Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 20-08-19 kl 07:30 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar

Første ordentlige nye hverdag i heimen.
Kaffe inntas på jobb. :svosj:
Postet 20-08-19 kl 07:41 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Pensumbok lå og ventet på meg på trappen sammen med brødleveringen i dag. Så fikk startet dagen med lesing.
Egentlig travelt på jobb, men piffen har gått litt ut av meg.
Postet 20-08-19 kl 08:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Håper jeg våkner er gang i dag.

Første hele skoleuke, og videregåendeungen er oppe lenge før sin mor. Jeg har smekkfull uke, og så skal jeg søren meg servere i bryllup i helgen også.
Postet 20-08-19 kl 08:13 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Den ene ungen ble vekket av musikk fra Sonos-anlegget og det er visst bedre enn foreldrevekking. Den andre syns fortsatt det er kult å være skolegutt. Så jeg forlot heimen i tilsynelatende idyll rundt frokostbordet. (Idyllen pleier å gå over, så fortsatt greit å stikke )
Postet 20-08-19 kl 08:29 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Oppdaget at jeg glemte å kjøpe kaffe! Og så har jeg vondt i halsen. Men, solen skinner. Får kaffe på jobb.
Postet 20-08-19 kl 08:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Eller noe. Klamrer meg til kaffekoppen og konstanterer at t-banen atter er hverdagsfull.
Postet 20-08-19 kl 08:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
En unge oppe, den andre kommer til å slite i morra. Jaja, like greit å nyte den siste feriedagen før dem, jeg skal snart svusje til jobb.
Postet 20-08-19 kl 08:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar


Jeg sov dårlig i natt og er skrekkelig trett. Da passer det dårlig med en dag der jeg egentlig skulle drevet langtidsplanlegging. I dag trenger jeg ting som haster.
Postet 20-08-19 kl 09:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen!

Hverdagskøen er tilbake inn mot Sinsen- og Storokrysset, det er helt sikkert. Hjemme var 8.-klassingen våken og nokså blid og forventningsfull, 3. VGS-frøkna not so much. Men sistnevnte er atten og et halvt år og klarer seg aldeles selv. Kan vel ikke vente med å flytte egentlig, men blir vel i heimen et lite år til. Jeg er trøtt som fy, men det er vel bare å sveive i gang hjernecellen.
Postet 20-08-19 kl 09:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Første skoledag i siste barneskoleår i dag. Ville er klar, men håpet på at det ikke ble altfor mange bøker å bære hjem igjen.
Postet 20-08-19 kl 09:22 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
God morgen!

Jeg er pigg igjen, etter at noen trakk ut pluggen min en gang på ettermiddagen i går. Syklet hjem med dundrende hodepine og måtte legge med nedpå etter middag - det må jeg aldri! Klarte ikke å røre en finger i halvannen time - virkelig! Det var et hårstrå som klødde meg på nesen, men jeg orket ikke flytte det . Så kviknet jeg til, reiste meg fra sofaen og var full i piff, fortsatte litt smårydding på loftet, fikk unna litt klesvask og tuslet en god tur med sønn og hund. Merkelige greier! Jeg tror kroppen min på sine gamle dager har installert et kraftigere immunforsvar, et av den sorten som drar ut pluggen og sørger for at jeg ikke forstyrrer det med å sose rundt og gjøre greier, jobber intenst med sitt et par timer og så er ferdig. For dette skjer i blant når jeg så vidt kjenner det er en forkjølelse eller noe på gang. Langt å foretrekke foran forrige versjon, som lot meg gå og småhangle i ukesvis.


Så, ny dag, nye muligheter, deilig med hjerne som virker igjen!
Postet 20-08-19 kl 09:51 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tirsdager ser ut til å bli den dagen i uken som har stappfull kalender fra 16.30 til 22.30. Gjerne overlappende og med noen foreldremøter, ekstra kurs og foredrag og alt annet som er gøy.
Postet 20-08-19 kl 10:30 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Smart kropp, Poly!
Postet 20-08-19 kl 12:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja, så lenge det ikke skjer ofte, så tenker jeg det må være helt greit.

(Og så tenker jeg på mine egne foreldre, som hvilte middag hver dag!! Det er helt absurd å tenke på!)
Postet 20-08-19 kl 12:14 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
To stykk unger var fornøyde med oppstart av skole i går, så det tegnet godt.

Knerten har alltid syntes at kunst & Håndverk har vært litt strevsomt, og i går fikk vi forklaringen. Han har hatt en lærer i det faget de siste 3 årene som ikke klarer å holde ro i klassen, men i år skulle de ha en annen lærer som holder langt mer orden i rekkene. Så nå mente han at dette kom til å bli et favorittfag. Rare ungen min!
Postet 20-08-19 kl 12:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Det barnet mitt som det har vært mest styr med i sommer (som vanlig) kom syngende og trallende hjem fra skolen i går, og var blid som en sol.

I dag starter Junior sine dansetimer igjen, han har gledet seg skikkelig etter nesten to måneder pause. Gleder meg til å høre hvordan det var, har gått opp et nivå, og det er litt spennende.
Postet 20-08-19 kl 15:12 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Svisj svosj. Lillesøster insisterte i morges på at det kunne umulig være skole i dag igjen, "det er jo søndag, mamma!" Dette kan bli et langt skoleår...

På jobb ligger arbeidsoppgavene i hauger og venter på meg. Får bare ta sats og hoppe opp og krysse fingrene for at jeg lander på beina i løpet av uken.
Postet 20-08-19 kl 15:59 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg synes det virker som om lillesøster har en fornuftig innstilling til arbeids/skoleuka tink.
Postet 20-08-19 kl 16:04 av Heilo Heilo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no