Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 06-04-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi skal straks vekke sylfersk tenåring med busdagssang.
Postet 06-04-18 kl 07:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer til tenåringen, Blånn!

Ferdig med morgentur for hunden, nå er det rusletur for meg. Hytta rett etter jobb krever litt organisering på morgenkvisten. Men først, mer kaffe!
Postet 06-04-18 kl 07:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Prøver å konsentrere meg om å gjøre mest mulig klart til revisorene kommer i dag, men jeg har mer lyst til å surfe og drikke kaffe.
Postet 06-04-18 kl 08:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med tenåring Blånn.
Postet 06-04-18 kl 08:53 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med tenåring Blånn!

Nå har jo du forsøkt dette før, men jeg synes så langt at tenåringer er bedre enn sitt rykte. Vår har jo hatt sine runder med trass og divafakter tidligere, men nå er det jo litt vett og forstand i henne i tillegg. Det hjelper på. (Og så er jeg tidvis verdens teiteste ... men det kan jeg leve med.)

Jeg kjenner at det skal bli veldig godt med helg, altså.
Postet 06-04-18 kl 08:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med tenåring, Blånn!

Hardt å stå opp i dag og jeg kjenner på litt grums I halsen. Skal bli godt med helg.
Postet 06-04-18 kl 09:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Grattis med tenåring, Blånn!

Fredag! Det passer godt med helg nå, og vi er bedt bort til gode venner på middag!

Men først kaffe og jobb. I den rekkefølgen.
Postet 06-04-18 kl 09:11 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings! I natt har det heldigvis ikke kommet mer snø, og nå er det endatil fredag.

Gratulerer til Blånnungdommen! Synes selv det er ganske ok å ha en tenåring i hus.
Postet 06-04-18 kl 09:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Gratulerer med tenåring!

Nydelig fredag i Oslo.
Postet 06-04-18 kl 10:28 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hurra for tenåring!
Postet 06-04-18 kl 10:34 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skulle jo egentlig jobbe, men sitter nå midt i en kjempekrangel angående en overgangssak


... innen fotball for 13-årige jenter!!!
Postet 06-04-18 kl 10:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oi, Tjorven.
Postet 06-04-18 kl 11:05 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Krev prosenter, Tjorven!
Postet 06-04-18 kl 11:31 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nei, det er ikke noe penger å tjene. Greia er at i vinter så fikk vi ei jente på prøvespill, og nå viser det seg at klubben hennes har motsatt seg overgang selv om de godkjente prøvespillet. Jeg skjønner jo at de ikke ønsket å miste en god spiller, men jenta ønsker å være i en klubb med utviklingspotensiale, og det er det definitivt mer av i klubben vår. (Og laget jeg er lagleder for er desperat etter nye spillere.)

Greia er jo at de bare har sagt nei uten noen god begrunnelse, og ventet med å gjøre det til seriestart.
Postet 06-04-18 kl 11:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg prøver å få Skatteetaten å fortelle meg hvordan jeg skal innrapportere inntekt og skatteinnbetaling i utlandet. De snakker til meg som om jeg var verdens merkeligste skattebetaler.
Postet 06-04-18 kl 12:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
:hello:
Jeg drar meg på sofaen. Helt utrolig hvor satt ut man blir når hovedarnen, altså den man bruker mest, er satt ut av spill. Men jeg har med mye strev klart å bake en kake. Det er loppemarked i helgen, for første gang siden 2011 skal jeg ikke jobbe som en gal hele helgen. Det blir rart.
Postet 06-04-18 kl 13:34 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Kan et lag for 13-åringer nekte en spiller å bytte lag. :rabla:

Det fredag, og jeg har sjelden vært å glad for det, som jeg er dag.
Postet 06-04-18 kl 13:38 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Snakker man om overgang og prøvespill og slikt for barn? Det er jo helt sykt.
Postet 06-04-18 kl 13:50 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Til Tally: om man mistrives i en klubb og ønsker å ikke slutte, hvorfor ikke bytte klubb liksom?
Postet 06-04-18 kl 13:59 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg tolket det mer i samme retning som annemede. Slike overganger skal godkjennes av begge de involverte klubber også i barnefotballen, i alle fall. (Der går skillet mellom barn/ungdom ved overgangen til 13-årskullet.) Om det finnes gode grunner til ikke å godkjenne det, er litt vanskelig å se for seg, men det kan jo tenkes. Dersom lekkasjen til en naboklubb plutselig blir stor, kan det jo være at klubben vil forsøke å stoppe den - for å beholde nok spillere til å kunne stille et lag, f.eks.
Postet 06-04-18 kl 14:45 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
I Tjorvens tilfelle snakkes det jo om at jenta ikke får lov av klubben sin å slutte der, det er det jeg syns høres helt koko ut. Ikke at man ønsker å bytte. Jeg trodde riktignok vokabularet rundt det var litt mindre profesjonelt enn "melde overgang" når man tross alt snakker om barn. Mer "slutta, bytta klubb".
Postet 06-04-18 kl 14:54 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Aha, jeg ser nå at jeg ikke kom inn fra starten av diskusjonen - så bare Paminas innlegg. Da blir jo mitt første innspill litt meningsløst, ja. (Jeg tolker for øvrig "prøvespill" mer som "teste et par treninger og se om jeg trives", men det kan hende jeg tar feil. Vi er ikke i ungdomsfotballen ennå.)
Postet 06-04-18 kl 15:00 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Vi hadde for øvrig en "overgangssak" i fjor vinter der mannen min i en stor fotballblogg ble beskyldt for å ha HENTET en 11-åring fra naboklubben. Det var ikke akkurat slik det hang sammen gitt, men foreldrene ønsket et bytte, og var ikke klar over at klubben deres måtte gi klarsignal til "prøvespill" (i betydningen "vil jenta trives?").
Postet 06-04-18 kl 15:02 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nei, det er dette klarsignalet om både "prøvespill" og "overgang" jeg både tenker mitt og himler over.
Postet 06-04-18 kl 15:09 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Frå mindre klubbar til større, som eg antar dette er, begynner det no å bli alvor for 05-kullet som er ungdomsspelarar frå i år. Andre veien er det betrakteleg lettare

