Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 11-10-19 kl 08:48 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
God morgen! En slurk kaffe til, og så ut i produksjonen med Ekko på øret. Trekvart dag i dag, fordi vi fortjener det!
Postet 11-10-19 kl 08:54 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Endelig ukeslutt, og en mye, mye fredeligere dag enn i går, som var mayhem. Jeg får kose meg disse siste få gangene jeg flyr hjem fra et UK som fortsatt er med i EU. Kanskje. Fuck knows, som kollegene mine sier.
Postet 11-10-19 kl 08:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Endelig fredag. Grå dag, grått humør.
Postet 11-10-19 kl 09:03 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn. Jeg er megaklar for helg. Bare nevner det. Men først, Excel.
Postet 11-10-19 kl 09:08 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hjemmekontor med både god kaffe og kosekatt i umiddelbar nærhet!

Jammen er det utrolig hvor effektivt noen timers jobbing i fred og ro er, sammenlignet med den vanlige jobbhverdagen med meg (som er både introvert OG sosial) plassert midt i åpent landskap.
Postet 11-10-19 kl 09:08 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Addison.

Ikke sånn superhumør her heller, men bedre enn i går, i hvert fall. Og så er det fredag, og en hyggelig helg forut uten store planer. Det er fine greier! Bare bli ferdig med et litt slitsomt møte i ettermiddag, så tenker jeg det blir bra.
Postet 11-10-19 kl 09:09 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har en liten feriedag. Først skal bilen på EU-kontroll og om den overlever det så må jeg ut å kjøpe nye vinterdekk. Dyrt blir det uansett.
Postet 11-10-19 kl 09:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Lønningsdag i dag. Alltid tilfredsstillende å se at regningene er betalt, ikke fullt så tilfredsstillende å se på summen som blir igjen.

Jeg fortsetter på rettebunkene. Snart. Lover.
Postet 11-10-19 kl 09:47 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Haha, sånn er jeg med lønn også. I «ungdommen» var jo lønningsdag høytid, nå er det mer «der kom de, og der for de».

Siste frokost på høstferiefjellet før vi reiser hjem. Skal bli greit å ha helga hjemme kjenner jeg!
Postet 11-10-19 kl 09:55 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Siste dag på hytta, for vi drar hjem i morgen. Kjenner pulsen stiger med tanke på hektisk neste uke. Så har vært strålende med en uke fri.
Postet 11-10-19 kl 10:04 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har hodet litt mer over vannet i dag enn i går. Men gleder meg veldig til helg.
Postet 11-10-19 kl 10:07 av star star er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg prokrastinerer fortsatt, men nå skal jeg starte. Begynner å innse at det ikke er mulig å nå målet om å være kvitt alle rettebunkene til mandag. Men en reduksjon er bedre enn ingenting, definitivt.
Postet 11-10-19 kl 10:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
En kollega kom med sjokolade til oss i dag. Kan bli en fin dag da, melkesjokolade og nykokt kaffe er toppen.
Postet 11-10-19 kl 10:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Puh, bilen ble godkjent med merknad at den var i veldig god stand med tanke på alder og kjørelengde. Da er det bare å innhente flere tilbud på vinterdekk.
Postet 11-10-19 kl 11:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg tok med meg PC`en hjem etter lunch, og fullfører dagen her ved kjøkkenbordet. Er ganske rolig heldigvis.
Postet 11-10-19 kl 13:00 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Rettelse: IKKE en fredelig dag! Huhei! Men jeg tror vi fikk fikset alt, da, og det er jo tilfredsstillende.
Postet 11-10-19 kl 13:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er sjuk, men på jobb, for det er minst pes. Nå begynner Ibuxen å gå ut, så da stikker jeg tidlig og ukehandler Jeg er aleine med ungene hele helga, så greit å ha forsyninger i hus. (Noe sier meg at det blir fri bruk av iPad hele helga, siden jeg er sjuk, sliten og har rettebunke.)

