Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 04-01-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
I dag var det altfor godt å sitte på bussen til jobb. Jeg hadde ikke noe lyst til å gå av, og vurderte å bare sitte på en "runde". Da hadde jeg kommet en hel time senere på jobb, men jeg tror egentlig at det hadde vært ganske ålreit.

Vel, jeg gjorde ikke det og var førstemann på jobben i dag. Nå må jeg få meg litt kaffe og komme i gang. Jeg har vært litt treig i starten nå etter nyttår.
Postet 04-01-18 kl 08:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Hjemme med syk barn i dag også. Får se om han spyr i dag også, for om han gjør så tror jeg at jeg må sjekke om det er mulig å finne ut om. Det faktisk er omgangssyke han har. Skal snart kjøre storebroren på skolen, også skal jeg handle litt. Veldig fint å endelig få bidrag, ikke fått siden i begynnelsen av november.
Postet 04-01-18 kl 08:57 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen eller noe sånt.

Jeg satt litt for lenge oppe i går og koste meg med en tv serie. Det var deilig da og straffet seg litt i morges. Men jeg kom meg opp, tok en dusj og klarer å være sånn noenlunde opplagt.

Lang dag i dag, det som skal bli ferdig bare må bli ferdig, men jeg tror at jeg har det sånn noenlunde under kontroll. Og så er det snart helg og fin tur.
Postet 04-01-18 kl 09:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. En sjelden start med hjemmekontor, noe som innebærer blant annet frokost med barna og hjemmekaffe.

I dag har jeg pyntet meg litt for besøk fra potensiell samarbeidspartner på jobb senere i dag.
Postet 04-01-18 kl 09:34 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God morgen! