Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 21-08-19 kl 08:03 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar


I dag er det treningsfri dag, så i dag skal jeg sove middag!
Postet 21-08-19 kl 08:07 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Tirsdagene våre er uten aktiviteter for noen familiemedlemmer, så i går var en skikkelig sløvedag. Det samme kan ikke sies om dagen i dag. For å si det mildt.

Men vi er klare for hverdagen. Knerten starter håndballtrening igjen etter to måneders pause, og er nå fullt innmeldt i ny klubb. Han gleder seg noe veldig. I år starter kampene mye tidligere enn i fjor, så nå er det straks slutt på å sove lenge i helgene også.
Postet 21-08-19 kl 08:46 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg må innrømme at jeg er nokså glad for at Secunda sluttet med håndball nettopp av den grunn, helgemorgenene mine er hellige.
Postet 21-08-19 kl 08:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mens jeg trøster meg med at jeg i år bare har én håndballspiller og at laget hans bare har ett lag hvor det er aktuelt at han spiller kamper. I fjor hadde jeg to spillere som begge spilte på to lag. (Knerten kommer til å synes det er latterlig få kamper i år, men JEG er fornøyd nok.) Og i år har jeg ikke noe kamplederansvar.
Postet 21-08-19 kl 09:13 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Hepp!

Snart ut i produksjonen. Yngste spiller håndball, og jeg tåler fint hallhelger siden jeg er håndballjente selv, og gutta har en så super trener/lagleder.
Postet 21-08-19 kl 09:14 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings! Vi har forsøkt på samme strategi som dere Tjorven (det vil si storebror har trening på tirsdag, men han kan transportere seg selv). I dag er første håndballtrening for 2.klassingen. De har visst begynt med to treninger i uka alt, vi får se om vi klarer å følge opp begge to...
Postet 21-08-19 kl 09:26 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen

Lang møtedag i dag. Men lokalet er klart og maten kom og det er allerede bra.

Jeg har også treningsfri dag og skal tidlig hjem og lage middag og ha tid til litt generelt husarbeid. Det ser ikke ut hjemme.
Postet 21-08-19 kl 09:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Hjemme, syk, vurderer jobb.
Håndball ja. Ifjor hadde jeg to spillere, nå har mellomste sluttet. Med 3 treninger i uka og 3 serier de spilte i så iommer vi til å merke det utover. Minsten spiller fortsatt. Jeg synes det er veldig gøy da.
I år er det dans på mellomste og håndball på minsten.
Postet 21-08-19 kl 09:31 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morn! Jeg har en litt suboptimal uke og tar det rolig på morgenen før jeg skal på jobb og møte. Bonus i dag er lunsj med høygravid søster. Spennende tider!
Postet 21-08-19 kl 09:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Og da går startskuddet for minstemanns skolestart også. De la planleggingsdager i denne uka, så det ble treig oppstart, men desto færre planleggingsdager seinere da. Spiller jo ingen rolle strengt tatt, han er 10. klassing og trenger ikke at noen er hjemme og passer på.

Ungene trenger hverdager igjen etter åtte uker ferie. Jeg trenger det ikke like mye. Nå er det ikke så mye styr med dem da, de ordner mye selv, men det merkes jo i hele husholdningen at alt er igang igjen. Tempoet trappes opp rett og slett.

I dag har jeg fått en morsom oppgave på jobben. Jeg skal søke og lete etter noe som kanskje ikke finnes, men som noen ev. kan lage. En skikkelige vi-får-se-hva-som-finnes-der-ute-oppgave. Fin avveksling.
Postet 21-08-19 kl 09:40 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg lurer på hva de gjør med planleggingsdager i Osloskolen, for det har vi ikke sett noe til de 8 årene jeg har hatt unger der.
Postet 21-08-19 kl 09:46 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
apan sin avatar
De legges til tider hvor barna alt har fri, Tjorven. Skolene må plassere 5 dager selv. De fleste tar nok mesteparten i sommerferien og så kanskje valgdagen eller en annen dag. Man kan ikke ta av det som er bestemt til å være skoledager.
Der jeg jobber har vi i år hatt de 4 siste dagene før skolestart, samt valgdagen.
Postet 21-08-19 kl 09:51 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Poden refererte meg i går hva de hadde brukt årets første undervisningstime til, altså på mandag: 45 minutters diskusjon om Kant. De leker ikke tysk skole på den tyske skolen!
Postet 21-08-19 kl 09:53 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
allium sin avatar
Det kan jeg bekrefte, Skilpadda. Jeg jobber litt med dem. Jeg jobber litt med en steinerskole også, og forskjellen bekrefter fordommer daglig.
Postet 21-08-19 kl 09:58 av allium allium er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg tror nok vår familie foretrekker Kant fremfor Steiner. (Poden liker riktignok ikke Kant, men han synes det er ganske morsomt å diskutere hvorfor han ikke liker ham.)
Postet 21-08-19 kl 09:59 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra gjemmekontoret.
Postet 21-08-19 kl 10:03 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er jo den beste måten å forholde seg til Kant på.
Postet 21-08-19 kl 10:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg tror vi har kommet frem til at både «edgelord» og «mansplainer» er ganske dekkende.
Postet 21-08-19 kl 10:20 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg begynte å skrive inn passordet fra den forrige jobben når jeg kom i dag. Antekkke at jeg husket det en gang, det er 4 år siden liksom.
Postet 21-08-19 kl 10:20 av star star er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Sitat:
Jeg tror vi har kommet frem til at både «edgelord» og «mansplainer» er ganske dekkende.
!!!
Postet 21-08-19 kl 10:22 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Trøtt morgen herifra.
Postet 21-08-19 kl 10:30 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Onsdag. Halvveis i uken. Helt innafor.

Pangstart med skole og aktiviteter denne uke. Fotballtrening, fotballkamp, kulturskole, kulturskoleforeldremøte og time hos reguleringstannlegen. :svett:
Postet 21-08-19 kl 11:28 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hiv på 2 foreldremøter til, 4 fotballkamper til og en 6-timers dugnad så har du uka her, Mex.
Postet 21-08-19 kl 12:26 av star star er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Kant?! Jeg har studert han (jeg har et år og ti vekttall på filosofilinje), men husker nada. Hva var det han sa igjen, da?

Jeg har for øvrig jobbet helt til nå, og er litt sur. Har altfor mye å gjøre.
Postet 21-08-19 kl 22:18 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Tallulah sin avatar
Var det Kant jeg var så rasende på da jeg tok exphil, mon tro?
Postet 21-08-19 kl 22:28 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Hah. Jeg skrev om Hume og Kant i ex phil oppgaven min. Det var jammen meg lenge siden gitt.
Postet 21-08-19 kl 22:42 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg skrev hjemmeeksamen om Platon. «Platons erostanke sett i lys av hans erkjennelsesteori». Jeg har den ennå, men tør ikke lese den. Helt sikkert puteflaut.
Postet 21-08-19 kl 23:33 av Divine Divine er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no