Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 21-08-23 kl 07:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
På jobb kl 7, eldstemann starter som lærling i dag og da benytter jeg anledningen til å også starte tidlig og kjøre han. Spennende tider.
Postet 21-08-23 kl 07:55 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret. Knerten starter på vgs i dag. Han var litt spent, mens mest optimistisk. Han fikk klasselista på fredag, og det var et kjent navn på lista. Men dette kommer til å gå helt fint.

Snuppa starter sisteåret og skal være russ. Men hun vet hva hun går til, og er helt lugn. Hun har jo hengt med alle vennene i hele sommer uansett.
Postet 21-08-23 kl 08:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på jobb, og i dag kommer endelig elevene!

Mange milepæler i huset vårt også, ei på folkehøyskole, ei på VG1 og ei i tiende klasse. Det meldes om nervøs stemning fra alle.
Postet 21-08-23 kl 08:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Skoleungene her startet på torsdag sist uke. Så nå er vi i gang på ekte. Foreløpig er det bare de voksne som har aktiviteter/trening på ettermiddag/kveld.
Postet 21-08-23 kl 08:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er på jobb, men ikke særlig effektiv enda. Godt jeg ikke skal snakke med folk på noen timer.
Postet 21-08-23 kl 08:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Guttungen var klar lenge før han trengte å gå ut døra. Det har ikke vært normalen de siste 3 årene.
Hjemmekontor foreløpig.
Postet 21-08-23 kl 09:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret.

Skolestart her i dag også, yngste skal begynne i 10., og har lovd at han skal gjøre så godt han kan dette siste året. Eldste siste året på vgs.
Postet 21-08-23 kl 09:36 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
På plass på kontoret igjen og det tegner seg til å bli akkurat så travel høst som jeg fryktet, er heldigvis godt ladet etter gode dager i Spania.
Postet 21-08-23 kl 09:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
På ferie, men måtte starte dagen med litt jobb. Dessverre ikke mulig å ta helt fri I dag er planen å sole seg resten av dagen.

Lykke til med skolestart for både små og store!
Postet 21-08-23 kl 10:05 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På kontoret. Måtte bruke en time i morges for å finne utav hva som var galt - fikk ikke koble dockingstasjonen mot skjermene. Holdt på å bli gal - blir så frustrert av slike ting. Fant til slutt ut at den var ødelagt, så nå må jeg få ny, noe som jo er et prosjekt i seg selv.... Har foreløpig lånt en kollega sin (han er på ferie), og har fått bestilt meg en ny. Når den kommer må gudene vite.

Sånn ellers, så skinner sola her i dag.
Postet 21-08-23 kl 10:23 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Russen var påkledd og klar da jeg gikk til jobb i dag. På jobb er det høstens aller fineste dag. Små, spente førsteklassinger klare for første skoledag.
Postet 21-08-23 kl 10:43 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Hjelpes. Ser på facebook at yngste niesa mi skal begynne på skolen i dag. Men ... eh ... er ikke hun fremdeles en baby?
Postet 21-08-23 kl 10:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Har fulgt til ny ungdomsskole. Var ikke forberedt på å følge inn, men skolen ba alle foreldre (en god del) komme inn, og rektor holdt en så fin tale at jeg fikk tårer i øynene og deretter ble klassene ropt opp med håndhilsing - like høytidelig som i første klasse. Jeg krysser fingrene for Ny Start.
Postet 21-08-23 kl 10:59 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Polarjenta: min la inn et ekstra gir i 10.

Da ble det trening på meg.
Postet 21-08-23 kl 10:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tjorven, det er fkere babyer som begynner på skolen. Blant annet lillesøter til en i klassen til vår yngste. Men så kom jeg på at hun var baby/nyfødt i førsteklasse, og de jeg kjenner starter i 6 nå - så da stemmer det jo.
Postet 21-08-23 kl 11:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Blir nok ikke noe ekstra gir for min tiendeklassing, men året starter bra. Hun møtte opp i dag.
Postet 21-08-23 kl 11:39 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: Nei, det er slett ikke alle som finner noe ekstra gir. Knerten gjorde så definitivt ikke det. Men han hadde det faktisk helt ålreit på ungdomsskolen. Det er slett ikke alle forunt.
Postet 21-08-23 kl 13:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Tjorven, det er så rart å høre deg kalle ham Knerten når han er en lang slamp som ser nesten voksen ut.

Jeg har også kjørt spent fersk VGS-elev til skolen og tror hun ser lyst på det hele.
Postet 21-08-23 kl 13:32 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Han er min lille knert, og det vil han alltid være. Enda han er høyest i familien, og plutselig så jeg også at han ser voksen ut. Det er noe nytt han har begynt med (ellers så var det bare et veldig heldig bilde jeg la ut på facebook i dag).
Postet 21-08-23 kl 13:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Han er så flott, atte.

Snuppa har laga cookies på sitt nye kjøkken for første gang. Det er så deilig å ha ungen hjemme igjen!
Postet 21-08-23 kl 13:47 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Min har ikke hatt noen gir i det hele tatt fram til nå, så det meste vil være en forbedring. Jeg er veldig lite opptatt av karakterer, men jeg ønsker at de skal gjøre så godt de kan, det har han så absolutt ikke gjort fram til nå. Det er et lite mirakel at han faktisk hadde nærmere 4 i snitt i fjor
Postet 21-08-23 kl 13:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Apropos førsteklassinger, i dag begynte ei jente som var baby da jeg begynte i nåværende jobb i første klasse. #urgammel Jeg pleide å passe på vogna og jenta mens mor fulgte inn.
Postet 21-08-23 kl 13:56 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg såg fram til gode 4 timar i tomt hus i dag, men eldste måtte hentast på skulen lenge før den tid. Prøver igjen i morgon.
Postet 21-08-23 kl 15:41 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no