Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 19-08-19 kl 07:46 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar

Første skoledag for yngste så ikke en helt vanlig dag.
Postet 19-08-19 kl 08:00 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Skolestart idag og bare jeg oppe så langt... Mini må kjøres idag for han går med skinne på foten enda, men får forhåpentligvis ta den av i morgen etter kontroll på sykehuset. Nå starter hverdagen etter en god sommer og det er tettpakket program frem mot høstferien med valgkamp, fotballkamper, cuper og møter. Tjohei!
Postet 19-08-19 kl 08:06 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har også førsteklassing i dag, men har innsett at mamma ikke følger første skoledag på vgs. Foreldremøte i kveld, da.

På jobb skal jeg ta imot gamle og nye elever. De søte små førsteklassingene er så fine.
Postet 19-08-19 kl 08:32 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har også sånn førsteklassing som Blånn (og på samme skole, tror jeg?), og skal faktisk følge henne litt. Muligens si hadet et kvartal før skolen eller noe sånt. Det blir spennende!
Postet 19-08-19 kl 08:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen fra et hotellrom i Tigerstaden. Fantastisk konsert i går, nå frokost og hjemreise.
Postet 19-08-19 kl 08:41 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Lykke til med første skoledag i dag, mine starter ikke før onsdag, så de har fortsatt så latmannsdager foran seg. Jeg not so much, selv om 60% sykemelding og forholdsvis ubrukelig arm fører til rolige dager. En kaffe til og kanskje vekke kidsa før jobb.
Postet 19-08-19 kl 09:04 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
For første gang på veldig lenge, så dro jeg ut døra før unga. Første skoledag på begge, men eldste har sløv start og begynner ikke før om 2 timer.
Jeg venter på torturisten med nåler, aka fysio.
Postet 19-08-19 kl 09:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg kjørte 16-åringen til Lier i går, og hun skal ha første skoledag på videregående skole i dag. Kom hjem i natt og er utslitt etter å ha kjørt bil i 17 timer på to dager, og mammahjertet er frynsete av savn.
Postet 19-08-19 kl 09:17 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
LilleT sin avatar
Tror kanskje det er første gang jeg våger meg inn i denne tråden ... God morgen!

Første skoledag for 16-åringen min også. Andre klasse på videregående. Motivasjonen hennes er ikke akkurat på topp, men jeg tipper det blir greit å komme i gang.
Postet 19-08-19 kl 09:21 av LilleT LilleT er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Nybakte 4. og 6. klassinger er sendt på skolen, og førskolebarnet er levert i barnehage. Hverdag!

Og i natt trodde jeg neste apokalypsen var på vei, for makan til torden og regnvær er det lenge siden jeg har sett (og hørt)!
Postet 19-08-19 kl 09:26 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Siste første skoledag på ungdomsskolen!
Postet 19-08-19 kl 09:48 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen. Sitter på bussen. Kaffe er inntatt, tannlegetime unnagjort. Jobb neste.
Postet 19-08-19 kl 09:48 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
For min eldste også, Tallulah!

Og siste første skoledag på barneskolen for yngste!
Postet 19-08-19 kl 09:50 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Siste første skoledag i verden her! Det føles merkelig, det. Facebook fortalte meg nettopp at 19. august for 11 år siden skulle jeg hjelpe til med å pakke skolesekk for aller første gang. #SomTidenFlyr
Postet 19-08-19 kl 09:57 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
41 år i dag Litt ensom morgen - til og med alene på tremannskontoret, noe jeg ellers bare kan drømme om. Gleder meg til å feire med barna, og foreldrene mine, senere i dag. Har bestilt pizza fra peppes :vill&gal:
Postet 19-08-19 kl 10:06 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Lykke til til alle med første skoledag-barn her og der! Her er det skolestart i morgen, så i dag er begge på SFO, mens i morgen skal minsten begynne i 1. klasse, og storesøster i 3. Bare å ha lommetørkleet klart, for tradisjonen er at 3. klasse synger for 1. for å ønske dem velkommen.

2. uke i ny jobb, svosj!
Postet 19-08-19 kl 10:06 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hurra for Appelsin!
Postet 19-08-19 kl 10:06 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa var ikke klar for dette. Vi har i noen dager forsøkt å fortelle at det kan være lurt å snu døgnet tilbake til hverdag, men hun har ikke vært særlig lydhør. Da hun omsider stod opp var jeg usedvanlig glad for at jeg kunne forsvinne ut døra.

