Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 05-06-19 kl 08:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Candy Darling sin avatar
Først!
Postet 05-06-19 kl 08:55 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn. Jeg har syklet i regnvær, og oppdaget at regnbuksa mi ikke er tett. Godt det er meldt opphold i ettermiddag, da.
Postet 05-06-19 kl 09:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har avlyst dagens timer fordi jeg har fått opp muntligparti som skal ha veiledning fra kl. 14 til 18 i dag (og eksamen fra kl. 14 i morgen). Planen var en lat morgen, men jeg våknet kl. 6 og var full av energi, så nå er jeg på jobb likevel. Har egentlig bare ett utestående punkt på to do-lista mi nå. Det er til gjengjeld en liten rettebunke, så kanskje jeg bare skal prøve å få den unna. Er ekspert på å utsette, men fredag bør de egentlig få den ...
Postet 05-06-19 kl 09:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Venter på at minsta skal våkne så hun og jeg får igang dagen. Har Kaffe og surfer.
Lese mer til eksamen er vel dagens plan som vanlig. Åh som jeg gleder meg til jeg er ferdig!
Postet 05-06-19 kl 09:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Venter på trekk til muntlig nå klokken 9, jeg mener at jeg har hatt mine eksamener og har ikke tenkt til å komme opp
Postet 05-06-19 kl 09:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
På jobb, uten den helt store motivasjonen.
Håper at det ikke blir noe regnvær mot kveldingen i dag, da vi skal på sommerfest med skolen.
Postet 05-06-19 kl 09:42 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her er det en trekkrunde nå kl. 9. Fullt kaos i gangen. Blir nok verre av at den er for Vg1 også, for der er det bare noen få som kommer opp og da er alle ekstra spent på hvem som er de uheldige.
Postet 05-06-19 kl 10:00 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Morn! Heldagsmøte dag 2. Har kaffe og skal spisse ører.
Postet 05-06-19 kl 10:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Våknet 04.44 i natt av torden og en fæl drøm. Drømte at det var forventet at jeg gjorde siste del på både norsk og mattetentamen for 8.klassingen. Det var jeg jo ikke klar over og fikk vite helt på slutten. Fælt å våkne da, men godt det bare var en drøm.
Postet 05-06-19 kl 10:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg kom ikke opp, da er det bare en mulighet igjen, men så vidt jeg klarer å resonere meg frem til så er sannsynligheten enda mindre da. Siden de som ble trukket ut nå har eksamenssted her i sørfylket imens alle de andre som mangler tre stk nå har eksamenssted i nordfylket. Men tør ikke puste ut helt enda.
Postet 05-06-19 kl 10:22 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Frøy; har du ikke hatt nok eksamener allerede? Det er svært uvanlig å trekke elever i flere enn nødvendig, for det koster penger.
Postet 05-06-19 kl 11:23 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Stompa: Jo, men læreren driver å truer med at man i teorien kan trekkes ut til flere. Men når jeg påpekte det jeg nevnte over her fikk jeg beskjed om å utdanne meg politifaglig og få meg jobb i Kripos, så jeg tar det som hint på at jeg rett og at jeg er ferdig.
Postet 05-06-19 kl 11:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det tror jeg også.

Vi er jo mange som har det moro med å få elevene våre til å bli overbevist om at de trekkes i akkurat vårt fag. Litt gøy må man ha som lærer. I praksis anser jeg det som veldig usannsynlig at skolen bruker mer penger på eksamensgjennomføringen enn høyst nødvendig.
Postet 05-06-19 kl 11:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det der er typisk lærermas for å få elever til å møte opp. Det går nok bra. Så seint på dagen de har eksamen, stompa!
Postet 05-06-19 kl 11:44 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her er det jo snakk om et godt stykke reis for læreren som skal ha eksamen også, men det var jo en del som hadde fritak i sidemål som ble trukket ut nå slik at det hadde vært en mulighet denne fredagen, men neste er usannsynlig.
Postet 05-06-19 kl 11:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Så seint på dagen de har eksamen, stompa!
Jepp. Det har rett og slett med geografi å gjøre. Det er så store avstander at mange sensorer må overnatte når de er på oppdrag, og da er det lønnsomt å fly/toge dem inn på formiddagen, med et parti på ettermiddagen, hotellovernatting, og nytt parti på morgenen dagen etter, før de flyr/toger hjem.

