Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 07-04-20 kl 08:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Først! Huset er stille, jeg jobber, har kaffe og venter på rørlegger som skal montere ny oppvaskmaskin.
Postet 07-04-20 kl 09:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi har vært ute og påskehandlet på morgenkvisten. :glorie:
Postet 07-04-20 kl 09:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Oi, Toffskij, det var tidlig, men du så fornuftig. Jeg gjorde det i går, måtte til to butikker for å få alt. Nå har vi nok til over påske.
Postet 07-04-20 kl 09:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Bare mannen og jeg på hjemmekontoret, ungene nyter ferien. Vi skal ukeshandle i dag, kanskje lurt å gjøre det på formiddagen.
Postet 07-04-20 kl 09:32 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mannen måtte beskjemmet sette tilbake øl fordi klokka ikke var ni ennå. Han hadde ikke tenkt over at det var en grense i den enden også.
Postet 07-04-20 kl 09:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er dronningen av å bestille varer hjem. De siste dagene har det blitt både gourmet-laks, garn og vanlige matvarer. Nå skulle jeg gjerne ha bestilt en liten pakke med noe godt spiselig (øl, ost, kaffe el.l.) til broren min i Oslo (Grunerløkka-området). Er det noen som har forslag til hvor jeg kan bestille noe sånt?
Postet 07-04-20 kl 09:50 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
mosol sin avatar
Morgenlevering, Heilo? Sannsynligvis ikke øl, men...

Eller Kolonial/Meny. Førstnevnte har lang leveringstid. Vet ikke med Meny.
Postet 07-04-20 kl 10:06 av mosol mosol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Morgenlevering er "utsolgt" i Oslo i morgen. Men jeg bestilte i dag, så vi fikk rundstykker, juice, croissanter og syltetøy på morgenkvisten.

Jeg skulle egentlig ta fri i dag, men det er arbeidsoppgaver å gjøre og ikke så mye å gjøre ellers, så jeg jobber noen timer på morgenkvisten. Jeg er heldig og har en sjef som synes det er helt greit. Vi har bare måttet love å ta ut full sommerferie.
Postet 07-04-20 kl 10:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er forresten Oslos dårligste på å planlegge dagligvareinnkjøp. Det er pga sånne som meg og mannen min at Raymond Johansen ber om å få ha butikker åpne hver dag i år. Normalt sett er vi på hytta, men å planlegge hva vi skal ha i flere dager fremover når vi er hjemme ... det er så vanskelig!

Jeg ser for meg at vi kommer til å bestille mye take away. Den ekstremlokale sushisjappa har åpent hver eneste dag i påsken.
Postet 07-04-20 kl 10:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Å, Tjorven, mye sushi i påsken høres nydelig ut.

Jeg har hatt første møte allerede i dag; resten av dagen ser ganske stille ut. Mentalt har jeg allerede påskeferie.
Postet 07-04-20 kl 10:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er på hjemmekontor, mannen har dratt på alenekontoret sitt og ungene kommer til å sove mange timer til, så det er helt stille i huset. Første teamsmøte er unnagjort, nå gjenstår det bare en fire-fem til før dagen er omme.
Postet 07-04-20 kl 10:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg sitter og får unna litt retting. Skulle gjerne hatt kaffe, men har ventet fordi kaffemaskinen bråker og står rett ved døra inn til Herremannen sitt rom - der han og kjæresten sover. Han bruker ikke å våken av den, men vet ikke med henne, så jeg tenkte jeg skulle være grei. Men nå tror jeg kanskje de er våkne der inne.
Postet 07-04-20 kl 10:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Rolig morgen her. Det er allerede 9 grader ute, så min utehagedag ser ut til å bli lang, solrik og varm.

Hmm, lukter det T-skjortevær? :små gleder:

Tror vi skal gå for tidligmorgenhandling i morgen, siden vi allerede er for sent ute i dag.
Postet 07-04-20 kl 10:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

En liten økt på hjemmekontoret før jeg går ut i dagen. Vi skal en del ærender i dag og satser på å finne en butikk der vi får lov til å gjøre de siste ærendene. Alt i alt skal vi klare oss om vi ikke får handlet også, men det er litt sånn "greit å ha" saker.

