Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 09-08-17 kl 08:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 68  

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
Morgenyoga og masse å glede seg til. Livet er ikke så verst i dag.
Postet 09-08-17 kl 08:36 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Åh, det hørtes deilig ut, Heilo!

Er på jobb og i gang med dagens donter. Resten av uka er relativt tettpakket, med mann borte, dugnader i to dager og dugnad på fotballcup til helgen, i tillegg til mer enn full jobb.

Barna går fritt hjemme, og jeg tenker at én ferieuke med null mas fra voksne på dagtid sikkert er bra for noe. Trur eg ...
Postet 09-08-17 kl 08:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings!

Jeg skal på uteteater med guttene i kveld. Det blir spennende. Dersom vi er riktig heldige så stiller til og med været med smørsiden opp.
Postet 09-08-17 kl 09:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
For et uvær det var inatt her i Oslo, våknet rundt 0230 av bulder og brak, og da det lynte, hele huset lyste opp. Så etter det fikk ikke jeg sove, så trøtt idag.
Dagens plan er gå tur, husarbeid og se om jeg får ut no jobbsøknader.
Postet 09-08-17 kl 09:21 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg skal bare spekulere meg frem til noe jeg kan ha på meg både på jobb og på starten av Øya, så skal jeg ut. Satser uansett på å stikke hjemom en gang mellom Bel Canto og Lana del Rey, så jeg rekker å skifte i alle fall én gang om det skulle bli påkrevet.
Postet 09-08-17 kl 09:30 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God morgen! Hjemmekontor her enn så lenge, skal hente eldstebarnet fra korpskurs i ettermiddag. Håper været holder for dere Øya-farere!
Postet 09-08-17 kl 09:49 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
jeg bor ikke like nærme som deg, Skilpadda, så jeg har med en del tøy i veska. Jeg har på ullstrømpis på jobb i dag. Det pleier ikke å være påkrevet i august, og for bare jobben sin del er det strengt talt ikke det i dag heller, men jeg har den på for å være klar for Øya.

Ellers er det mye ull og regntøy, ja.
Postet 09-08-17 kl 09:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er på jobb og er så innmari, innmari trøtt. Selv om jeg har sovet godt og lenge. Er litt usikker på planene for dagen. Stesøsteren min har hatt en operasjon på et sykehus i nærheten, så jeg har sagt at jeg kan komme på besøk om hun vil og om det passer for henne. Vi får se. Også må jeg få skviset inn tid til trening.

Jeg har for øvrig fått craving på Sandwich-is, og tenker på det HELE tiden. Jeg kunne kjøpt en sekspakning og slukt alle på en gang, tror jeg. Men drikker kaffe i stedet og surmuler.
Postet 09-08-17 kl 09:53 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Gradvis tilvenning til oppstart etter ferien, i dag begynner jeg på jobb kl 10. Det passer meg egentlig bra, jeg tror jeg skal foreslå endret arbeidstid for rektor.
I dag skal jeg følge opp elev som skal ta fagprøve neste uke. En "versting" alle var bekymret for, men som klarer seg kjempegodt med ekstra oppfølging. Jeg tror h*n kommer til å bestå med glans.
Postet 09-08-17 kl 09:56 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Regntøy og ull klart her også. Jarra!
Postet 09-08-17 kl 10:18 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er såååå glad akkurat nå for at jeg er ikke er noe festivalmenneske.
Postet 09-08-17 kl 10:19 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Haha, jeg også, Divine! Takke meg til en løpetur i regnet... (Løp langtur i silregn her om dagen og syns det var helt finfint. )
Postet 09-08-17 kl 10:21 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Dere går glipp av utrolig mye mer enn dere unnslipper, ass.
Postet 09-08-17 kl 10:23 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Løpetur i regnet? God ide?
Høres ut som folk som bor på østlandet.

Her er det sol. Blå himmel og greier. Det skal nytes til fulle!

Folk som syter på facebook over fire dråper regn østpå, ligger godt an til å bli fjernet fra vennelisten. Jeg har absolutt null sympati om dere så blir våte til skinnet og får lungebetennelse, faktisk.

(Derfor.)
Postet 09-08-17 kl 10:27 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Full forståelse for lav toleranse for vær-sutring, Ru!

Jeg skal kjøre rundt på min gamle mor i dag. Litt krise at jeg mangler kaffe.
Postet 09-08-17 kl 10:31 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg sutrer ikke, jeg bare ler. Men 35 mm nedbør på en time eller to er ganske bibelske proprosjoner, altså.
Postet 09-08-17 kl 10:32 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Bergen slår jo alt, stakkars, jeg syns virkelig synd på dere, så dere vinner definitivt sympatikonkurransen! Men det har pinadø vært ille mange andre steder også i år, altså! I går var første dag helt uten regn siden vi kom tilbake fra vestlandet, tror jeg. (Men Bergen vinner, definitivt. )
Postet 09-08-17 kl 10:36 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nok et ikke-festival-menneske melder seg. Jeg er ikke solskinnsfestivalgjenger en gang, men håper dere som skal greier å holde dere noenlunde tørre og at det blir vel verdt det!

