Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 26-04-17 kl 08:27 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 58  

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen, god morgen! Tidlig start for meg i dag. Skal på kurs i excel. Bare en liten kaffe nå, så er jeg klar!
Postet 26-04-17 kl 08:50 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra Gardermoen! Jeg drister meg til å dra til Tromsø i joggesko. Det er goretex, da, jeg er jo ikke helt sprø heller.

Morgenvakten har vært på antikvariat? Hva er det vi leser til morgenkaffen?
Postet 26-04-17 kl 08:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Novla sin avatar
Jeg kan (iført høye hæler) rapportere om strålende vær i Tromsø, så joggesko går nok utmerket, Toffskij.

Her er det oppbrettede ermer og en haug med jobb som venter etter to dager på teambuilding på Finnmarksvidda. Jeg (AKA introvert stuegris) var mildt sagt skeptisk til opplegget, men har faktisk hatt det vanvittig gøy.
Postet 26-04-17 kl 09:04 av Novla Novla er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Godt å høre, Novla! Det var så innihampen sørpete sist uke.
Postet 26-04-17 kl 09:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. En time tidligere enn normalt på jobb på grunn av varslet trafikkaos i byen mellom de 7 fjell. Det viste seg å ikke bli fullt så kaotisk som varslet, så da ble det tid til frokost på lunsjrommet.

Fint vær er det også.
Postet 26-04-17 kl 09:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Fint vær er det ikke her. Mer snø i natt og det er sørpeføre. Junior starter med første seriekamp ute i morgen så det er bare å belage seg på kalde timer på stadion fremover.
Postet 26-04-17 kl 09:40 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Med goretex-joggesko kan du faktisk gå langt til fjells i Tromsø nå, Toffen. Skaresnø og bar asfalt er skikkelig vår.

Jeg har gjemmekontor og må i gang. Men først må jeg ha mer te. Mye mer te.
Postet 26-04-17 kl 09:58 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Det er sol i Bergen. Jeg er alene på kontoret og skal bare lese fag og kose meg i hele dag. Så skal jeg trene og ha hyggelig ettermiddag med tenåringene min. Kanskje til og med litt hagearbeid i det fine været.

I tillegg har jeg vært flink til å legge meg de siste dagene og begynner å komme over den ekstreme trettheten jeg hadde.

Så alt i alt er det bare kvitring fra meg i dag.
Postet 26-04-17 kl 10:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Strålende sol i hovedstaden, jeg sov hele togturen til jobb og sitter nå og klamrer meg til en kopp kaffe og er glad jeg ikke har så mange møter i dag. Har vært noen netter med elendig søvn i det siste, så nå når jeg endelig har sovet som en sten natten igjennom så reagerer kroppen med å skrike at den vil ha enda mer! Rare greier.
Postet 26-04-17 kl 10:34 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Morgon. Eg strever med å komme i gang med dagane for tida. I dag skulle eg prøve ut det - i teorien - gode tipset om å bruke ferdig Fjordland-grøt til frokost. Det endte med at eg brant meg på plasten og mista grøten på veg ut frå microen, helte grøt utover heile kjøkkenet og fekk brannsår på fingrane fordi eg prioriterte vasking over nedkjøling. Så mykje for "enkle løysingar". Vel. Det er sol ute og eg har fri, så eg krysser fingrane for ei betre fortsetting.
Postet 26-04-17 kl 11:32 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Sånn er eg og, Adrienne. Dårlige netter funker på eit vis, men ei natt med ordentlig søvn gjer meg og veldig trøtt. Makes no sense.
Postet 26-04-17 kl 11:34 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Mye vil ha mer, vet dere - tror det gjelder søvn også.

til nokon, noen dager går alt på tverke.
Postet 26-04-17 kl 11:44 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
"Søvn avler søvn" sa eldstes helsesøster til meg da jeg ba om råd for en unge som ikke hadde sovet på seks uker.

Det kan jo virke som en sannhet, nå, men jeg var ikke så langt unna å bli voldsmann den dagen det var rådet jeg fikk.

Jeg retter og retter og retter, og underviser innimellom rettinga.
Postet 26-04-17 kl 11:53 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg kom en del for sent på jobb i dag etter å ha hatt en lang diskusjon med Jentungen (1,5 år) om hva som er adekvat skobruk når det er sørpete ute.


Hun vant.
Postet 26-04-17 kl 11:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mave, jeg hadde tilsvarende med Jentungen (11). Hun vant også, det ble svarte Nike joggesko og ikke vinterskoene jeg mente hun burde bruke.
Postet 26-04-17 kl 12:00 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Lå Jentungen (11) på gulvet og brølte også?
Postet 26-04-17 kl 12:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Hvis noen hadde sagt at jeg måtte ha på meg vintersko i stedet for Nike joggesko i dag så hadde jeg også lagt meg ned på gulvet og brølt.
Postet 26-04-17 kl 12:07 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, jeg ga meg til slutt jeg altså.
Postet 26-04-17 kl 12:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Lå Jentungen (11) på gulvet og brølte også?
Jeg var smart og gav meg før det kom så langt. Det kan også ha noe med at det hang to klassevenninner i yttergangen og ventet på at vi skulle bli ferdige, det er ikke alle kamper det er verdt å ta med et slikt publikum. Og blir hun våt på føttene er det ikke mitt problem, så hun fikk ta ansvar selv.
Postet 26-04-17 kl 13:25 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
13 åringen så ut som om han ville på gulvet og brøle da noen nektet ham å gå på skolen i shorts i dag. Han besinnet seg, da. Far vant.
Postet 26-04-17 kl 13:56 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg fikk min til å ta på vinterjakke i dag, Anda. Mot litt mumling, riktignok.
Postet 26-04-17 kl 13:59 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi har pakket vekk vinterjakkene i forbindelse med oppussing av gangen, så ingen hos oss hadde det valget. Men fjortenåringen går fremdeles i ulltrøye, og i dag tok han hettejakke under dongerijakken, så han skal nok klare seg greit.
Postet 26-04-17 kl 14:01 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har fått foliehatt!

:frisørsession:
Postet 26-04-17 kl 14:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Noe skal vi ha for å være treige og rotete. Vinterjakka ble heldigvis ikke pakket lenger bort enn inn i skapet i gangen under de varme dagene før påske, så både på mandag og i går måtte poden finne seg i både vintersko og -jakke. Han er heldigvis av det fornuftige slaget. Det er verre med mora hans.
Postet 26-04-17 kl 14:22 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Spennende, Mavis! Tok du "før"-bilde? Eller må vi nøye oss med "etter"?
Postet 26-04-17 kl 14:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg glemte seff førbilde.
Postet 26-04-17 kl 14:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg lar jente (12 år) gå så lettkledd hun selv ønsker. Jeg vet av erfaring at hun slett ikke går av veien for å legge seg ned å hyle. Det er riktignok et par år siden sist, men altså bare et par år. Men hun bestemmer selv.

Mor lar det allikevel ikke gå upåaktet hen når hun står blåfrossen på sidelinja for å heie på lillebror iført ankelsokker og småsko.
Postet 26-04-17 kl 15:18 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Jente (13) og Jente (16) velger også selv hvor kalde de vil være. Men de får litt kommentarer dersom de klager på at de fryser.
Postet 26-04-17 kl 15:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jente (9) og gutt (11) tar stort sett på seg jakkene som ligger klar fra mor. Og akkurat de skoene de vil.

Jeg har syklet til jobb i sol og med sommerdekk!
Postet 26-04-17 kl 15:50 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Kvinne (42) liker best å gå med småsko.
Postet 26-04-17 kl 15:52 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Kvinne (44) ble ledd av, både av voksne og barn, da hun brukte begrepet "småsko".
Postet 26-04-17 kl 15:57 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Kvinne (44) gleder seg også til småsko og sykkel. Du vet du er sykmeldt når Netflix gjentatte ganger spør om du fortsatt er her.
Postet 26-04-17 kl 15:59 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hæ? Er ikke småsko et gangbart begrep?

