Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 28-06-19 kl 10:17 av Kaffestuggu



Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Skikkelig puslemorgen. Eldste skulle på siste dag av fantastisk sommercamp og yngste skulle ha med avskjedsgaver til alle de ansatte i barnehagen. Snufs!

Jeg har 5 møter i strekk i dag, så jeg syns jeg har fortjent en rolig morgen. Merker ikke mye til verken fredag eller ferietid, gitt.
Postet 28-06-19 kl 10:25 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
På jobb. Siste dag før to uker ferie. Det synker vel inn i kveld.

Yngste har siste dag på sommerskole. Hatt det kjempefint og gøy, så det gjentas om han får plass neste år.

I dag er det skikkelig sommer, var allerede 17 grader da jeg kjørte på jobb.
Postet 28-06-19 kl 10:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har hatt en avtale utenfor huset og er nå på vei til jobb.
Postet 28-06-19 kl 10:36 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg fikk vitnemålet mitt i posten i går og gråt en liten skvett da jeg åpnet konvolutten. Det er ufattelig deilig, og jeg er så stolt av meg selv. Vi hadde trøbbel med barnehagen sønnen gikk i og påfølgende barnevernsak gående mesteparten av første året. Andre året hadde samme sønn fem streptokokkinfeksjoner nærmest på rappen og smittet meg, så jeg var syk første halvdel, den andre halvdelen besto av praksis og var utfordrende men gøy. Det tredje året ble veldig preget av alvorlig sykdom i nær familie med påfølgende dødsfall og mye ekstra å tenke på midt oppi avsluttende år. Bacheloren var så vanskelig å få skrevet at jeg holdt på å gi opp flere ganger underveis. Jeg hadde 12 migreneanfall i mars, 23 i april, og 16 i mai, og i tillegg har pollenallergi gjort livet mindre enn enkelt i år. Jeg har ikke hatt det sånn på mange år. Men jeg kom meg gjennom alt, og fikk søren meg et vanvittig bra resultat. Jeg er ekte og ublandet stolt av meg selv for første gang, noensinne. Og nå er det ferie. =)
Postet 28-06-19 kl 10:50 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer Pappalille.
Postet 28-06-19 kl 10:52 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, pappalille

På jobb og stirrer på skjermen.
Postet 28-06-19 kl 11:00 av star star er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer Pappalille!
Postet 28-06-19 kl 11:04 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer, Pappalille! Du har all grunn til å være stolt!
Postet 28-06-19 kl 11:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Pappalille. Godt jobbet.

Jeg er midt i flyttekaos på jobb, så akkurat nå arbeider jeg stående med den bærbare pcen i en hylle i bokhyllen.

Det ordner seg nok og snart er det ferie.
Postet 28-06-19 kl 11:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fantastisk bra jobbet, Pappalille!

Her er det sol, og jeg har sommerkjole på, og sitter og sensurerer den aller siste eksamensoppgaven, som heldigvis er skikkelig bra.
Postet 28-06-19 kl 11:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
All grunn til å være stolt av deg selv, Pappalille! Gratulerer!

Har fått påfyll av B12 i dag, så nå må vel søvn og slikt ordne seg. Jeg sover altså i snitt 7 timer hver natt, men har vært veldig trøtt og sliten likevel denne uken.
Postet 28-06-19 kl 11:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kroppen min er usedvanlig klar for ferie om sånn ca 4,5 time.
Postet 28-06-19 kl 11:20 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Gratulerer så mye, pappalille!

Jeg jobbet altfor fort forrige uke fordi jeg var redd for ikke å komme a jour til ferie. Har hatt altfor lite å gjøre denne uken og i dag er det helt bunnskrapt og jeg har _ingenting_ å gjøre. Prøver å lese et kapittel i ei bok, men strever med konsentrasjonen nå som det bare er noen timer igjen
Postet 28-06-19 kl 12:02 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har sensurert den aller siste oppgaven og ryddet skrivebordet! Det gjør jeg jo aldri!
Postet 28-06-19 kl 12:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har fått penger for sensuren, og har brukt litt av dem til å betale ned kredittkortet. Greit å ha det i bakhand, men har ikke helt klart å betale ned fortløpende.

Må vel komme meg i dusjen så jeg kan ta med Frøkna ut og handle. Rart å ikke være alene; de siste dagene har begge ungene vært på jobb hele dagen. Deilig at Frøkna også fikk seg jobb, så har hun litt ekstra penger til disposisjon utover det siste skoleåret.
Postet 28-06-19 kl 12:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Digitaliseringen av sensurarbeidet er forresten helt fantastisk; de første årene jeg sensurerte fikk vi ikke pengene før tidligst i september. Etter hvert gikk det fortere og vi fikk dem i juli (sikkert fordi mange klaget på at det tok så lang tid), men vi måtte fortsatt skrive manuelle honorarskjema og reiseregninger. Nå trykker vi bare på en knapp i eksamenssystemet når vi er ferdige, og vips - honoraret kommer etter et par uker! Reiseregningene leveres i verdens enkleste app. For en lykke å bare kunne ta bilde av bilagene med mobilen mens man er inne i appen!
Postet 28-06-19 kl 12:16 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Timar
Skikkelig puslemorgen
Det høres ut som om Timar har hatt en bra start på dagen. :kneg:

Jeg var nødt å lese to ganger.
Postet 28-06-19 kl 12:25 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Siste dag før ferie men det hjelper jo ikke når jeg har eksamen til mandag.
Jaja finværet i helgen skal nytes iallefall.
Postet 28-06-19 kl 12:33 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gratulerer pappalille - du har all grunn til å være kjempestolt!