Jeg skriver fortsatt artikkel til en stor konferanse og strever skikkelig. Det går så trått!
Postet 09-08-17 kl 10:36 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jojo, men det spretter jo bare vekk og så er det over.
57 mm på et døgn er, vel - vedvarende vått. Uten muligheter til å søke ly.

(Mandag som var der, altså. Det gikk jo ikke an å komme fra huset til bilen uten å bli gjennomblaut.)
Postet 09-08-17 kl 10:37 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Og så er det tredje sommeren på rad som er sånn, er det ikke, Ru?
Postet 09-08-17 kl 10:40 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er ikke spesielt glad i konserter generelt, og jeg har ALDRI vært på en musikkfestival. Det har rett og slett aldri fristet.
Postet 09-08-17 kl 10:44 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Her regner det. Og akkurat nå, etter å ha vært halve gårsdagen og hele natten på do med vesla som har brukt både do og bøtte så er det helt fint med regn og grått.
Nå ligger vi i dobbeltsengen med hver vår iPad og jeg håper at vesla er ferdig med magetrøbbel.

Til dere som skal på Øya, krysser jeg alt som krysses kan for at været ikke blir så ille som meldt og at dere alle får en topp uke!
Postet 09-08-17 kl 10:47 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Samme her, Divine! Det var festival i hjembyen sist helg, og jeg nøyde meg med én time på vorspielet. De andre hadde ekstrabilletter og alt, og syntes jeg var ravende gal da jeg fortsatt nektet å bli med.
Postet 09-08-17 kl 10:52 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Egg var tre dagar på Vestlandet no, og har djup sympati for vennene mine som bur der. Eg klager ikkje, sommaren på østlandet har vore fin den.
Postet 09-08-17 kl 10:54 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Det regnet akkurat ikke den lille tiden jeg gikk til toget. Jepp, togpendler i dag, etter en veldig hyggelig kveld på byen med to venninner. Er i grei form, men ikke helt i kjøreform, kjente jeg. Og når døgnbilletten på toget fortsatt var gjeldende, var valget enda enklere. Jeg ble også vekket av tidenes tordenskrall, stod omtrent i sengen, trodde seriøst det måtte være en bombe. Vanskelig å få ned igjen pulsen etter det, gitt! I dag blir det store mengder kaffe! Kvelden bringer Sommerspill, et herlig sammensurium av korpsmusikere fra området som samles for å holde spilleformen vedlike om sommeren. Det blir nok morsomt, men antagelig ikke noen fryd for øret.
Postet 09-08-17 kl 10:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg var vestpå en uke, og er så enig med deg, Hondacrv. Klager ikke, og all sympati går til vestlendingene denne sommeren.
Postet 09-08-17 kl 10:58 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg er Øyanovise, og valgte selvfølgelig onsdag 2017 som min debut. Jadda! Sånn utover støvler og regnjakke, hva tar man med seg? Regnbukse? Sydvest? Poncho? Er ryggsekk med tørt skift en god ide, eller er det pes å drasse rundt med ryggsekk?
Postet 09-08-17 kl 11:00 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jammen altså, dette var jo helt forutsigbart for tre år siden, da været hang seg opp på sol og 29 grader en hel sommer. Nu skyller straffen over oss
Men det er nesten ikke pollen og veps. ositivdeprimert:

Jeg venter fremdeles på svar med tanke på borrelia/nerveledningsundersøkelse, blir visst i morgen. Beinet føles vissent og verker, og danser av seg selv kontinuerlig, jeg prøver å la strikkepinnene overdøve frustrasjonen.
Postet 09-08-17 kl 11:00 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg klager heller ikke - jeg syns øs pøs sommerregn er stas. Om noe syns jeg regnet er litt i slappeste laget, enn så lenge.

Men jeg skal ikke på Øya da. Jeg er på jobb, og etterpå kan jeg sitte under tak på verandaen og se på regnet.
Postet 09-08-17 kl 11:01 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal ikke sutre så altfor mye over regnet. Det har vært en fin sommer også værmessig for min del. Men greia er at det skal regne veldig, veldig mye i dag på et tidspunkt hvor jeg har tenkt å befinne meg utendørs, så jeg forsøker å være godt forberedt.
Postet 09-08-17 kl 11:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg liker regn, egentlig. Så jeg klager ikke. Selv om det er mer pesete å komme seg ut på løpetur når det regner.
Postet 09-08-17 kl 11:03 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
til Heilo for deilig innlegg!
Postet 09-08-17 kl 11:03 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Timar: både jeg og mannen skal være på øya. Skal vi treffes for en øl? Ølen kommer til å bli litt våt, men det overlever vi jo.

