Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 08-04-19 kl 09:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Polyanna sin avatar
Morn! Kaffe etter en litt røff morgen etter for lite søvn, dels pga idioti, dels pga at da jeg la meg ble jeg liggende og være rasende over at ungdom skal måtte oppleve å få drapstrusler på en fotballcup.
Postet 08-04-19 kl 09:50 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det har vært en usedvanlig god helg, og det er bare en (intens) arbeidsuke igjen før det er påskeferie. Så dette skal gå så bra!

Men akkurat nå ... kaffe i store mengder!



Polyanna: Drapstrusler på fotballcup? Hva i all verden?
Postet 08-04-19 kl 09:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Polyanna: at det var?
Postet 08-04-19 kl 10:10 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jepp. De spilte to kamper mot to lag fra samme klubb (hjemmelaget, til og med), og det var visst tøft å tåle at våre vant relativt mye første kamp. Så i finalen fikk de altså drapstrusler på banen. Og ikke så rent lite uakseptable ting fra benken også.

Og så føyer det seg inn i rekka med en del ubehagelige opplevelser med enkelte klubber, og jeg er redd det ødelegger for det ganske åpne synet på folk og mangfold som han har med seg fra skole og livet for øvrig.

Og så blir jeg så opptatt av å unngå det at jeg ender opp med å høres ut som om jeg bagatelliserer helt uakseptabel oppførsel, noe som ikke er greit det heller.
Postet 08-04-19 kl 10:25 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så kjipt, Polyanna - håper det blir tatt opp med lagledelsen i det aktuelle laget.

Jeg er på dag 2 av revisjon, håper å få mest mulig ferdig slik at jeg kommer i mål med rapporteringen i løpet av et par dager.
Postet 08-04-19 kl 10:31 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Fader så nitrist, Polyanna.
Postet 08-04-19 kl 10:36 av nolo nolo er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er på jobb, i dag som hovedtillitsvalgt, jeg har sendt et par krav så får vi se når vi får svar.

Polyanna: Det der er jo helt uakseptabelt.
Postet 08-04-19 kl 10:37 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg vet at noen av de voksne som var med tar det videre, og slik jeg kjenner i hvert fall den ene mammaen, så gjør hun det grundig også.
Postet 08-04-19 kl 10:41 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Polyanna: det går ikke an. Jeg håper at klubben har fått tilbakemelding og at dere får bekreftelse på at det ordnes opp i.

Fotballmessig var helgen strålende her også. Lillesøsters lag vant første kampen i sesongen. I følge henne selv og faren hennes helt ufortjent, det andre laget spilte bedre. Men av og til handler fotball også om flaks og denne gangen var den på deres side. God start på fotballåret.
Postet 08-04-19 kl 10:42 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Det er så kjipt, Polyanna.

Og så kjenner jeg meg (oss) litt igjen, selv om det ikke har gått så langt som drapstrusler. Ungdommene vår opplever jo dette helt reelt, og det tar vekk en del av fotballgleden her, i hver fall. Også når han dømmer.
Postet 08-04-19 kl 10:42 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Så utrolig synd, Poly. Hva gjør dere i etterkant når slike episoder skjer? Fåt klubbene noen tilbakemelding, meldes det til noe forbund og blir det jobbet med? For det er jo viktig for å få bukt med slik oppførsel.
Postet 08-04-19 kl 10:44 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Oi, det var dramatisk, ja! Er det samme lag som noe litt liknende har hendt med før? (Eller husker jeg feil nå?)
Postet 08-04-19 kl 10:47 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Nei, akkurat disse tror jeg ikke de har møtt før. Men de har hatt episoder med hærverk etter kamp, med lag fra samme område (Groruddalen).

Lagledelsen tar det videre, med formell klage, tror jeg.

Trist å se når man ser sidene til klubben som så tydelig legger ned både arbeid og hjerte og sjel i å lage et bra tilbud og få til en flott helg, og så klarer noen å så til de grader ødelegge opplevelsen.
Postet 08-04-19 kl 10:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tror jeg har en mistanke om hvilken cup det kan være, Polyanna. Har hjemmelaget et navn som står i ganske grell kontrast til helgen oppførsel, kanskje?

Vi har nemlig hatt en super fotballhelg. Snuppas lag vant nemlig cupen de deltok på, og for å være ærlig ... det kom nokså overraskende på. Fjorårssesongen startet ekstremt bratt, så det var litt godt å få en bedre start i år. Som den strategiske laglederen jeg er, så hadde jeg meldt dem på en cup bare for 2. divisjonslag, så vi møtte ikke den tøffeste motstanden, men det bare jevne kamper og god stemning hele veien. Sånn i kontrast til Polyannas opplevelse.
Postet 08-04-19 kl 10:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God formiddag.
Hard mandag etter en helg i Praha med venner og uten unger. Sol, varme og skikkelig vårfølelse. Hyggelig selskap, god mat, god drikke. En helt perfekt helg!

Huff, Polyanna. Dette var jo bare trist å høre. Jeg håper at klubbledelsen tar tak og rydder opp i slike ting.
Postet 08-04-19 kl 11:16 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Siste mandag før påskeferie!

Trist å høre om kjipe opplevelser på fotballcup.
Postet 08-04-19 kl 11:22 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så ille, Poly!

