Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 02-01-20 kl 07:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar

Hardt å begynne igjen med å stå tidlig opp.
Heldigvis snart helg.
Postet 02-01-20 kl 07:58 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Det var fint å snike seg ut av huset og la mannen ta seg av stuptrøtte unger og sende dem på skolen. 2. januar er en bratt dag!
Postet 02-01-20 kl 08:27 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi øver oss på vekkerklokke og satser på å stikke til fjells tidlig i dag. Fortsatt skole fri og jobbpc får bli med sånn i tilfelle. Blir deilig med masse frisk luft og bevegelse, etter veldig stillesittende jul.
Postet 02-01-20 kl 08:39 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Det var mildest talt uvant å stå opp halv sju i dag, men på den annen side har jeg sovet 8–9 timer i snitt hver natt hele jula, så noe søvnunderskudd kan jeg vel ikke akkurat si at jeg har. Det ser ut til at det gjaldt resten av familien også. Jeg skal ha hjemmekontor i dag, og har ikke lov til å bruke dagen på a) soving, b) romanlesing eller c) kakespising.
Postet 02-01-20 kl 08:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg starter året med å være syk...Jaja.
Postet 02-01-20 kl 09:12 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg driver visst mest med feber i det nye året, kavete natt. Har fri, men skal kontorarbeide litt.
Postet 02-01-20 kl 09:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Tung dag å komme seg opp på. Jeg er glad for at jeg var på jobb på mandag og tirsdag, så ble det ikke så alt for ille i dag når alt allerede har begynt å haste.

Gleder meg litt til helg. :sparker:
Postet 02-01-20 kl 09:20 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Den første dagen pleier å gå greit om morgenen, men jeg vet at morgendagen blir tøff. Og så er det helg igjen - hvor knerten skal spille håndballkamp helt tidlig både lørdag og søndag og med litt reisevei. Det syntes jeg var litt brutalt.

Det er ikke akkurat fullt på jobb i dag, men jeg kjenner at det er greit å komme igang igjen. Særlig nå som det ikke er mer sjakk på tv.
Postet 02-01-20 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen! Vi skal i skibakken i dag. Vurderte jobb, men sto over. Ingen andre er oppe enda da, så det er vel på tide å begynne en forsiktig snuing av døgnet.

Aller først: Prøve å reprogrammere komfyrvakt som har gått helt bananas. Lyd hvert 5. sekund, jeg tilter snart.
Postet 02-01-20 kl 09:34 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hardt å begynne på jobb igjen nå. Resten av huset sover nok sikkert godt enda.
Postet 02-01-20 kl 09:39 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Striskjorte og havrelefse. Tung morgen, men gikk på jobb i sikkert ti varmegrader og bar asfalt. God start.
Postet 02-01-20 kl 09:45 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jøss har dere ikke skole i dag Timar? Her gikk det overraskende greit å få alle opp i dag, det blir nok verre i morra. Godt det er kort uke!
Postet 02-01-20 kl 09:47 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Jeg er av de som synes det er helt greit med hverdag igjen. Resten av familien synes jeg er gal.

Helt OK at det er kort til helg, altså, men tendensen med mye god mat og drikke, og lite bevegelse har pågått lenge nok. I går kveld smakte havregrøt til kvelds supergodt!
Postet 02-01-20 kl 09:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Jobb her også, listet meg ut tidlig slik at jeg kan gå tidlig. Ungene sover nok enda, starter ikke skole før mandag. Tror begge hadde planer med venner i dag.
Postet 02-01-20 kl 09:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Her er det ikke skole før på mandag, faktisk. Minsten er levert på SFO, eldste er hjemme (har ikke full plass lenger). Jeg har tatt meg fri, men følger litt med i aktuelle kanaler likevel - greit å være litt på, men tror ikke det blir hektisk før neste uke.
Postet 02-01-20 kl 09:55 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Ingen skole før mandag for ungene, så jeg var alene oppe før jeg dro på jobb. Dagen går med på å oppdatere seg på diverse som trådde i kraft ved nyttår.
Postet 02-01-20 kl 10:10 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Unger skyflet til skolen og så innom verksted for å forhøre meg om alarmen. De skal se på det i morgen.
Postet 02-01-20 kl 10:30 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oslo starter skole i dag, mens Akershus ikke starter før på mandag. Oslo har heller ikke planleggingsdager, så jeg lurer på om de faktisk har like mange skoledager.
Postet 02-01-20 kl 10:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det stemmer ikke helt, Tjorven, Bærum begynner for eksempel i morgen. Alle skal vel ha 190 dager uansett, så jeg vil tro det kompenseres ved at sommerferien starter seinere eller slutter før eller noe sånt?
Postet 02-01-20 kl 10:43 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
apan sin avatar
Der det ikke er skole nå, er det ikke fri på de inneklemte dagene i mai.
Postet 02-01-20 kl 10:45 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er det her, apan. Men det er bare en inneklemt dag i mai i år, da. Sommerferie 24. juni til 17. august, så vil tro det tas igjen der?
Postet 02-01-20 kl 10:52 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Her tar de sommerferie 19.6

