Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 29-09-22 kl 07:52 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Mams sin avatar
Torsdag og lønn. 5 sekunder i nettbanken og jeg fremstår som blakk...
Postet 29-09-22 kl 09:13 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kjent fenomen, Mams!

Jeg skal på en spesialisttime jeg gruer meg til og har sovet deretter. Heldigvis er det opphold i dag!
Postet 29-09-22 kl 09:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg sitter på tinghuset og skal være meddommer i dag, ingenting som en legitim (!) unnskyldning for å ha telefonen på lydløs en stund.
Postet 29-09-22 kl 09:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret og har arbeidsoppgaver som i veldig stor grad består i å "samle alle tråder". Det er en stor leveranse til helgen som vi antar at faktisk får oppslag i riksdekkende media, men jeg er stygt redd for at vi idiotforklares. Ja, ja ... det er sånn det er å jobbe i staten. JEG skal i hvert fall trekke et lettelsens sukk når vi leverer på fredag.

Ettersom jeg har hatt dette prosjektet hengende over meg, så har jeg ikke turt å booke noen form for høstferie i år. Og siden jeg ikke har holdt av tid i kalenderen, så blir til og med en hyttetur vanskeligere enn jeg skulle ønske. Kanskje er det greit at jeg holder meg i Oslo også, for ingen i ledelsen tør å ta i dette prosjektet med ildtang.
Postet 29-09-22 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Meddommer er jo spennende, Maverick! Er det en omfattende sak? Da jeg var meddommer i juni, var det fem hele dager.
Postet 29-09-22 kl 09:28 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg synes også det er interessant å være meddommer. De sakene jeg har vært med på har gitt innsikt i en del av samfunnet som jeg befinner meg veldig langt unna. Noen ganger får jeg medynk med de tiltalte, mens andre ganger kjenner jeg at det ikke finnes straffer som er strenge nok.

Hvilket minner meg på at vi startet på sesong 2 av "Snabba cash" i går, og den anbefaler jeg for alle.
Postet 29-09-22 kl 09:43 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er på kontoret.



De tre første dagene denne uken har vært intense og lange og jeg er egentlig klar for helg. Men det er ikke arbeidslisten min. Så kontor i dag og hjemmekontor i morgen og fri i helgen.
Postet 29-09-22 kl 09:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det gikk sabla fort. Jeg leste saksdokumentene og nevnte for mine kollegaer i går at jeg hadde veldig lite trua på at denne saken kom til å ta noe særlig tid (i og for seg greit siden forrige gang var et legendarisk haraball!), og til ingen stor overraskelse fikk jeg beskjed om at saken ikke kom til å skje i dag da jeg hadde fått drukket litt kaffe i tinghuskantinen.

Jeg liker meddommergreien og jeg liker mennesker og jeg liker å sette meg inn i jussen, men i dag ble det ikke mulighet til det, så da får jeg vel jobbe da.
Postet 29-09-22 kl 09:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Her er skolen festpyntet. Vi skal feire at det er 125 år siden skolen åpnet for første gang og 25 år siden det ble gjenåpnet som barneskole. I storefri blir det boller og saft og fra kl. 16 er det åpen skole. Kl. 16.55 starter programmet på scenen som er leid inn. Alle trinn skal opptre, i tillegg kommer innleid artist og KIGO (Kultur i Gamle Oslo). Flere samarbeidspartnere kommer også. Stemningen er elektrisk på godt og vondt.
Postet 29-09-22 kl 09:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Gratulerer med dagen til skolen din, Blånn! Jeg hørte på KIGO-sangen deres forrige uke faktisk, jeg synes den er skikkelig fin. Har også delt den her jeg jobber, da teksten er veldig relevant også for oss. Vi skulle ønske at KIGO kunne samarbeide med oss *feil bydel*. Kos dere i dag!