Uansett godt med helg! Lønn har jeg fått også!
Postet 11-10-19 kl 13:49 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Jeg er ferdig med 2 uker hvor jeg har jobbet 20%, tragisk lite. Men å sitte med benet ned lenge er både ubehagelig og jeg blir iskald. Å sitte med det ut for å få det opp får bekkenet mitt til å hyle. Juhu.
Får høre hva legen sier til mandag.

Fikk beskjed i dag om at jobben ikke tar noe av kostnadene etter at jeg brakk ankelen. For det er ikke yrkesskade. Samtidig sier han jeg er sammen med at det er jo NAV som skal bestemme det og at "ulykker" under teambuilding øvelser kan komme innunder yrkesskade.
Men jobben kommerikke til å sende inn skjemaet engang.

Hun som har ansvaret for dette sammenlignet det men når hun trynet ned trappa ved flytoget på vei hjem fra jobb. Nå var det fordi hun ikke hadde på seg briller eller kontaklinser siden hun skulle øyeopereres. Synes kanskje ikke det kan sammenlignes. Jeg falt fordi noen ikke stod på planken som de skulle. Eller jeg falt fordi ankelen ble så vridd at jeg mistet balansen og den ikke kunne bære meg.
Postet 11-10-19 kl 13:57 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Uff, Mams! Yrkesskadeforsikring gjelder ulykker på arbeidsplassen, så det er vel opp til forsikringsselskapet å vurdere tenker jeg. Du vet jo hvem forsikringsselskapet er, så om HR ikke vil ta ballen så kan du kanskje kontakte de? Eventuelt, har dere en yrkesreiseforsikring? I så fall vil den gjelde. Du kan undersøke om din egen reiseforsikring kan gjelde også. Tøff situasjon!

Jeg har nemlig brukt dagen min på å reforhandle forsikringer på vegne av selskapet vårt, men har ikke kommet helt i land, da, det skal sies. Nå er det helg, og loppemarked fra og med nå og til søndag kveld. Blir slitsomt men gøy, tenker jeg.
Postet 11-10-19 kl 15:33 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så dårlig, Mams! Vi hadde en som skadet seg i tilsvarende situasjon på gamlejobben, hinderløype i forbindelse med teambuilding, og det mener jeg bestemt ble meldt inn som yrkesskade samt som avvik. Du var jo på jobb.

Ferdig med potensielt skummelt møte som gikk veldig bra, nå er det snart hjem til litt sosialisering i nabolaget (that's a first!) og så veeeldig rolig fredagskveld.
Postet 11-10-19 kl 15:33 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg ville kontaktet nav mams. Det er viktig å få registrert skader skjedd i arbeidstiden. Skaden kan gi kluss senere og det er da viktig at det er registert.
Postet 11-10-19 kl 20:22 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det kinkige med yrkesskadeforsikring er at det ikke dekker hendige uhell. Sånn at tilfelle med fall i trapp fordi man ikke har tatt på brillene blir ikke dekket, mens fall i trapp dersom trappetrinnet var løst dekkes. Da blir det en vurdering om hvorvidt det at noen ikke sto på planken under teambuilding er et hendig uhell eller kan regnes som yrkesskade. Det synes jeg ikke bedriften skal avgjøre, men NAV. Det skader jo ikke å sende inn et skjema. Det er ikke automatikk i at innsendt skjema medfører yrkesskade.
Postet 11-10-19 kl 20:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Postet 11-10-19 kl 21:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Han jeg er sammen med mener at jeg bør sende inn til NAV.
Han sier at det er uansett NAV som bestemmerom det er yrkesskade eller ikke, ikke arbeidsgiver.
Men det skjedde utenfor ordinær arbeidstid og ikke på selve jobben. Men så er det teambuildingsbiten da...
Har meldt det til LO favør da, der har jeg jo ulykkesforsikring som gjelder for fritiden.
Postet 12-10-19 kl 00:24 av Mams Mams er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no