Det er en ekstrem kabal for å få alt til å gå opp i hele fylket, og derfor har vi mange små trekk i stedet for noen få store. I år er muntligtrekkene spredt ut over 16 tidspunkt på skolen min. Da er det snakk om 11 klasser på Vg3, 8 på Vg2 og 7 på Vg1 SF.
Postet 05-06-19 kl 11:49 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Poden kom opp i spansk i dag. Han mener det ikke kan være trukket, for alle som var oppe i norsk skriftlig kom opp i spansk. Jeg tenderer til å tenke det samme. Greit urettferdig for de som ikke er sterke i språkfag...
Postet 05-06-19 kl 12:08 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Trekking betyr ikke nødvendigvis "alle navnene på hver sin lapp i en hatt og alt er 100 % tilfeldig". Sånn er det i hvert fall ikke på skolen min. Det er et puslespill der partiene bør fylles opp mest mulig for å holde kostnadene nede samtidig som sensor-kabalen skal gå opp. Da kan ting se veldig planlagt ut noen ganger, mens de likevel er så tilfeldige som de kan bli innenfor de gitte rammene.
Postet 05-06-19 kl 13:43 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg vet det, Stompa. Samtidig tenker jeg at det er flere i klassen hans som har spansk enn de som har vært oppe i norsk. Så et veldig pussig sammentreff er det. Når jeg har vært med på å trekke har vi trukket fag først, så klasse og deretter elevene.

Men, men, bare dobbeltkjipt å komme opp i de to svakeste fagene sine.
Postet 05-06-19 kl 13:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Jeg kom i det jeg synes var kjipest fra ungdomsskolen til jeg var ferdig med vgs og var en av 15 som kom opp til muntlig siste året. Lykke til med eksamen!
Postet 05-06-19 kl 14:48 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Hvordan var Elton i går, dere som var der?
Postet 05-06-19 kl 14:49 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg var en av sju som ikke kom opp i muntlig da jeg gikk ut vgs. På et kull med nesten 200 elever. Jeg var relativt fornøyd.
Postet 05-06-19 kl 16:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tror ikke noen kom opp da jeg gikk ut.
Postet 05-06-19 kl 17:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
Elise sin avatar
De står vel etter hverandre på lista, da? Hos oss følger man klasselistene, på skriftlig deler man inn i tre, og hver tredel trekkes til norsk, engelsk eller matematikk. På muntlig er det mye mer som spiller inn, hvilke lærere som har hvilke klasser, hvilke sensorer vi får tildelt, hvilke elever som har de ulike språkfagene, osv. Men de følger klasselistene så langt det lar seg gjøre, så de som fikk samme fag skriftlig har stor sannsynlighet for å få det samme faget som hverandre på muntlig og.
Postet 05-06-19 kl 17:23 av Elise Elise er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ikke etter hverandre på lista. Det er kun de som var oppe i norsk skriftlig som nesten automatisk er plassert i spanskgruppa. Resten er tilfeldig. Sannsynligvis er det en grunn til at de har gjort det sånn. Vi får bare håpe at det går bedre enn fryktet både på skriftlig og muntlig og at ikke trekket blir avgjørende for om han kommer inn på ønsket skole eller ikke.
Postet 05-06-19 kl 18:09 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Husker jeg var oppe i engelsk muntlig i 3.gym. Gikk språklinje. Vi var kun 13 jenter der. Halvparten kom opp i engelsk og resten i tysk. Så hadde vi bokmål og sidemål skriftlig.
Postet 05-06-19 kl 19:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Amylin: jeg syns han fortjente de femmerne som alle avisene trillet i dag. Bunnsolid. Jeg grein etter et kvarter. og synger utrolig bra sine 72 år til tross. Og dagens høydepunkt: en av trommisene. Han spilte med hele seg og elsket tydeligvis jobben sin. og var over 60 han også.
Postet 06-06-19 kl 00:00 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Palmen, så gøy! Da skal jeg se litt ekstra på trommisen. Hadde tenkt til det uansett, for den andre trommisen er sønnen hans.
Postet 06-06-19 kl 14:08 av amylin amylin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no