Jeg er på jobb, men skal bruke mesteparten av dagen på et møte på Helsfyr. Videre skal jeg nedom byen og bytte et par bukser og et par strømpebukser. Hadde bestilt på Lindex, men buksene passet ikke meg og det viste seg at strømpebuksene jeg hadde bestilt til lillesøster (damestørrelse small) var gravidstrømpebukser . Det blir nok også litt jobb på Deichman tror jeg, før jeg skal med toget litt ut av byen for å drikke øl med fine damer i kveld. Dette blir en bra dag.
Postet 29-09-22 kl 09:56 av apan apan er ikke aktiv
Oppdatert 29-09-22 kl 10:04 av apan
Gammel
apan sin avatar
Det er også fint at storebror har fått seg en deltidsjobb og starter i den i dag. Puh. Endelig et steg nærmere løsning på hans stadig tomme konto.
Postet 29-09-22 kl 09:56 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret.
Jeg er like umotivert som en stein.
Postet 29-09-22 kl 10:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ja, sangen vår er fantastisk. Jeg blir rørt hver gang elevene våre synger den.
Postet 29-09-22 kl 10:02 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her nærmer semesterstart seg med stormskritt, og jeg prøver iherdig å få unna i hvert fall det aller viktigste av det jeg hadde tenkt å få gjort over sommeren. Yes, jeg panikkskriver artikkel igjen. In other news: Jeg har ikke oppdratt yngstebarnet godt nok, for hun kom hjem med en bh i str 80D. Sweet summer child, du er nok 70G eller noe sånt, sånn er bare familiegenetikken. «Men HVORFOR har de ikke det i normale butikker?!» Velkommen etter.
Postet 29-09-22 kl 10:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffskji: akkurat der har jeg visst truffet bedre i oppdragelsen, men hun hjelpes godt av at hun har venninner med samme (store) størrelse. Jeg handlet ganske mye til henne på Bravissimo i sommer. Hun sendte bilder fra nettsidene deres og så fant de i butikken frem det de hadde. Din kan vel til og med bestille fra Bravissimo til din adresse i utlandet for å slippe "toll og tull"?
Postet 29-09-22 kl 10:17 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Jada, men vi må nok i en butikk og finne den eksakte størrelsen først.
Postet 29-09-22 kl 10:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja. Det hjalp veldig at en som faktisk jobbet i en slik butikk fortalte hva som var riktig størrelse. At jeg hadde forsøkt å fortelle henne den nøyaktig samme størrelsen like før, har vi glatt ignorert. Det er lettere å stole på fagfolk. (Jeg er sånn selv også, så det får egentlig være greit.)
Postet 29-09-22 kl 10:33 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Sein frokost på meg i dag. Det var jammen godt å ha fridag etter klubb i stedet for dagen før. Det ble vindrikking og prat til kl. 01.

Tjorven og Toffskji: Rare BH størrelser har jeg funnet på Change (de koster en fot og en arm, men det er verdt å betale for rett oppheng).
Postet 29-09-22 kl 11:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Kjent problem med bh-størrelse. Arvingen sliter tildels med det samme: 65/70 E er ikke lett å finne i vanlige butikker heller. Jeg har handlet mye til henne i utlandet.

Har fått trent, nå er det møter stort sett back to back til klokken 18.
Postet 29-09-22 kl 11:42 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Apan: Vær forberedt på at du sannsynligvis ikke får bytta strømpebuksene. De gjør visst ikke det på Lindex.

Jeg har hatt fire timer undervisning nå (o lykke, så deilig å se elevene igjen!), og har samtidig nettsamling på studiet mitt. Litt for mye multitasking for meg, men nå har jeg bare nettforelesning resten av dagen.
Postet 29-09-22 kl 12:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Toffskji: Cubus har bh i str. 65G
Postet 29-09-22 kl 13:54 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har til dags dato ikke funnet en eneste BH på Change som funker til figuren min. De har masse størrelser, men helt håpløse fasonger for meg.
Postet 29-09-22 kl 14:07 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Min 17-åring må ut og måles for å finne rett bh størrelse, for hun fortalte meg ved middagsbordet at de hun har er for store.

Kollega og jeg fikk mannet oss opp og snakket med bedriftssykepleier på jobb i dag. Hun ser det samme som oss, vi fikk masse skryt og beskjed om å gå til fysio i arbeidstid (de dekker) og slutte å ta på oss ekstra ansvar og begynne å si nei og delegere. Vi skal prøve!

Nå sitter de to ungdommene med matte, eldste hjelper yngste, takk og pris.
Postet 29-09-22 kl 19:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
m^2 sin avatar
Toffskij/millact/mfl: sjekk denne websiden, den har en målekalkulator som er usedvanlig spot on ift størrelse. Den er riktignok i inches, og du må google en "oversettelse" fra britisk til EU bh-størrelse etterpå om du ikke skal kjøpe fra UK, men det er en smal sak.

https://www.booborbust.com

Også har underverker.no godt utvalg i størrelser, sender superkjapt og superhjelpsomme.
Postet 29-09-22 kl 22:17 av m^2 m^2 er ikke aktiv
Gammel
Takk M^2.
Postet 29-09-22 kl 23:23 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no