Jeg er på jobb og skal få ferdig en diger sak til fylkesmannen, så jeg må være våken og obeservant. Har bare lyst til å sove og kjenner jeg er så sliten at jeg knapt henger sammen.

23 vedlegg, tror det stopper der...
Postet 28-06-19 kl 12:54 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer, Pappalille! Du har all grunn til å være stolt.

Her er det de siste timene før ferien starter og jeg har vel ikke akkurat voldsomt arbeidslyst nå kjenner jeg. Jeg tror nok jeg må gå litt tidlig.
Postet 28-06-19 kl 13:15 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer, pappalille, det er imponerende innsats!

Jeg har første feriedag og har rukket kaffe i solen og trening etter minste ble levert til aller siste barnehagedag. Nå er jeg hos frisøren med eldste, så blir det lunsj og kosetid noen timer før vi henter lillesøster. Deilig! Fortrenger at jeg må bake og handle til stor familiefest i morgen. Ordner seg!
Postet 28-06-19 kl 13:37 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer pappalille!
Første feriedag. Klesvask, rydding, handling og pakking. I morgen drar vi vestover en uke for påfyll av regn og vind, før vi setter kursen mot sydlige strøk uken etter.
Postet 28-06-19 kl 13:49 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg vil også ha penger fra sensur og pu lemorgen.

Har kaffe, bikkje, bok og sol. Det får holde.
Postet 28-06-19 kl 13:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
1 time igjen til F ... :svosj:
Postet 28-06-19 kl 15:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Vi er i Oslo og feirer nybakt 16-åring. Det pussige er at vi så for oss at vi måtte lete byen rundt etter akkurat DEN restauranten K-popbandet hennes spiste på for noen uker siden , og så havnet vi ikke bare på riktig restaurant, vi ble tildelt det samme bordet! Lykkelig bursdagsbarn!
Postet 28-06-19 kl 15:34 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
F!

Gårdsfestival, here we come! : outfit peasant chick:
Postet 28-06-19 kl 16:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Kraist. Begynner å nærme meg menneske igjen etter altfor mye moro i går. Getting too old for this shit.
Postet 28-06-19 kl 16:31 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Ikke snakk Candy; jeg var så ufattelig dårlig på søndag etter en "liten" tur ut på lørdag at jeg på søndag tenkte jeg skulle slutte å drikke alkohol for godt. Det varte til i går.
Postet 28-06-19 kl 17:13 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
F her også!
Postet 28-06-19 kl 17:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ikke F her ennå, men frifredag i det minste.
Postet 28-06-19 kl 17:33 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg skal på champislunsj i morgen. Jaja, neinei. Viktig å holde leveren i trening!
Postet 28-06-19 kl 17:48 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
F!

Og sjefen løp fra jobb uten å si noe. Litt spesielt siden han slutter og vi hadde siste arbeidsdag sammen i dag. Ja, ja.
Postet 28-06-19 kl 18:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Kos deg med ferie, Poly og andre ferierende! Jeg skal jobbe 2 uker til, og det føles egentlig ganske greit. Og særlig når vi i dag også fikk shoutout fra kontakten vår i regionen, som delte slidesene våre fra siste review med alle som best practice!
Postet 28-06-19 kl 18:38 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Fandens F-mas.
Postet 28-06-19 kl 19:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ittno F her heller, Maverick.

Plutselig fullt hus her. Det hadde jeg ikke regnet med.
Postet 28-06-19 kl 19:56 av star star er aktiv nå
Gammel
Pebbles sin avatar
Pappalille!
Postet 28-06-19 kl 20:04 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg skal også jobbe to uker til, men med ferierende tenåringer vimsende rundt meg. Får se hvordan det går.
Postet 28-06-19 kl 20:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
To og en halv uke igjen her til F. Men vi er litt i F modus med mann som har vært borte på kurs en uke, guttunge som ble sendt på ukes leir i dag og jentunge som skal på to dagers leir i uken som kommer.
Postet 28-06-19 kl 21:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Nesten F, må få ferdig noe papirarbeid før jeg kan ta skikkelig ferie, men det er sånn jobb jeg kan gjøre litt sakte i neste uke.

Gigantjobben er sendt fylkesmannen og jeg kom meg hjem fra jobb halv sju. Det er en lettelse å bil ferdig med den i alle fall.

Det blir tidlig kveld i kveld.
Postet 28-06-19 kl 22:47 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Gratulerer, Pappalille, vel fortjent!

Ittno’ F her heller, gitt.
Postet 28-06-19 kl 23:10 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Jeg fikk litt F i hjembyen min i går, ikke som i ferie men som Foo Fighters. Var CD på konsert mon tro? Her eller der? Det var en fantastisk bra gjennomført konsert teknisk og riggmessig sett, ihvertfall fra mitt ståsted. Tydelig noen proffe arrangører ja
Postet 28-06-19 kl 23:55 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Veldig proffe riggere hvertfall.
Postet 29-06-19 kl 00:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no