Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 08-05-17 kl 08:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
Altså, når jeg bytta til sommerdekk så var det jo for at evt snø som kom etter det ikke skulle legge seg på bakken. Jaja, det er bare å innse at man ikke alltid får det som man vil.

Snart jobb, så til Bodø i ettermiddag.
Postet 08-05-17 kl 08:31 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Sitter på værnes og venter på fly til oslo. Fridag i oslo idag så det blir fint. I morgen venter begravelse i Kongsberg til gammel slektning. Hvordan er været i oslo nå? Lurer på om jeg har med for lite klær....
Postet 08-05-17 kl 09:02 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg trodde en stund at det snødde i Oslo i dag også, men jeg tror egentlig bare at det er enorme mengder pollen som forflytter seg gjennom lufta. Jeg er ikke egentlig allergisk, men øya rant ganske betydelig bare på å forflytte meg fra bussen og til jobben. Jeg kan forestille meg at folk som faktisk har pollenallergi har en ganske tøff dag.
Postet 08-05-17 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Hurra for meg som fyller mitt år! Og freden, må ikke glemme frigjøringsdagen heller.

Mannen mener det er en tabbe av meg å ha hjemmekontor på en slik dag. Men sånn er det altså. Det er deilig med litt fred og ro, og tid til å tenke lange tanker. Det har vært noen rimelig hektiske uker, og det er fortsatt saker jeg strever med å få på plass.

For første gang har jeg klart å pollenmedisinere meg litt i forkant. Jeg er ikke mye plaget, så jeg glemmer det ofte helt til jeg står midt i en nyebyge ved St. Hans.
Postet 08-05-17 kl 09:36 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Nydelig dag i Bergen i dag også, men litt kald vind og varsel om at det blir dårligere fra i morgen.

Jeg er full av pepp etter en deilig helg med mye godt vær og familietid. Dessverre skal nok all den peppen forsvinne i to dager med meningsløse møter. Men fra og med onsdag kommer det til å gå oppover igjen, og det er jo noe.
Postet 08-05-17 kl 09:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Det er ISKALD vind i Oslo for øyeblikket.
Postet 08-05-17 kl 09:41 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar


Gratulerer med dagen, tink! (Bare litt feilskrevet nederst på kaka der, beklager.)

Jeg skal se om jeg får til litt effektiv jobbing før jeg skal sykle en tur til skolen.
Postet 08-05-17 kl 09:46 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Tinkdagen!

Gratulerer masse til min yndlingsalv!
Postet 08-05-17 kl 09:48 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Iskald vind i Oslo, ja. Og jeg tror det var dansende snøfnugg, Tjorveb, men det var kjapt over. Jeg har nesten ikle sovet i natt, faktisk så lite at fitbiten min nektet å registrere søvn, og er tilsvarende zombie. Not enough coffee in the world etc etc.
Postet 08-05-17 kl 09:50 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Det er mandag og jeg har mer eller mindre vært våken siden 0415.
:trøtt:
Postet 08-05-17 kl 09:50 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er kald og stresset. Har mye å gjøre på jobb, men null entusiasme. Tenker bare på hvordan jeg skal få presset inn fem treningsøkter denne uka i tillegg til alt det andre jeg har på gang. Gleder meg til jeg skal ta tog i seks timer fredag kveld. Da skal jeg hviiiiiile.
Postet 08-05-17 kl 09:53 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
You can do it, Divine.

Og til Tink!

Jeg har omtrent ikke sovet i natt og er så trøtt at det kjennes ut som om jeg er bakfull, noe jeg ikke er. Hatt en begivenhetsrik helg, med konfirmasjon av nevø og foreldre på besøk, så det er egentlig litt godt at det er hverdag igjen.
Postet 08-05-17 kl 09:57 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen, og gratulerer med dagen, tink!

På jobb, har kaffe, men skal straks ut i produksjonslokalet for å hjelpe til.

Må bare dele bilde av våre nye gjester som kom på lørdag. Vi skal være besøkshjem for dem i et par uker.

Postet 08-05-17 kl 09:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Helledussen Eia!
Postet 08-05-17 kl 10:00 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra for tink!
Postet 08-05-17 kl 10:08 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Susse sin avatar
God morgen bursdsgstink, trøtte,slitne og mandagsstressa.
Jeg føyer meg inn i rekka av folk med lite søvn i bagasjen. �� jeg har nemlig fått mannen igjen fra lang utenlandsreise, og sliter med å sove når det er noen i senga mi.(det går snart over)
Kald kaffe og stor bunke helseskjemaer som venter.
Postet 08-05-17 kl 10:18 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skal få hundre mennesker som egentlig er booket onsdag morgen til å komme på jobb i morgen i stedet for. Fikk jeg vite i går kveld kl 23.

Blir nok gøy. Men først - kaffe!
Postet 08-05-17 kl 10:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Jeg fryser.
Postet 08-05-17 kl 10:20 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kle på deg da Java. :mammastemme:
Postet 08-05-17 kl 10:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg var den første på jobb i dag, enda klokken hadde bikket ni; det er mer B-menneskepreg her enn på den gamle jobben min.

Litt trøtt etter å ha tatt nattoget fra Trondheim, men vi sov i grunnen godt. Og det var en hyggelig helg og en veldig hyggelig konfirmasjon.
Postet 08-05-17 kl 10:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med dagen, tink! Og for noen søtinger, Eia!