Hun er et skikkelig b-menneske. I fjor begynte hun 9.25 hele tre dager i uka, men i år er det bare én. Det var visst ikke så mye trøst i at hun er tidligere ferdig, og at det da blir mer tid til lekser før middag og trening.
Postet 19-08-19 kl 10:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!
Postet 19-08-19 kl 10:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!
Postet 19-08-19 kl 10:11 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for Appelsin!

Postet 19-08-19 kl 10:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Appelsin

Har akkurat snakket med eldste og forsikret meg at han er i rute.
Postet 19-08-19 kl 10:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hipp hurra for Appelsinen!

En ungdomsskole gutt i dag -Hvor blir det av tiden?
Minstemann er klar for 4. klasse. Det er vel bare svosj, og så er han klar for ungdomsskolen også.
Postet 19-08-19 kl 10:27 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skoleåret begynner bra, syvendeklassingen ga beskjed i morges at de skulle ha med grillspyd i dag. Hun hadde fått beskjed av læreren på fredag og ikke sagt noe til oss. Det ble ikke med grillspyd i sekken for å si det sånn.
Postet 19-08-19 kl 10:36 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!

Lykke til med skolestart i dag til de som starter i dag.
Postet 19-08-19 kl 10:36 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
LilleT sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!
Postet 19-08-19 kl 10:54 av LilleT LilleT er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Gratulerer så masse med dagen finaste Appelsinen
Postet 19-08-19 kl 11:05 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer så mye med Appelsindagen!!

Her er skolestart først i morgen, en i VG3, en i 8. klasse. Spent på både ungdomsskolestart og starten på sisteåret, russetid og den slags. Eldste starter i dag på sitt 3. studieår, merker ikke så mye der gitt! Frøknene har også snudd døgnet, særlig eldste, men det må hun nå nesten styre selv. Minste har vært mer opptatt av å snu tilbake, litt mer struktur på det hodet der!
Postet 19-08-19 kl 11:11 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Toffen: Skal du på foreldremøte? Min har kommet i 1a. Spennende dager.
Postet 19-08-19 kl 11:31 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Appelsin.

Her var det første skoledag på fredag. Men i dag er jo første vanlige skoledag og det er spennende nok i seg selv. Jeg er nå helt ferdig med grunnskolen og har to vgs elever. Og føler meg veldig gammel.
Postet 19-08-19 kl 11:58 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Blånn: Skal på foreldremøte. Min er i 1E.
Postet 19-08-19 kl 12:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Vi har visst også foreldremøte i morgen i følge websiden til skolen. Må man henge med der for å få info i VGS?

Gratulerer med dagen, Appelsin!
Postet 19-08-19 kl 12:54 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer, Appelsin! Jeg tok knekken på stemmen min på konsert i går, det var det verdt.
Postet 19-08-19 kl 12:55 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Hurra for Appelsin!

Yngste vår har vært sitt vanlige frekke jeg de siste ukene, håper virkelig det kan prelle litt av nå som det er vanlig hverdag igjen. Aner ikke hvor hun har det fra.

Eldste begynner i 7. klasse og det er jo stas.

Jeg sitter hjemme og venter på branntilsyn. De kommer en gang mellom kl 11 og 14.30. Toppers.
Postet 19-08-19 kl 13:15 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
En første dag på ungdomsskole og en på vgs her.

Sistnevnte skole ringte forrige uke og avtalte oppstartsamtale med elev og foresatte. Litt overraskende (men positivt). Poden var mutt på veg til, mer kommunikativ på veg tilbake, så jeg er betinget optimist.
Postet 19-08-19 kl 13:39 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Sitat:
Jeg tok knekken på stemmen min på konsert i går, det var det verdt.
Pappalille, da tror jeg at jeg hørte deg. Umulig å sove før konserten sluttet og vi hørte til og med publikum.
Postet 19-08-19 kl 13:45 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Toffen: prøvde å se etter en muldvarp, men så deg ikke.
Postet 19-08-19 kl 20:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hadde ikke kalasjnikoven med.
Postet 19-08-19 kl 22:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Nei, den manglet. Men jeg traff andre forumvenner da, fra gode gamle Babyporten.
Postet 19-08-19 kl 23:25 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg droppet omvisningen og stakk i vei ganske kjapt. (Men Boden-skjørt hadde jeg!)
Postet 19-08-19 kl 23:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og jeg hadde Boden-kjole.
Postet 19-08-19 kl 23:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Skulle ha scannet aulaen bedre altså!
Postet 19-08-19 kl 23:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no