Og så heter det vel ikke Akershus lenger. Vi befant oss i 3 ulike fylker på 19 timer går/tirsdag.
Postet 02-01-20 kl 11:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Skolen her begynner på mandag. Gamle Akershus. SFO er åpen i morgen. Heldigvis!
Postet 02-01-20 kl 11:00 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Her har videregående skole begynt, så eldstemann fikk en brå start på dagen, hadde visst snudd døgnet mer enn han burde. Ungdomsskoleeleven har fri til mandag, og det har jeg også. Eller, rettere sagt, jeg avspaserer på forhånd, for i januar og februar venter et gedigent arbeidspress og jeg har fått beskjed om at jeg kan være hjemme og lade opp. Noe som innebar å sove litt for lenge, i morgen skal jeg ha på alarm.
Postet 02-01-20 kl 11:02 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Her i Vestland ( må venne meg litt til den ) har vgs eleven fri og starter først på mandag. Ungdomsskolelæreren (Bergen kommune) er på jobb og det er vanlig skoledag.
Postet 02-01-20 kl 11:05 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
Her i Rogaland startet skolene i dag. Jeg er på jobb, men det er veldig stille. Vurderer hjemmekontor igjen i morgen, får se utover dagen hva som skjer.
Postet 02-01-20 kl 11:17 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Barneskolebarnet har begynt her, vi på videregående starter mandag. Vi har aldri fri på inneklemt fredager i mai hos oss, siden de alltid er potensielle eksamensdager. Kjenner at lang juleferie er en god kompensasjon.
Postet 02-01-20 kl 11:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Her er det fri fram til mandag. Har tenkt å ta oss ein bytur i dag. Viss me ikkje blåser vekk då.
Postet 02-01-20 kl 11:19 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg våknet før vekkerklokken i dag, så jeg var tidlig på trening. Håper både mann og barn kom seg opp og avgårde i tide.
Nå prøver jeg å få ting til å fungere så jeg kan ha rapportene mine klare til fristen denne måneden, nye sikkerhetsrutiner på datasystemene er ikke bare av det gode.
Postet 02-01-20 kl 11:38 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Ja, Ingling, muligens noen isteden har fri i mai og andre tar det på sommerferien, men det er i alle fall sikkert at det må tas et eller annet sted så summen blir lik. Den Akershusskolen jeg akkurat diskuterte med noen (fordi barn i familien går der), skal ikke ha fri i mai.
Postet 02-01-20 kl 11:38 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Mine to har fri i dag, de har også inneklemt dag i mai, men de startet to dager tidligere i august enn de andre skolene her. Grei løsning, det.
Postet 02-01-20 kl 11:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
I Stavanger starter ingen av grunnskolene før mandag.
Postet 02-01-20 kl 11:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Her er det skole i dag, men jeg er syk og det var ikke mulig å få vikar til fire norsk-timer, så elevene mine slapp å møte opp 08:10. Tipper de ikke er kjempelei seg for det. Personlig skulle jeg ønske minst en uke av sommerferien ble flyttet til juleferien, kanskje helst to.

Gikk overraskende greit å få 9-åringen på skolen, enda han har snakket mye om at han gruet seg. Det hjalp at det bare er litt over 40 dager til neste ferie.
Postet 02-01-20 kl 11:46 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Det kan jo hende at ikke alle skoler hadde fri valgdagen også, sånn landet over? God bedring, Input.

Jeg er altså på jobb, men sliter litt med å komme i gang i hodet. Mer kaffe.
Postet 02-01-20 kl 11:49 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
I vår kommune starter grunnskolen på mandag. Videregående startet i dag, min 3. klassing forsov seg selvsagt, hun er notorisk døgnsuer i ferier, men ikke så mye å få gjort med "voksne" barn, de må få erfare selv hva ulike valg fører til. Tilbud om vekking blir pent avslått.
Postet 02-01-20 kl 11:53 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Lærerne begynner en uke før sommerferien er over, der legges planleggingsdagen. Noen har også langdager der de jobber til 20.00 to dager før sommerferien, for å unngå tilfeldige fridager from elevene.

Vi er i Surnadal, venter på begravelse av svigerfar i morgen, rar stemning og relativt stressa svigermor.
Postet 02-01-20 kl 12:00 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her starter vi mandag. Men vi har bare 3 dager høstferie, bl.a. Planleggingsdager står ikke oppført på planen, de taes før skolestart og ellers plasseres på elevfrie dager.
Postet 02-01-20 kl 12:28 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Da har rørlegger vært her, vasken på badet har vært pottetett, men nå er den åpen igjen.
Postet 02-01-20 kl 13:00 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Mannen har tatt feriedager ut uka, og jeg er arbeidsledig, ungene er på skolen, så her blir det IKEA i dag. Ikke helt det jeg helst driver med men vi MÅ ha en hylle, og heller nå på dagen enn en lørdag. ><
Postet 02-01-20 kl 14:29 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no