Jeg kom loffende på jobben først nå, og får vel ta fatt. Denne uka har jeg faktisk tre hele ubesudlede arbeidsdager, helt uten møter og undervisning! Og nesten ingen retting!
Postet 08-05-17 kl 10:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med dagen, Tink!

Jeg er sjuk fortsatt. Var så lettet i går fordi halsen var bra og jeg var bare snufsete. Ah well, i løpet av dagen og kvelden satte elendigheten seg i bihulene. Det er så stas med pollenallergi og forkjølelse i skjønn forening!
Postet 08-05-17 kl 10:41 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Sitat:
Kle på deg da Java. :mammastemme:
Jeg er sår i halsen også.
Postet 08-05-17 kl 10:43 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Fytti katta så kaldt det var å sykle til jobb i dag, i en sinnsyk motvind!

Jeg har landet etter helgens konfirmasjonsutskeielser, og sitter og stirrer på to-do-lista mi.
Postet 08-05-17 kl 10:47 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for Tink og frigjøringsdagen!

Jeg er stup trøtt (pollen) og skal egentlig gjøre masse fornuftig mens jeg har gjemmekontor frem til kl 13. Spørs hvordan det går med den planen.
Postet 08-05-17 kl 10:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
På den annen side er vaskehjelpen vår tilbake fra ferie og jeg ser frem til å komme hjem til nyvasket og velduftende hus.
Postet 08-05-17 kl 10:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Sitat:
Jeg er sår i halsen også.
Usj. Vil du ligge på sofaen under teppe og få saft og donaldblader?
Postet 08-05-17 kl 11:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Ja!
Postet 08-05-17 kl 11:28 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Kan jeg også få saft, teppe og Donaldblader?

Jeg vil mye, mye heller ha det en crazy deadline i prosjekt som noen bare må ha signet av i dag. Hvis det hastet så jævlig, så kunne de vel ha sendt dokumentene før!?!?
Postet 08-05-17 kl 12:21 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er noenlunde utsovet etter en fin og rolig helg (for once!!), men relativt allergipreget. Trøtt og sliten og svir i øynene. Men, snart må det vel dempe seg litt. 3 plussgrader i dag tidlig kan jo kanskje hjelpe?
Postet 08-05-17 kl 12:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg skal ha to dobbelttimer som bare er sånn passe planlagt, etterfulgt av møte, og så må jeg vurdere heldagsbesvarelser. Vil heller ha saft, teppe og Donald, jeg og. Kjenner det er litt tidlig å miste piffen sju uker før sommerferien, men...
Postet 08-05-17 kl 12:24 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Saft, teppe og Donald til alle som vil ha!
Postet 08-05-17 kl 12:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Så nydelige Eia! Forbered deg på tonnevis med drit og støv og jord over ALT. Vi passet kyllinger våren for to år siden i to uker. Veldig kjekt de første dagene. Da de endelig dro måtte jeg skure hele veggen for jordstøv (og det la seg også over alt i heeeele stuen ).
Postet 08-05-17 kl 12:36 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
LilleLeo sin avatar
Jeg har en drittdag så langt og synes synd på meg selv. Jeg har en stor prolaps i ryggen som gjør livet surt for meg. De siste dagene har jeg egentlig hatt god uttelling av ny medisin, men i går snudde det helt og jeg er smertevrak. Skal egentlig på dialogmøte med Nav i morgen, men vurderer å utsette det, slik at jeg heller bruker meg opp på Lillebror, som blir 9 år i morgen. Klarer ikke gå der i morgen uansett om jeg er like dårlig som i dag.
Postet 08-05-17 kl 12:39 av LilleLeo LilleLeo er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg skal straks på kurs i dok. 24 - hovedavtalen i Oslo kommune. Noe sier meg at det ikke blir det mest spennende....
Postet 08-05-17 kl 12:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg kom meg inn døra på jobb, fikk satt i gang en hel del, da ringte de fra skolen og minste måtte hjem.
Vi er under teppet på sofaen og blir her.

Grattis med Tinkdagen og klemmer i øst og vest.
Postet 08-05-17 kl 13:39 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har flyttet rundt på åtti, nitti mennesker, og kollegaen min gikk for å kjøpe smertestillende til meg. Høysesongen kom litt brått gitt.
Postet 08-05-17 kl 13:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Gått meg ein tur eg. Føler sakte men sikkert at energien er der.
Postet 08-05-17 kl 14:34 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg tenkte at jeg var i 100% form, og at en da på jobb kom til å gå som smurt. Vel, ikke helt kanskje. Men jeg har overlevd og bra er jo det.
Postet 08-05-17 kl 14:45 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen, Tink!

Fryser, iskaldt i sør og skal visst ikke bli varmere heller. Men jeg skal ut med jobb i kveld og får middag og drikke, så det er i alle fall noe hyggelig.
Postet 08-05-17 kl 16:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hurra for Tink.
Postet 08-05-17 kl 17:20 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg sitter og manner meg opp til å ta min første joggetur på 1 1/2 år... Eller jogging og jogging. Prøver fra utrent til trent som ligger på VG+. 10 min rask gange, 4 min løping og 5 min gange på programmet i dag. Nå har jeg sagt det "høyt" så nå må jeg gjennomføre.
Postet 08-05-17 kl 18:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no