Sjåast vi på NC, Tjorven?
Postet 06-04-18 kl 15:45 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Det der med overganger i fotballen, både barn og ungdom, er vanskelig. For de store klubbene er attraktive for de flinkeste spillerne, og vi som en litt mindre klubb ser at de større klubbene i regionen ofte er på speiding hos oss, for å se seg ut spillere de vil hente etterhvert. Det gjelder både Tjorven sitt lag og Elinblu sitt lag, blant annet. Det som skjer om de hentes for tidlig (og for meg er 05 for tidlig) er at hjemmeklubben tømmes for talenter og de som er igjen mister motivasjon og vi klarer ikke å stille lag når de blir 15-16 år gamle.

Vårt fotballag har med hell heller gått inn for samarbeid med disse klubbene, for å få spillerne til å bli i hjemmeklubben så lenge som mulig, men at de hospiterer hos de større klubbene og er med på sone/kretslag. Vi har også motsatt oss et par overganger, men da basert på at vi mener spilleren vil ha det like bra nivåmessig på vårt lag. Andre ganger har vi latt spillere gå med all den velsignelse som er mulig å få, for vi ser spilleren vil få det bedre i den andre klubben.

(Lillesøster ligger an til å bli en overgangskandidat om hun fortsetter med fotballen, så dette er en helt reell problemstilling for oss.)
Postet 06-04-18 kl 16:03 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Prøvespill hos oss er «se om du trives».

Gutta på samme alder i vår klubb har et elitelag hvor prøvespill innebærer «vise frem fotballferdigheter». Men innen idrett regnes ikke 13-åringer som barn lenger, men ungdom. Og hvis man ikke får lov til å bli med på elitelaget får man tilbud om plass på et av breddelagene (men da velger de fleste å fortsette å være lokale helter i den klubben de var).
Postet 06-04-18 kl 16:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Adrienne: jeg iler til og presiserer at vi ikke har henvendt oss til jenta. Hun tok kontakt med oss og spurte om hun kunne få trene/prøvespille med oss.
Postet 06-04-18 kl 16:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Tussa: Ja, vi er der.
Postet 06-04-18 kl 16:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Så gøy! Hadde vore ekstra gøy om vi til og med skulle spele mot kvarandre
Postet 06-04-18 kl 16:09 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blant guttelagene er dette en helt vanlig problemstilling hos oss. Så vi har veldig klar instruks om å ikke tillate at noen trener med oss uten tillatelse fra moderklubben. Det spesielle i denne saken er at vi fikk tillatelse, men at de nå motsetter seg at hun melder overgang. Foreløpig uten å gi oss noen begrunnelse.
Postet 06-04-18 kl 16:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Tussa: det ser ut til at vi kanskje må spille i J14. Ikke fordi vi er så himla gode, men at det er litt for mange som skal på ferie slik at vi må hente inn spillere fra 04.
Postet 06-04-18 kl 16:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
@Tjorven: Det forstår jeg jo at oppleves som litt rart fra deres side. Håper dere får det til eller i det minste får en begrunnelse.

Vi tok forøvrig over et halvt fotballag nå nylig, der var det en gjeng jenter som fortsatt ville spille fotball, men som hadde mistet så mange spillere at de ikke klarte å stille lag lenger. Det var et himla styr å få det godkjent hos begge klubber, men det gikk heldigvis til slutt og vi har noen lykkelige jenter på laget vårt, og det gir oss også håp om å holde på både topp og bredde enda litt lengre, siden vi kan stille lag i både 1. og 3. divisjon. 05-jenter dette også.
Postet 06-04-18 kl 16:14 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi skal sannsynligvis ikke på NC, satser på DanaCup i stedet. Det er mulig vi sender et lag på NC også, enten alene eller i samarbeid med 04. Vi får se. Fjorårets NC var hyggelig, men ingen kjempesuksess.
Postet 06-04-18 kl 16:15 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sent inne, men melder man overgang i barnefotball altså? Dvs fram til året de er 13.
Ikke slutte og bytte som Pamina er inne på?
Postet 06-04-18 kl 18:06 av star star er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Håhåhå. Vårrengjort hus med vindusvask utført av proffe renholdere var helt greit å komme hjem til en fredags ettermiddag.
Postet 06-04-18 kl 18:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Åh! Det må ha vært helt vidunderlig! :unnelig:
Postet 06-04-18 kl 19:35 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Og Så misunnelig på Maverick.
Postet 06-04-18 kl 20:07 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Det er jo gøy når det skjer slike ting også! Min eldste er visst dyktig innenfor kunst og håndtverk og elsker faget. Det har hun ikke fra meg. Jeg valgte sløyd når jeg kunne!
Postet 07-04-18 kl 00:14 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no