Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Husfrua på Grime

Hans og Grime

I mai 2022 kjøpte mannen og jeg et landsted/langtidsprosjekt/minibruk. I første omgang er bloggen tenkt som et sted jeg kan samle tanker og planer for dette, og forhåpentligvis utveksle tips og ideer med andre som har gamle hus.

Kanskje utvikler bloggen seg til å handle om helt andre ting. Time vil show.
Rangér dette innlegget

Hans og Grime

Postet 09-08-23 kl 14:29 av celebelen

Et av punktene på sommerens gjøreliste var å få feieren på besøk, siden vi endelig hadde et tak det er trygt å gå på. Besøket på fastsatt til mandag 7.august, og vi diskuterte mest om vi skulle reise hjem før eller etter middag.

Værvarselet ble mer og mer spennende, så søndag konkluderte vi med at det var greit å reise så snart vi kunne. Heldigvis var feieren på plass ganske tidlig (han regnet med å få nok å gjøre utover dagen...), så vi kom oss avgårde allerede midt på dagen. Det var like greit, for allerede et par timer senere ble de første veiene hjemover stengt.

Status nå er at veien er stengt litt nord for huset, og litt sør for huset. Enkelte av naboene i lia overfor er evakuert, og det er snakk om å stenge flere veier. Hadde vi ikke kommet oss avgårde mandag, hadde vi kanskje sittet der ennå...

Kommentarer totalt 8

Kommentarer

Gammel
-ea- sin avatar
Har fulgt med på nyheter fra Ringerike idag, siden jeg har slekt der og det er bare halvannen uke siden jeg var der. Du bor vel langs samme vassdrag kanskje? Vi var på Kistefos den lørdagen og elva var så stor at de hadde sperret av rundt flere skulpturer, og på Hønefossen var større enn jeg noensinne har sett den.
Har sett på news fra avisa der idag, de jeg kjenner bor mer i høyden men noen har nok måttet evakuere (fra) firmaet sitt idag.

Går det bra med bygget deres?
Postet 09-08-23 kl 17:02 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
LilleT sin avatar
Oi! Hvordan går det med huset deres?
Postet 09-08-23 kl 20:12 av LilleT LilleT er ikke aktiv
Gammel
Mikkeline sin avatar
Krysser fingrene for at det har gått bra med eiendommen deres.
Postet 10-08-23 kl 08:07 av Mikkeline Mikkeline er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Alt ser ut til å gå bra med huset, jeg er innom og sjekker kameraet utenfor fra tid til annen. Kommunen utvidet evakueringen i går, grensen går så å si langs gjerdet vårt - men huset er på utsiden.

-ea-: det er samme vassdraget, ja. Randsfjorden ender opp ved Jevnaker og renner videre til Tyrifjorden. Ville og ei venninne skulle egentlig på hyttetur ved Tyrifjorden disse dagene, men vi avlyste i går. Hytta står trygt, men det er lite poeng i å kjøre mer enn helt nødvendig i områder med evakueringer og veiproblemer.
Postet 10-08-23 kl 08:20 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg må si at jeg er litt lei av besøket til hans nå.
Jeg ser at avisene skriver at flomtoppen i Lågen nå er nådd, men det er nok litt lengre nord for oss, så her vil nok vannet fortsette å stige litt til i dag tenker jeg. Spesielt siden det fortsatt regner her. Var bare lett yr i dag, tidlig, men nå er det regn..
Postet 10-08-23 kl 11:02 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Godt å høyre det går bra med huset.

Vi skulle til Trondheim med tog, men det blei avlyst, gitt.
Postet 10-08-23 kl 11:10 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Godt huset er trygt, og at dere kom dere hjem i tide!
Postet 10-08-23 kl 13:52 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Oi! Så fint at det gikk bra!
Postet 20-08-23 kl 19:37 av him him er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av celebelen

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no