Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 28-12-20 kl 06:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra kontorkontoret. Mengder med snø, men heldigvis var det brøytet (og mannen kjørte meg på jobb). Jobber noen timer, og så skal vi bort på middag.
Postet 28-12-20 kl 08:56 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen fra kontorkontor her også.

Relativt tomt, og det er derfor jeg har fått lov til å være her, selv om vi egentlig har hjemmekontor i tre uker til.

Men det jeg skal gjøre i dag egner seg bedre til kontor og det er godt å få litt avveksling.

Ingen snø i Bergen.
Postet 28-12-20 kl 08:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Semi-hverdag her. Jeg har fri, men bedriver litt planleggingsarbeid for å lette dagene i januar. Jeg har fremdeles en skulder som ikke vil være med på bevegelse, så alt går tregt.
Postet 28-12-20 kl 09:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hjemmekontor her også. Kunne sikkert vært på kontoret siden det ikke er så mange, men med snømengdene utenfor er det helt ok å slippe. Minste er på SFO og var storfornøyd med å dra av gårde.
Postet 28-12-20 kl 09:16 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret her som vanlig. Litt å gjøre fra morgenen av, men det blir ikke full arbeidsdag tror jeg.
Postet 28-12-20 kl 09:33 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter og jobber. Egentlig skulle jeg ha fri hele jula, men så dukket det opp ting som bare måtte gjøres. Og for å være ærlig ... det er helt greit. Det er skikkelig drittvær ute, resten av familien sover bort hele dagen uansett og jeg har ikke SÅÅÅÅ himla mye fornuftig å ta meg til. Og jobben min er spennende.
Postet 28-12-20 kl 09:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har fri i romjulen, deilig. Men jeg har sagt til jobben at det bare er å ringe om det skulle være noe viktig. Kontoret er en etasje opp, liksom.
Jeg skal jakte på noe dagslys i løpet av formiddagen. Handle mat er nok kanskje lurt, og bytte et par gaven, men det tar vi i kveld.
Postet 28-12-20 kl 09:44 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Er det komme masse snø rundtomkring? Her har det komme fire cm. Eg skal kanskje jobbe litt i dag, men det blir svært begrensa.
Postet 28-12-20 kl 10:02 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Hadde tenkt å få gjort litt i dag, men i staden for så blir det å få siste unge heim og feiring av julafta i kveld med ungane. Full julemiddag og alt Trudde me skulle ta det i morgon, men mine foreldre er alt for spente.
Postet 28-12-20 kl 10:03 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen
Ingen snø her.
Fri i romjula, det er deilig. Skal vel en tur på butikken også skal jeg få meg en luftetur.
Selskap i kveld.
Postet 28-12-20 kl 10:05 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har logget inn på jobbPC og gjort mandagsrapporteringen (tatt ut diverse statistikker for forrige uke). Romjulsjobbing betyr korte arbeidsdager og å være tilgjengelig.

Senere i dag blir det restefest.
Postet 28-12-20 kl 10:40 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Vi er på fjellet og skal snart en tur i bakken. Greit å få litt frisk luft og dagslys etter gammelt.
Postet 28-12-20 kl 10:48 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Har fri, men sjekket likevel mailen og sendte et par.

Så har jeg vært med eldste og fått henne testet. Forkjølet et par dager. Er nok kun det, men greit å være sikker.

Ikke snø her.
Postet 28-12-20 kl 10:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er jammen effektivt å sitte helt alene på hjemmekontoret. Jeg har fått gjort masse jobb på 3 timer. Så da logger jeg meg av igjen.

Det snør hjemme hos oss nå, men jeg er ikke overbevist om at det fortsetter som snø. Det er ikke veldig kaldt.
Postet 28-12-20 kl 10:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Brev fra smittesporing kom omsider i morges og er sendt ut til 33 ansatte og elever. Da krysser jeg fingrene for at det ikke blir mer jobb før 4.1.

Plan for dagen: montere genser til mellomste og kikke ut på snøen. Måketraktoren kom akkurat nå.
Postet 28-12-20 kl 11:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg skulle liksom ha hjemmekontor i dag, og det burde jo vært gode forhold siden ungene bare så vidt har begynt å røre på seg nå. Men har jeg gjort noe?
Postet 28-12-20 kl 11:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg jobber hjemmefra og lurer på hvor lang tid hjernen egentlig bruker på å våkne.
Postet 28-12-20 kl 12:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Ha, har fått avgårde ein søknad og gjort klar eit forsikringsbrev. Eg hater sånne skjemating, så eg er ganske så stolt når eg til og med har klart å få unna to slike på nokre timar.
Postet 28-12-20 kl 12:29 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I salute you, Hjertensfryd! (Jeg hater også skjemaer. Intenst.)
Postet 28-12-20 kl 12:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Bra jobba, Hjertensfryd!

Jeg har sydd i begge ermene på genseren jeg monterer og er i gang med halslinning.
Postet 28-12-20 kl 12:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Godt jobba, Hjertensfryd.
Har vært på butikkrunde, dvs 2 stk. Guttungen fikk kjøpt en av tingene på ønskelista for pengene han fikk. Og så har vi kjøpt fyrverkeri.
Postet 28-12-20 kl 13:51 av star star er aktiv nå
Gammel
Tatt diverse telefoner og ellers suller vi bare rundt. Skal bytte to bøker senere og må få kjøpt noe middag. Ute regner det. Eldste har nå pakket bort sin julepynt fra rommet. Like greit.
Postet 28-12-20 kl 14:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Da kan jeg konkludere med at smittevern jobber i romjula. De har nå ringt alle de 33 jeg har oppgitt som nærkontakter på skolen og meg for å sjekke et telefonnummer til en ansatt som ikke tok telefonen. Og jeg fikk nok en gang gitt beskjed om en elev de må følge ekstra opp på grunn av risiko. Så da puster jeg ut for denne gang.

Nå skal jeg straks it i snøværet for å handle.
Postet 28-12-20 kl 15:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, det er da normal arbeidsdag i dag?
Postet 28-12-20 kl 15:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har ikke normal arbeidstid i romjula. Normalt sett skal vi jobbe 7 timer og 45 minutter hver dag, men i romjula er det 5 timer og 15 min pr arbeidsdag. Og de aller, aller fleste avspaserer (og vi har blitt sterkt oppfordret til å gjøre det hvis vi har plusstid).
Postet 28-12-20 kl 15:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Nesten som normalt, jeg har to timer mindre arbeidstid en normalt i romjula.
Postet 28-12-20 kl 15:59 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi har julestengt.
Postet 28-12-20 kl 16:58 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Mave: Jepp, det er hverdag igjen i dag. Men de har brukt 1 1/2 døgn på å ferdigstille informasjonen som skulle sendes ut. Og om ikke vi hadde ringt til dem da vi fikk beskjed om smitte er jeg usikker på når de hadde kontaktet oss. Det har vi aldri turt å sjekke ut.
Postet 28-12-20 kl 17:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Smittevern hos oss jobber hele julen, i hvert fall. Men bemanningen er nok redusert.

Vi har fulle arbeidsdager i julen utenom julaften og nyttårsaften, men i år har veldig mange fri fordi de ikke har tatt ut nok ferie og avspasering. Men de kritiske funksjonene må være på plass uansett. Fordelen er ekstremt få møter og tid til å få unna ting, hvis bare hodet hadde hengt med.
Postet 28-12-20 kl 17:48 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no