Vi pleier også å handle fra dag til dag, men nå tror jeg at vi har middag til ca fem dager, i tillegg til mel og gjær (og sjokolade og vin) så det skal gå helt fint.

Det viktigste er å finne et hagesenter og få kjøpt mer jord, så jeg kan få fyllt opp i nye plantekasser. Nå har jeg tømt komposten både hos oss og hos naboen (de tilbød altså, jeg har ikke stjålet).
Postet 07-04-20 kl 10:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg var også på butikken tidlig i dag, da jeg prøvde etter jobb i går var det stappfullt med biler på parkeringsplassen. Vi må nok ha bittelitt til, men det ordner seg, dagens viktigste ærend var å hente medisiner som vi trenger å ha i hus og som var bestilt via nettapotek.

Jeg jobber på hjemmekontoret, men det begynner å bli trått, merker jeg. Fint at jeg skal jobbe litt nesten hele påsken, da.
Postet 07-04-20 kl 11:28 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg får umiddelbart svar på alle e-poster jeg sender i dag, så det er tydeligvis mange som har valgt å jobbe i denne rare påska. Greit for meg. Da blir det mindre som gjenstår etter påske.
Postet 07-04-20 kl 11:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vi ble oppfordret ganske sterkt til å ta fri hvis vi kunne, så jeg har stort sett fri. Mannen jobber da. I går var ungene og jeg på lang sykkeltur. Det gikk veldig fint, bare vi kom oss ut døra.

I dag har jeg lovet dem å at vi bare skal gå en kort tur inn i marka, og så skal vi henge opp hengekøyer og kose oss der. Jeg har sagt at dingser er lov i hengekøye, så motivasjonen til begge er på topp!
Postet 07-04-20 kl 11:54 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi er også sterkt oppfordret til å ta ut godkjent ferie i påsken, men siden jeg bare hadde søkt om å avspasere i morgen, så er jeg pålogget og har i alle fall fått åpnet programmene mine i dag.

Handling er planlagt i morgen....
Postet 07-04-20 kl 12:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Noen jobber tydeligvis hos oss også, for ble oppringt.
Postet 07-04-20 kl 12:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
OI, er klokken over 11 allerede.
jeg hadde første jobbe-økt klokken 0745. :glorie:
Postet 07-04-20 kl 12:18 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Kaffepause i solen er digg. Det er fortsatt full aktivitet hos oss og blir nok det i morgen også. Så jeg forsøker bare å rekke en kaffe eller to på terrassen, kanskje jeg kan få noen fregner liksom.
Postet 07-04-20 kl 12:29 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi lærere har strengt tatt avspasering i påska, og jeg bestemmer jo i stor grad over egen tid utenom undervisningen. Men jeg vet at hvis jeg ikke jobber i påska drukner jeg i rettebunker etterpå, samtidig som jeg skal undervise - hjemmefra eller i klasserommet. Så da blir det jobbing nå.
Postet 07-04-20 kl 12:37 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg startet dagen med blodprøve på Diakonhjemmet, så var det rett hjem for å jobbe. Ukeshandlingen tok vi i går kveld, nå har vi mat for påsken og vel så det. Pappa var innom med påskeegg, hjembakst og cava i går, så vi skal ikke lide noen nød.
Postet 07-04-20 kl 12:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
I dag lot jeg hjemmekontor være hjemmekontor og flyttet ut på verandaen med strikketøyet. Kjennes ut som et riktig valg gitt.
Postet 07-04-20 kl 15:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Nå er huset vasket, iallefall deler av det, det er påskepynt fremme, ungene kommer hjem i ettermiddag, og kjæresten og guttungen er på vei hit. Så jeg er veldig klar for påske og senkede skuldre nå. Får unna pressekonferansen nå, så jeg vet hva som skjer fremover, så greier jeg kanskje senke de helt også. *ler*

Ungene kommer til å få giga-påskeegg, da både jeg og kjæresten synes synd på de, og har handlet hver for oss. *ler* Jaja, får fordele utover påska tenker jeg.
Postet 07-04-20 kl 16:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har vært en tur på jobb, men nå har jeg påskeferie. Blir deilig med noen dager fri.
Postet 07-04-20 kl 16:25 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg vasker kjøkken. Dvs fronter og så har jeg dratt fram ovnen.
Postet 07-04-20 kl 18:15 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no