I dag tror jeg bare du skal gå for så full regnhabitt som du har tilgjengelig. Du skal i hvert fall ha på gummistøvler eller goretex.
Postet 09-08-17 kl 11:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg synes løpetur i sommerregn er så deilig. Så lenge jeg holder tempoet høyt trenger jeg ikke mye klær,
og jeg lar alle duppedittene ligge hjemme uansett.
Postet 09-08-17 kl 11:06 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg er kjempefornøyd med sommeren i Oslo.
Postet 09-08-17 kl 11:10 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg blir bekymret for at iPhonen min skal bli for våt selv om jeg har den i flipbeltet. Blir jo våt til skinnet. Må begynne med egen plastpose til telefonen når jeg løpet. Det kjipe er når det egentlig er kjempevarmt, slik at jeg har blitt skikkelig svett og SÅ begynner det å regne. For da regner all svetten ned i øynene mine, og det sviiiiiiiir. Men sånn ellers er det greit å løpe i regn. Heller det enn altfor sterk sol og for høy temperatur.
Postet 09-08-17 kl 11:11 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Timar: du trenger ikke fullt skift, men ha med noen lag. Jeg har på meg olabukse, genser, gummistøvler og lang regnfrakk. Jeg har med regnbukse, ullgenser, skjerf og ullsokker i liten sekk. Kan være greit å ha noe man kan sitte på, det er slitsomt å stå og gå i mange timer.

Og utover kvelden blir man gjerne litt kaldere, fordi man er sliten.

Ikke ta med paraply eller drikkeflaske.

På dager som denne ser Øyapublikumet ut som de er på en fjellturfestival, det er mye teknisk turtøy å skue.
Postet 09-08-17 kl 11:14 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det regner i England også. Særlig hver gang vi har billetter til utendørsforestillinger.

Men det var denne todo-lista, da.
Postet 09-08-17 kl 11:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Jeg liker regn og elsker høst og ønsker dette været hjertelig velkommen, men sender noen varme tanker til folka mine som er på jobb.

Og så er jeg på jobb selv og er så eitrende forbanna som jeg ikke har vært på sikkert flere måneder, så jeg trenger kaffe. NÅ!
Postet 09-08-17 kl 11:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Men det er da ikke HØST?! Jeg skal ha utendørsfest om 14 dager.
Postet 09-08-17 kl 11:42 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nei, det er ikke høst. Niks.
Postet 09-08-17 kl 11:47 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Høstfest!
Postet 09-08-17 kl 11:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg hadde halvannen uke på vestlandet og opplevde 2 halve dager med sommer. Litt skuff. De to hele dagene med sommer ble brukt opp uken før vi kom.

Jeg skal vel ikke klage. Jeg kjøpe meg til sol og sommer 2 uker i år.
Postet 09-08-17 kl 11:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Tjorven, det hadde vært veldig hyggelig! Tentativ plan er å søke dekning mellom Bel Canto og Lana del Rey, men nå ser det jo ut til at det kanskje ikke blir så mye regn på kvelden likevel, så da blir vi sikkert der! (I dag leser jeg kun det værvarselet som er mest optimistisk, det skal sies )
Postet 09-08-17 kl 11:56 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Heilo!

Denne uka er slappe av-sommerferien min, så jeg skulle gjerne hatt litt bedre vær, men jeg kan jo ta med et pledd og en kopp te og sitte i drivhuset. Plan for dagen: vaske klær, lese bok, drikke te.

Håper på prøvesvar med mulighet for quickfix, Appelsinen.
Postet 09-08-17 kl 11:59 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Det er SOMMER lenge enda!!
Postet 09-08-17 kl 12:20 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Høøøøøst!

Jeg lå våken i hele natt og hørte på torden og regnskyll, og har på meg sokker i dag. Det er definitivt høst.
Postet 09-08-17 kl 12:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg liker også høsten. Fargene! Regnet! Melankolien!
Postet 09-08-17 kl 12:35 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg liker også høst, men har vært flink til å plassere meg i soner med regn og maks 15 grader store deler av sommeren, så jeg synes liksom ikke sommeren har vært ennå.
Postet 09-08-17 kl 12:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg liker og høsten, men ikke ennå. Sier hun som synes det har vært høst lenge med dårlig sommervær.
Postet 09-08-17 kl 12:41 av Millen Millen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no