Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 16-07-16 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
Lørdag. Ferie.
Skal straks sette kursen vestover. Gleder meg ekstremt mye til å se ungene igjen.
Samtidig kjenner jeg på en tristhet i dag. Jeg blir helt matt av å stadig våkne opp til triste nyheter med terror, vold, drap.. Når skal vi lære? Ting blir aldri bedre hvis vi fortsetter å drepe hverandre.
Postet 16-07-16 kl 08:00 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
For noen nyheter! Litt vel mye som skjer nå.

Det positive er at vi er mellomlandet på Kastrup og endelig kommer oss hjem, bare to dager senere enn planlagt og 14 000 kr fattigere. Vi får håpe forsikringen dekker det for å være igjen i Gdandk en ekstra uke var uaktuelt.
Postet 16-07-16 kl 08:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg er også på Kastrup. På vei til NY. Jeg som i bare meg. De andre reiser direkte. Det var ikke nok bonusbillettplasser på det flyet så da fikk jeg ta en liten omvei.
Postet 16-07-16 kl 09:36 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Lørdag og ferie her også.
Eldste har bursdag og er så heldig å få feire på båttur sammen med bestefar. Savner han, men 8 åringen kunne nok ikke hatt en bedre dag!
Ellers kjenner jeg også på en tristhet i dag. Tyrkia er et land jeg kjenner godt, og jeg har vandret opp og ned strandpromenaden i Nice flere ganger. Det blir veldig nært når man kan relatere seg til stedene.
Postet 16-07-16 kl 09:55 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen fra Lilongwe! Her nytes en kopp te i hagen. De minste har allerede vært i bassenget en tur. Det er helt uaktuelt... Så varmt er det ikke.

I går besøkte vi en flyktningeleier på grensen til Mosambique. Vi fikk se arbeidet til Kirkens nødhjelp der. Blant annet har de bygget latriner. I morgen reiser vi til Zambia og safari.

Ellers er verdensnyhetene bare tragiske.
Postet 16-07-16 kl 10:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Kontrastene blir så store. Ferieglade barn med is, bading og kos i Oslo og så logger man seg på verden og det er kaos og trist.

I dag blir det Frognerbadet og Frognerparken på oss. I morgen blir det ny tur til Hvalstrand. Deilig å være i Oslo igjen ��
Postet 16-07-16 kl 10:14 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
I dag morges hadde jeg en ekte FP-drøm. Jeg skulle ta meg en liten halvtime ekstra i sengen, og så drømte jeg at jeg skulle overnatte hos harriet vane etter et jobbmøte. Hun var ferdig med å bygge om, så huset var en skikkelig labyrint av ganger, rom, skap, blindveier, trapper opp og trapper ned og ulike rom med masse folk og jeg fant aldri kjøkkenet der jeg skulle få frokost. /
Postet 16-07-16 kl 10:26 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Esme sin avatar
Hei hei! Jeg er litt full etter å ha vært på pub i Kailua, Oahu med svoger og nevø og vurderer å gå og legge meg. Tre dager igjen før vi drar hjem og det er heldigvis meldt godvær slik at overgangen ikke blir for stor forhåpentligvis.
Postet 16-07-16 kl 11:25 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Haha, Pøblis, spot on! Vi finner ikke kjøkkenet selv heller.
Endelig ferie og vi tenker oss på hyttetur.
Postet 16-07-16 kl 12:03 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Rar dag. Herremannen og jeg er triste og vantro over alt som skjer i verden, mens Frøkna venter på kjæresten. Han skal være her hele dagen og spise middag med oss, og senere i dag skal de på kinodate. Lille jenta mi som har vært full av forakt for gutter - dette kom brått på. (Typisk at han er noe eldre; hun synes de jevnaldrende guttene er ur-barnslige og det er nok hovedårsaken til forakten.)
Postet 16-07-16 kl 12:27 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Haha, Esme, du er i en litt annen tidssone, ja? Her er helt fullt hus og jeg holder på å bli gal. Hunder og barn og sko og dingser og håndklær og kaffekopper og greier overalt. The joys of summer på Sørlandet. /
Postet 16-07-16 kl 13:18 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg venter på at mannen skal komme tilbake med bilen så jeg kan dra til legevakten. Kjipt å bli syk mens man er på ferie altså.
Postet 16-07-16 kl 14:56 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Ånei, så dumt, Palmen. Håper det finnes en quick fix.

