb, alt for sent. Jeg er ikke god på effektiv levering, altså. Men så er det til gjengjeld utrolig hyggelig å tusle ned i barnehagen med skravleungen min og med katten i hælene.

Ellers er jeg kvalm på tredje dagen av en omgangssyke som aldri slår ordentlig ut. Har planlagt lang jobbedag og trening, men vi får nå se..
Postet 08-11-17 kl 09:58 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Ja, der er jeg helt enig Tjorven. Mye å gjøre i en spennende jobb er et privilegium.
Postet 08-11-17 kl 09:59 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Veldig enig jeg også. Det er mye mer slitsomt å ikke ha jobb når man både vil og kan jobbe. All sympati, Millen!
Postet 08-11-17 kl 10:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg falt på vei til jobb. Jeg har kjempevondt i armen min. :sutre:
Har fått ispose og trøst, og tett oppfølging av en av de få kollegaene mine som ikke har HPR-nummer (altså helsepersonell).
Og unnasluntrer avdelingsmøtet, jeg har vondt og orker ikke gå den lange turen til auditoriet.
Postet 08-11-17 kl 10:02 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg teller ned til jeg skal på husmorferie til Karibien på fredag. Juhu!!
Postet 08-11-17 kl 10:25 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Åh, det høres deilig ut Pelle, kos deg.
Postet 08-11-17 kl 10:35 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg vil og på husmorferie til karibien!

Jeg kjenner at jeg er litt småsyk, men ignorerer det etter beste evne, har slett ikke tid til å bli syk før om to uker. Så jeg har dyttet i meg Lemsip og kaffe, og satser på at det går over. Alene på kontoret i dag, så jeg smitter ingen heller.

Håper armen blir raskt bra, Ru!
Postet 08-11-17 kl 10:58 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Husmorferie høres deilig ut, Pelle!

Hjemmedag på meg i dag, lettveggen her har vel i grunnen smelt såpass at det blir det en dag eller to i uken noen uker fremover. Skal ut og få sol i ansiktet snart, det er i hvert fall deilig at det er fint vær!
Postet 08-11-17 kl 11:07 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Nav
Postet 08-11-17 kl 13:32 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Morgenes svalestup har forårsaket langt flere vondter enn jeg kjente til å begynne med. :vondt overalt:
Fy flate, jeg kan ikke huske sist jeg gikk så på trynet og slo meg så grundig. Det må ha vært en trynings på sykkel når jeg var 12, liksom?
Postet 08-11-17 kl 15:31 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Uff, Ru. God bedring.
Postet 08-11-17 kl 15:38 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God bedring, Ru!

Vanlig dag i dag. Litt deppa etter at jeg i går fikk vite at perioden min som nomade er forlenget med en uke. Ferdigbefaringen på de nye klasserommene er utsatt med minst en uke. Det betyr en ekstra uke med bussing av elever og pendling mellom jobben min og satelittskolen.

I kveld har jeg trøsteshoppet vintersko. Jeg gikk sålene av de forrige. Og har funnet ut at høyhælte ankelstøvletter ikke er kompatibelt med å stresse mellom to skoler, gjerne bærende på noen liter skolemelk og annet. Så nå sitter jeg her i stua med de nye skoene på og ser på klesvasken som skal brettes.
Postet 08-11-17 kl 22:00 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Jeg er på internt universitet hele uken og i dag har vi stort sett bare bygget lego for å simulere produksjonen. Gøy rett og slett og deilig med avbrekk fra den vanlige jobben.
Postet 08-11-17 kl 23:29 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no