Hilsen Kvinne (41)
Postet 26-04-17 kl 16:04 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
@Candy; Knøtteliten (6,5 år) mener tillatelse til å bruke jakke og småsko er selve toppen av lykken på SFO.

Jeg har rååsa fritidsko, som det så pent heter. Dvs. joggesko som er udugelig til å løpe i.
Postet 26-04-17 kl 16:05 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Kvinne (42) ble ledd av da hun mente joggesko er sko man jogger i. Joggesko er sko man går i. Løpesko er sko man jogger i.
Postet 26-04-17 kl 16:09 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kvinne (34) sitter veldig tissetrengt og synes det himla trassige håret snart skal oppføre seg!
Postet 26-04-17 kl 16:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... med sneakers.
Postet 26-04-17 kl 16:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kvinne (45) har gått i småsko lenge. Av og til avbrutt av sjøstøvler. Men, i motsetning til sine døtre bruker hun sokker som dekker anklene.
Postet 26-04-17 kl 16:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg bruker småsko når jeg fingår.
Postet 26-04-17 kl 16:15 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har både småsko og pensko og joggesko og løpesko.
Postet 26-04-17 kl 16:19 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Kvinne (snart 43) er sur fordi skoene hun vil ha bare importeres til Norge i herrestørrelser og hun skjønner ikke nok av den japanske produsentens hjemmeside til å bestille noen i riktig størrelse selv. Hun har for øvrig gått i sneakers i nesten hele vinter. Hun har ikke småsko lengre.
Postet 26-04-17 kl 16:19 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jente (9) besinnet seg og tok på vintersko i stedet for de nye hvite klassiske Adidas skoene da venninnen som stod i gangen sa at de skulle ut å plukke søppel i dag. At det det var -1 ute hadde ingenting med saken å gjøre.
Postet 26-04-17 kl 16:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Småsko er samlebetegnelse for alle typer sko som ikke går over ankelen. Sneakers er småsko, joggesko er småsko, pumps er småsko, osv. I dagligtale bruker jeg ikke uttrykket småsko ofte. Jeg sier ikke at jeg tar på meg småsko, men jeg brukte det nå fordi det var motsetningen til vintersko.
Postet 26-04-17 kl 16:31 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
For meg er småsko lave, flate sko som ikke er sneakers. Dvs. skinnsko og andre tekstilsko. Men jeg kunne nok til nød brukt det om sneakers også, som en slags samlebetegnelse når det ikke er gitt hvilken kategori lave sko vi snakker om. Typ om man skal til Barcelona i januar "Tar du med småsko?".
Postet 26-04-17 kl 16:33 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Jepp, det er på samme måte som jeg bruker det. Det var derfor jeg skrev "Kvinne (42) liker best å gå med småsko." Jeg liker best lave sko. Jeg kunne like godt skrevet sneakers, for det er stort sett det jeg går i. Eller joggesko eller løpesko. Jeg har egentlig ikke det du beskriver som småsko.
Postet 26-04-17 kl 16:38 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Småsko på være et fp begrep, ikke noe som finnes i mitt vokabular.

Her er vinterskoene solgt, så det går i joggesko og vinterjakke. 3 pluss i dag.
Postet 26-04-17 kl 16:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Et googlesøk på småsko gir 38 600 treff. Neppe et FP-begrep. Selv om du ikke bruker det selv virker det veldig rart at du ikke har hørt det før. Det er mer et begrep på vei ut enn å vei inn.
Postet 26-04-17 kl 16:44 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Småsko er et etablert begrep her omkring.
Postet 26-04-17 kl 16:44 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg ville blitt veldig overrasket om jeg traff en voksen som ikke hadde hørt begrepet småsko før.
Postet 26-04-17 kl 17:02 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Endelig skjedde det noko som var så morsomt at eg drog på smilebandet. Og det var å lese dagens blogg. Kvifor er nokon dagar berre dritt, med helvetes-ekser og slikt? :bivrer:
Postet 26-04-17 kl 17:09 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no