Vi er på vinterferie på Vestlandet. gutta er ute og ser på en strandet hval. Jeg er innestengt med en baby som ikke vil ut i blæsten. Jeje. Får strikket mye da.
Postet 16-07-16 kl 15:31 av Pepper Lemon Pepper Lemon er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Så mange eksotiske plasser det hilses fra i kaffetråden i dag. Kos dere!

Her vestpå regner det. Jah.
Postet 16-07-16 kl 15:57 av nolo nolo er aktiv nå
Gammel
sindrome sin avatar
Vinterferie midt i juli!!??
Postet 16-07-16 kl 16:09 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi skulle skrapt hus, men i dette været fikk vi litt vondt i viljen. Så nå er det innedag med rydding og strikking. Jentene har lastet ned Pokemon Go og jeg satser på at det blir en morsom avveksling i det triste sommerværet.
Postet 16-07-16 kl 16:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det kan være vinterferie i juli når temperaturen er lavere enn i jula og vind og regn som i februar. (jeg befinner meg ikke så langt unna Pepper). Skal bli bedre, da, sier de.

Vi har vært en tur ute med båten og fått klippet begge guttene, da, i det minste. Og då skal jeg jogge meg en tur senere, tror jeg. Minitur sammenlignet med mannens 3-milstur tidligere i dag, men...
Postet 16-07-16 kl 16:16 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Litt vinterfølelse ja, evt høst. Men vi så solen et par minutter sånn på avstand! Vi har vært ute og kjøpt goretexsko til ungene, tre uker til på Vestlandet fordrer godt skotøy. Nå lager jeg pizza. Godt med fri tross alt!
Postet 16-07-16 kl 17:04 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det er faktisk vinter her også. Helt nede i 10-11 grader om natta. Vi er jo sør for ekvator.
Postet 16-07-16 kl 17:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Litt sør på vestlandet er det 16 grader, overskyet og nesten ingen vind. Dagen har likevel vært tilbrakt på butikker for å handle inn og ruste oss for 10 dager på nordvestlandet.
Postet 16-07-16 kl 17:41 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg har bestemt meg for at dette er sommerferien jeg skal lære meg å gi bæng i surt vestlandsvær. Jeg har allerede fått testet meg grundig.

Spør meg igjen om ei uke.
Postet 16-07-16 kl 18:19 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Palmen: husk hvis du er syk i 5 dager i ferien har du krav på en ferieuke til gode, ta vare på dokumentasjon!
Postet 16-07-16 kl 19:18 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Har fått antibiotikakur og beskjed om å unngå å ligge i sola (lek/bad heldigvis ok) i en uke, så den kommer jeg til å benutte meg av. Takk Missa. Og takk for sympati!
Postet 16-07-16 kl 19:49 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Nye ferieregler fra i fjor eller forfjor, Missa. Man har krav på feriedager fra første dags sykemelding. (Eller er det bare i staten, kanskje?)

Riktig god bedring, Palmen.
Postet 16-07-16 kl 20:03 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg er i Sør-England og nyter siste dager av ferien. Vi har roolig ferie i år, og det er så deeeeeilig. Mmmmmm.
Postet 16-07-16 kl 20:05 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Jeg er hjemme etter å ha brukt ni timer fra Gdansk til Sørlandet og mellomlandet to ganger. Nydelig å komme hjem og få en dusj.
Postet 16-07-16 kl 20:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er også i sør-ish England, og tar det rolig. Vi gjør en ting eller to hver dag, men mye tid til hvile og avslapping. I morgen skal vi til London. Blir nok litt mer folk og stress da.
Postet 16-07-16 kl 21:00 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Har gledet meg i dagevis til sol og varme. Så kom endelig dagen og jeg fant raskt ut at sightseeing i London, og ikke minst undergrunnen (!), er bedre i lavere temperatur.
Postet 16-07-16 kl 21:01 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no