Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 27-08-19 kl 08:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 41

Kommentarer

Gammel
scilla sin avatar
Skal bare komme med gjennom denne dagen med vettet i behold, så er det bare å surfe inn mot helgen.
Postet 27-08-19 kl 08:32 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg sitter å gruffer over umenneskelige bomtakster, det kommer jeg til å gjøre en stund kjenner jeg.
Postet 27-08-19 kl 08:47 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Ny dag, nye muligheter.
Postet 27-08-19 kl 08:54 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg lengter til helg.
Postet 27-08-19 kl 09:03 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har sovet mer enn jeg gjorde i går natt (2,5 time), men slett ikke så mye som jeg burde. Det er ingenting som tilsier at jeg ikke skulle kunne få sove, men kroppen min vil ikke.
Postet 27-08-19 kl 09:04 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Jeg har samme problem, Tjorven. Du har sikkert prøvd melatonin? Det funket litt for meg.
Postet 27-08-19 kl 09:22 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen. :kvitre:
Solen skinner, temperaturen er god.

Men Frøy, jeg ble litt nysgjerrig på de umenneskelige bomtakstene.
Postet 27-08-19 kl 09:25 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har sovet godt, men det var litt gruelig å stå opp klokka seks for å få dusjekabalen til å gå opp. Men ellers var det en fin morgen, alle hadde kommet ut av senga med riktig bein og ingen freste til hverandre, og her er jeg på jobb riktig så tidlig. Nå gjelder det bare å ikke prokrastinere bort de neste to timene.
Postet 27-08-19 kl 09:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen! Jeg har startet dagen med å følge en gjeng blide førsteklassinger til skolen, på en utrolig hyggelig skolevei.

Resten av dagen ser ut til å bli intens, men det får gå.
Postet 27-08-19 kl 09:36 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Input: Ja, jeg tar tidvis melatonin, og gjorde det i går kveld. Det gjør det bedre, men ikke bra. I følge fitbiten min har jeg ikke hatt et eneste minutt med dyp søvn de siste nettene.

Men på den positive siden - i dag skal jeg på boklanseringen til en venninne. Jeg er så rar at jeg blir glad og stolt over å bare kjenne noen som gir ut bok. All søvnløsheten har også gjort at jeg har fått lest halve boka på bare noen dager, og den er så fin.
Postet 27-08-19 kl 09:41 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Har trent, nå skal jeg jobbe litt før jeg skal være med Ville til tannlegen. Foreldremøte om leirskolen i kveld, det blir en lang dag.
Postet 27-08-19 kl 09:41 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
annemede: Nei når fastlandsforbindelsen åpner må de som er avhengig av bil ut med 173kr hver vei for å komme seg på jobb. Jeg kan heldigvis ta buss til min jobb, men det vil ta ca 20min lengre enn ved dagens løsning med hurtigbåt og buss.
Postet 27-08-19 kl 09:42 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Levert søknad om skyss for yngste og er nå på plass på jobb. Murrende hodepine så hat hivd innpå litt smertestillende.
Postet 27-08-19 kl 10:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det var stive priser ja Frøy. Men denne nye bomavtalen i regjeringen, den hjelper ikke?
Postet 27-08-19 kl 10:32 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Toffskij: Her har jeg også kommet frem til at jeg må opp 6 hvis det ikke skal bli baderomskaos.

Men: Jeg innså at jeg egentlig hater å stå opp nesten uansett når det er (så lenge det er før 9), så det er på en måte hipp som happ - det er vondt uansett.
Postet 27-08-19 kl 10:39 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har blitt oppringt av en tidligere kunde som kom med jobbtilbud for de savner meg noe så innmari. Jeg blir glad og ganske stolt av sånt.
Postet 27-08-19 kl 10:41 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, jeg er også litt der, Poly.
Postet 27-08-19 kl 10:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Og så er bonusen at jeg da får være HELT ALENE første halvtimen av dagen, først på badet og så på kjøkkenet, før folk kommer og skal SNAKKE med meg og sånt.

Tjorven: Så hyggelig!
Postet 27-08-19 kl 10:44 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg står også opp kl 6, men jeg er et a-menneske, så det plager meg ikke. Men den tiden mellom 6 og 7 er min "alenetid". Jeg blir skikkelig oppgitt om noen står opp "før tida" og skal begynne å prate til meg. Jeg vil lese avisa i fred.
Postet 27-08-19 kl 10:53 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg fikk badet og tiden for meg selv igjen i dag og jeg huske også deodorant i dag, så i dag er jeg ikke nervøs for å få folk tett oppi meg.
Postet 27-08-19 kl 10:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg står opp halv seks på hverdager, det har blitt en vane. Det er ikke så mange som prater til meg uansett sånn på morgenkvisten, men det er fint å kunne gå morgentur med hunden og kjenne litt på den klare luften og den sovende bydelen.
Postet 27-08-19 kl 11:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Stå opp 6 for å dusje? Det kommer gudskjelov ikke til å skje her - vi har to bad, og bare én person dusjer om morgenen. Vi andre tre trener (og dusjer følgelig) omtrent hver kveld, så her blir det bare en kattevask om morgenen. Her står alle opp nærmest mulig 07.30, noe som er i knappeste laget når vi må være ute av døra 08.00.
Postet 27-08-19 kl 11:25 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jeg har også innsett at jeg er like trøtt enten jeg opp 06 eller 06.20, men de ekstra 20 minuttene gjør at det blir mindre gruffing på morgenen.
Som en bonus klarer jeg å spare litt fleksitid de dagene mannen tar morgenstell og jeg kommer meg kjapt ut døra.
Postet 27-08-19 kl 11:35 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg dusjer på jobb, det letter trykket på badet om morgenen litt.
Postet 27-08-19 kl 11:42 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Her også Bluen. Jeg må dusje om morgenen da, men jeg har timet det sånn at jeg har akkurat nok tid til det jeg må, ikke et sekund lenger. Gleden med store barn.

