Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 30-07-18 kl 07:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Sol sin avatar
Vel ombord i toget på vei til Stockholm med døtrene. Ettersom vi ikke er utsovet etter Dana Cup er stemningen virkelig på topp!
Postet 30-07-18 kl 07:32 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Første dag på jobb etter F. I dag gikk det greit å stå opp, kjenner jeg meg selv rett så blir det betydelig verre i morgen.
Postet 30-07-18 kl 08:25 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Første jobbedag her og, men sjokket blir betydelig redusert av at jeg sitter i sofan hjemme med den forstuede ankelen høyt. Er nok hvertfall et par dager før jeg vil kjøre og være rett opp og ned på kontoret.
Postet 30-07-18 kl 08:54 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er også på jobb i dag, men jeg skal ha en usedvanlig myk start. Halv dag i dag, for å få med meg to kamper på Norway Cup. Og i morgen skal jeg gjøre dugnad på nevnte cup midt i arbeidstida. Sjefen var bare glad til over at jeg kunne bruke opp litt avspaseringstid når det allikevel er rolig på jobb.

Men jeg kjenner jo at det er bittelitt tungt å komme i gang, og foreløpig sitter jeg her helt mutters alene.

Jeg kan jo starte med å hente meg en kaffe.
Postet 30-07-18 kl 09:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Jeg er også på jobb, første dag. Har spist frokost her og hatt flere kopper kaffe og leser mailer. Er aldeles ikke klar for dette.
Postet 30-07-18 kl 09:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, trenger kaffe.
Postet 30-07-18 kl 09:41 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Oppstart på jobb igjen for meg også, men foreløpig en rolig start siden jeg skal kjøre minstemann til bussen til Hudøy.
Postet 30-07-18 kl 09:42 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Oppstart på jobb her også, men her er det såvisst ikke rolig. Kø av ordre som skal ekspederes og/eller produseres.

Starter dagen med å få oversikt over ordre og råvarer, og så starter jobben med å finne ekstrahjelp et par måneder. Det blir den vanskeligste jobben, kjenner jeg.

Opp med ermene, kjør på!
Postet 30-07-18 kl 09:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vi er snart på flyplassen i Dubrovnic etter grensepassering på morgenkvisten. Vi sto lenger i kø enn antatt, men vi rekker da flyet. Bare kvitte oss med den fine, knallblå leiebilen først. Snufs.
Postet 30-07-18 kl 09:55 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
kaffe og så til arbeif
Postet 30-07-18 kl 10:05 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg venter på havregrøten som står i mikroen. Skal snart ut og løpe, deretter nyte de to siste dagene med Frøkna hjemme.
Postet 30-07-18 kl 10:21 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Vi skrur oss gradvis om til hverdag, men ungene starter i SFO og barnehage i morgen og vi voksne skal først på jobb onsdag, så ikke helt alvor ennå. Jeg har konstatert at jeg har glemt passordet på jobb-PC, så det tyder vel på at jobben har vært lagt vekk litt. Ut og fikse forskjellig til ungene i dag, og ellers kose oss med siste feriedag sammen.
Postet 30-07-18 kl 10:51 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Det regner her i sør, fantastisk rett og slett.
Postet 30-07-18 kl 11:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Her er feriefølelsen over, sjøl om jeg har mer ferie igjen. Mannen er inne i sin andre jobbuke, men i det minste er han hjemme denne uka, og ikke i utlandet. Gutta er levert i barnehage og på SFO etter fem ukers ferie, de har kjeda seg så vanvittig den siste uka, så jeg tenker det er helt greit. Jeg skal liksom rydde, lese meg opp på jobbgreier og pusse og male alle sommerens byggverk. Først kaffe og litt furting over at sommeren er slutt.
Postet 30-07-18 kl 11:51 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Og 17 grader kjennes plutselig iskaldt ut.
Postet 30-07-18 kl 11:52 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er overskyet. Det var helt levelig temperatur på soverommet både i natt og i morges, og helt greit på kontoret også nå.

Men er det noen som vet hvor mye det egentlig regnet i Oslo lørdagsnatten? Det kan ikke ha vært så veldig mye.
Postet 30-07-18 kl 11:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Her regner det nå jevnt, deilig lyd og vi trenger det så veldig. Eneste minus er at jeg ikke tok med jakke på jobb.
Postet 30-07-18 kl 12:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var faktisk godt å ha på sommerdyna i natt. Det er første natt på veldig lenge jeg har følt noe som helst behov for den, gitt.
Postet 30-07-18 kl 12:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Syklet til første dag på jobb etter F, men etter en smertefull natt. Noen ganger er det dritt å ha en kranglete 46 år gammel kropp.
Postet 30-07-18 kl 12:41 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg kan fortelle at det regnet et halvt kjøkkenglass lørdag kveld og natt, Skilpadda. Ca 40 mm, anslår jeg.

Det er så vondt å snu døgnet, ass. Og ikke fikk jeg kaffe og dealeren min på jobb har sommerstengt og maskinen som lager vond kaffe er nede og jeg la igjen bankkortet i parkeringsautomaten på Kadettangen da jeg leverte kiden på Sjøleir. Jarra.
Postet 30-07-18 kl 12:46 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Toåringen argumenterte heftig for å være med på jobb i stedet for å dra i barnehagen i dag ("men jeg har ikke matboksen min! Jeg må jo ha matboks!"), så her er det yet another day at the office med Batman på Netflix som akkompagnement til jobbinga.
Postet 30-07-18 kl 12:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Da har vi oversikt over ordre og råvarer, så nå er det bare å plukke og produsere! Tjo hei hvor det går - og så første dag etter ferien, da gitt. Makan!
Postet 30-07-18 kl 13:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg trodde jeg var alene på jobb (bortsett fra håndtverkere, rengjøringspersonell og vaktmesterrling), men nå dukket it-fyren opp.
Postet 30-07-18 kl 14:30 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har vært innom jobb og spist lunsj med inspektør og avtroppende rektor, koselig det.

Her er det altfor varmt, 30 grader er ikke noe for meg, og det føles varmere enn når jeg var på østlandet.
Postet 30-07-18 kl 17:31 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no