Jeg hadde en brå start i morges med organisering av en gjeng vikarer, det er visst uka for mange syke kolleger. Alt ordnet seg før det måtte, men det var litt bratt før klokka sju i dag. :Phui:

I dag er det en sånn dag hvor klokka går altfor fort.
Postet 08-04-19 kl 11:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Så gøy at jentene greide det, Tjorven!

Jeg tror også jeg skjønner hvilket lag det må være snakk om her. Vi har spilt mot dem i futsalserien i år, og det var helt grei skuring, heldigvis. Ingen ufine takter, heller ikke da vårt lag knuste dem i gruppefinalen. Jeg tror ikke klubben som sådan har noe dårlig rykte på seg (skjønt jeg har sett at det ofte går hardere for seg på guttekamper, både fra benken, mellom spillerne og blant tilskuerne).
Postet 08-04-19 kl 11:26 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg er ufattelig (!!) lei av å få opp en sønn om morgenen som er så trøtt at det nesten er umulig å vekke ham. Han har store mandler, snorker som bare det og har antagelig søvnapne i følge ØNH spesialisten. På sykehuset har de ikke tid til ham, og det kommer ikke til å skje noenting før til høsten. I mellomtiden har jeg en syvåring som er helt knust enkelte morgener.
Postet 08-04-19 kl 12:00 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Oj, så fælt, Pappalille. Da min sønn hadde det samme problemet, ble han henvist av fastlegen til ØNH-lege på Majorstuen, og da ble han operert i løpet et par uker. Kan han henvises et annet sted?

For meg var det som å få et nytt barn. Han sluttet å snorke, sluttet å være grinete og sint hele tiden og klarte å holde seg våken etter barnehagen. I følge han som opererte hadde han tatt ut de største polyppene han noengang hadde sett på et barn.
Postet 08-04-19 kl 12:43 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jepp, det stemmer med laget, Tjorven. Sånt varierer jo like ofte fra årskull til årskull, som for hele klubber. Innimellom møter vi jo lag som er notorisk atale, fra både fjern og nær - lag som alltid spiller stygt, eller aldri takker skikkelig for kampen, eller der foreldrene er helt bak mål. Men akkurat vold og hærverk hører heldigvis til sjeldenhetene. De er jo 17 nå, og spiller i andre divisjon, mulig det er litt oppsamling av litt diverse i de lagene i denne alderen - det er jo så viktig å få dem til å fortsette med idrett, men ikke lett å få på plass et passe bra tilbud til de som bare vil spille, ikke satse.

Stort sett er jo cuper fine samlinger med god stemning, masse dugnadsånd, møter med klubber man kanskje ikke møter ellers, og, i helgen, sol og alt.
Postet 08-04-19 kl 13:41 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er et lag som eldste spiller mot som jeg blir overrasket over når foreldre, spillere og støtteapparat oppfører seg ordentlig. Å juble vilt når motspiller blir skadet er virkelig ikke greit. Er like mye hat som mellom lagene i toppserien. Og det begynte fra dag en, da var de bare 7-8 år.
Postet 08-04-19 kl 13:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pappalille: Hør om du kan skrives på avbestillingsliste hvis du kan ta time på kort varsel. Det gjorde vi nå i vinter og fikk time halvannen måned tidligere.
Postet 08-04-19 kl 13:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
De har jo bare kalt han inn til "utredning" står det i papirene. Jeg skal ringe og be dem få oss inn selv om det blir på kort varsel. Takk for tips.
Postet 08-04-19 kl 14:36 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Min skulle også kun på utredning, riktignok her i byen, men med flere måneders venteliste. Da sa jeg at jeg synes det var lenge å vente og om de ikke kunne sette meg på listen for avbestillinger. Når de så fikk en avbestilling fikk jeg telefon.
Postet 08-04-19 kl 16:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tror det var pasientkoordinator på sykehuset jeg snakket med og som satte han på listen. Da hadde de fått henvisningen fra fastlegen og den var blitt godkjent.
Postet 08-04-19 kl 16:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Pappalille - ta opp video når han snorker som verst, aller helst med pustestoppene. Veldig effektivt når det evt skal operasjonsprioriteres, dvs vis dem til spesialisten når han kommer til. Og ja, be om å bli satt på «ringeliste».
Postet 08-04-19 kl 19:59 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Polyanna sin avatar
Jepp, det stemmer med laget, Tjorven. Sånt varierer jo like ofte fra årskull til årskull, som for hele klubber. Innimellom møter vi jo lag som er notorisk atale, fra både fjern og nær - lag som alltid spiller stygt, eller aldri takker skikkelig for kampen, eller der foreldrene er helt bak mål. Men akkurat vold og hærverk hører heldigvis til sjeldenhetene. De er jo 17 nå, og spiller i andre divisjon, mulig det er litt oppsamling av litt diverse i de lagene i denne alderen - det er jo så viktig å få dem til å fortsette med idrett, men ikke lett å få på plass et passe bra tilbud til de som bare vil spille, ikke satse.
02 eller 03? Deler av 03-gjengen er grunnen til at vi har byttet skole på vår 03-er. 02-gjenger hadde også en del utfordringer (jeg var forøvrig leder for cupen for 6-12-åringer i flere år og hadde satt pris på en tilbakemelding).
Postet 08-04-19 kl 21:00 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no