Lese avis om morgenen.

Min morgenrutine: Opp, vekke kids - 1 minutt
Bad med dusj, tannpuss og (minimalt med) sminke - 18 minutter
Lage kaffe, ta på sko - 1 minutt.

Så ut døra på 20 minutter.
Postet 27-08-19 kl 11:46 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er blid og tilsnakkelig om morgenen, men bare hvis jeg har fått dusje i fred og ro. Ellers er jeg ond og ustabil.
Postet 27-08-19 kl 11:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å stå opp en halvtime før de skal gå. Jeg trenger tid til å drikke kaffe, sitte på badet inntullet i et håndkle etter dusj, lese avisa på nettbrett og ha gooooood tid til frokost. Hadde blitt syk av stress om jeg skulle hatt mindre enn halvannen time om morgenen. Men jeg har alltid vært slik, sto opp klokka seks helt frivillig gjennom tenårene.
Postet 27-08-19 kl 11:56 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
En sånn treighet hos en jeg bodde sammen med hadde trolig irritert vettet av meg, Input. Hvis vedkommende var blid og pratsom i tillegg, hadde jeg trolig eksplodert. (Og jeg kjenner jeg allerede ergrer meg ganske mye over mannen, som bruker ufattelig mye tid bare på seg sjøl i morgenrutinene. )
Postet 27-08-19 kl 11:58 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Når man ikke får lagt seg før kl 01/02 på daglig basis blir behovet for god tid på morran ganske redusert.
Postet 27-08-19 kl 12:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Der har du meg også, Maverick.
Postet 27-08-19 kl 12:03 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg BEGRIPER ikke hvor tiden blir av på morgenen!

Selv når jeg skal sykle eller løpe og dermed ikke dusjer, har funnet frem klær og pakket sekk kvelden før, laget både frokost og matpakke og strengt tatt bare trenger å tisse, tre på meg klærne, spise, pusse tenner og dra, så tar det minst 40 minutter. Jeg tømmer gjerne en oppvaskmaskin (noen minutter), mater hunden og slipper henne ut (1 minutt), blander meg vitamindrikk og tar vitaminpiller (3 minutt), en lang klemmings på lillebror, noen formaninger, en ekstra tur på do og VIPS, så har tiden gått.
Postet 27-08-19 kl 12:18 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg må konsentrere meg skikkelig for å bruke under 20 minutter på badet om morgenen.
Postet 27-08-19 kl 12:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Rekorden min er vel 10 min inkl dusj fra jeg fikk sms om at taxien var på vei.
Postet 27-08-19 kl 12:48 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, jeg KAN også gjøre sånt. Det er bare ikke normalprosedyren.
Postet 27-08-19 kl 12:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I dag tidlig badet og hårvasket jeg fireåringen, kledde og sminket meg og kledde henne og fikk i henne et snev frokost og tegnet en tegning (det var mest henne da) og tok et par jobbtelefoner og lagde matpakke på, hm, 35 minutter.
Postet 27-08-19 kl 12:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er visst i slekt med Toffen. Jeg MÅ dusje hver morgen, ellers blir jeg olm, og jeg bruker stort sett 20-30 minutter på badet. Ungene kler på seg og spiser sjøl, så jeg må bare svosje dem ut i bilen og få alle av sted, før autopiloten gradvis skrur seg av. Jeg har alltid undervisning i første time, så jeg planlegger timene mine godt... Trur nesten ingen har oppdaga at jeg egentlig bare går rundt og snakker i søvne før ni om morgenen.
Postet 27-08-19 kl 12:57 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Den korteste dusjen jeg noen gang har tatt var forresten 6 minutter lang. 3 av de minuttene var rier. Hæsjtægg førstvåknesåføde.
Postet 27-08-19 kl 12:58 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
De 10 minuttene var inkludert å åpne øynene.
Postet 27-08-19 kl 13:08 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg dusjer heldigvis på jobb, kan bruke 4 dusjer samtidig, om jeg vil!
Postet 27-08-19 kl 13:13 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har hatt lange perioder i livet der jeg ikke har hatt mulighet til å legge meg før 2-tiden jeg også, og da har behovet for god tid om morgenen bare vært enda større. Noe som var særs upraktisk da jeg jobbet til 23, brukte halvannen time på å pendle hjem og måtte stå opp igjen 5 for å være på jobb til 8.
Postet 27-08-19 kl 14:16 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Dusjer stort sett om kvelden jeg også og har dermed har løst baderomskøen ved at jeg står opp sist. Da bruker jeg stort sett 17 minutter fra jeg står opp til jeg går ut døra for å rekke bussen. Spiser frokost og drikker kaffe på jobb.
Postet 27-08-19 kl 15:40 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no