Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 21-11-19 kl 08:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 15

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar

Hjemmekontor i dag. Må få tatt en telefon til legekontoret ang tåen til eldstemann. Han har et sår der som bare væsker og ikke vil gro.
Postet 21-11-19 kl 08:39 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn. På jobb, og passe mye å gjøre. Ikke mange dager som er slik, så det er bare å nyte.
Postet 21-11-19 kl 09:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Er på jobb, hjemmekontor. Det har jeg jo hatt en liten evighet nå.
Postet 21-11-19 kl 09:26 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Nok en gang er jeg utslitt fordi naboen har et barn som gråter hysterisk halve natta. Jeg synes synd på naboen, men jeg synes søren meg synd på meg og. ><
Postet 21-11-19 kl 10:07 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
men Mams, har du sjekket om du kan få transport til og fra jobb? For å få truffet litt folk liksom?
Postet 21-11-19 kl 10:19 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Mornings!

Kollegaer er viktige Mams, særlig om du faktisk savner dem. Her er det en gylden rolig dag etter måneder med hardkjør, da gjelder det å forsøke å holde litt på fokus.

Håper dere finner ut av det med tåa Mex. Vi har hatt både operasjon og fått antibiotika mot sår som ikke gror.
Postet 21-11-19 kl 10:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Regn i sør, igjen, men det lysner litt. Snart helg, blir fint.

Pappalille: Hvor gammelt er barnet som gråter?

Mex: Lykke til med tåa.
Postet 21-11-19 kl 10:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Pappalille: Vi var gjennom noe tilsvarende for et par år siden. Jeg holdt på å bli splitter pine gal, og jeg startet en tråd om det her inne. Der ble jeg behørig minnet på at for enda flere år siden så var det jeg som hadde det barnet som holdt naboene våkne.

For vår del gikk det over. Jeg ble sprø, men når jeg møtte foreldrene til barnet i oppgangen, så så jeg at de var langt mer slitne enn meg.
Postet 21-11-19 kl 11:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Legen tok prøver av infeksjonen som sendes inn, men synes den så ganske bra ut. Se det an et par uker til, fortsette med grønnsåpebad hver dag som vi har gjort. Blir det verre, så skal vi inn igjen, og er det ikke bra etter 2 uker blir det penicillinkur.

Huff, pappalille. Høres slitsomt ut.
Postet 21-11-19 kl 12:50 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mex: knerten har også hatt et sår på en tå som ikke ville gro. Han var gjennom en penicilinkur uten noe effekt, men etter 6 uker med grønnsåpebad 2 ganger om dagen så ble det bra til slutt. Her var det nok en inngrodd tånegl som var årsaken, så når vi de siste ukene ble litt mer nøye på å stelle tåneglen gikk det fortere.

(Inngrodd tånegl er visst veldig vanlig blant gutter i tidlig pubertetsalder ... googlet jeg meg frem til og trakk et lettelsens sukk.)
Postet 21-11-19 kl 12:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Grønnsåpevann er vidunderkur for vonde verkende tær, har svart belte i det siden alle gutta mine har hatt det i mer eller mindre grad. Eldste har vært mest plaget og har operert bort litt på kanten, det var bare vellykket på en fot.
Antibiotika fungerer litt, men grønnsåpebad er bedre.
Og minne de på å ikke klippe englene for langt ned, det må gjøres ofte...

Satser på å kjøre snart og da får jeg se andre mennesker.
Samtidig er det jeg jobber med nå lettere å gjøre uten forstyrrelser (sånn utenom om en del telefonsamtaler fra kollegaer hver dag.
Er hele situasjonen som tærer litt nå, drittlei. Men det gir seg nok.
Postet 21-11-19 kl 13:06 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Her var det hardt møte med en dørstokk som førte til at tåneglen knakk skrått over slik at 1/4 av neglen løsnet og ble erstattet av en blodblemme..
:beklager ekle ekle detaler:

Men har faktisk hørt fra flere mødre at de har gutter som sliter med inngrodde tånegler. Greit å vite at det ikke er så uvanlig. Jeg tenker også at han kanskje nå har lært seg å klippe neglene litt før, da blir konsekvensene gjerne litt mindre om man skulle møte på en dørstokk.
Postet 21-11-19 kl 13:07 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Aha, er det vanlig hos gutter altså. Det visste jeg ikke, men det forklarer jo litt.
Postet 21-11-19 kl 13:34 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har hatt en helt ekstremt travel to ukers periode. Men nå begynner jeg faktisk å se at jeg kan bli ferdig med det viktigste av det jeg holder på med. Det er en mulighet for at jeg får sendt fr meg i dag og dermed har en dag i morgen der jeg bare kan rydde i alt som har blitt liggende og kan gå til vanlig tid.

Jeg gleder meg til juleferie.
Postet 21-11-19 kl 16:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nok en tenåringsmamma her med sønn som har hatt inngrodde tånegler. Han har fjernet store deler av stortåneglene han nå da, på sykehuset i fire operasjoner. Så det er vel et ekstremtilfelle.
Postet 21-11-19 kl 16:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no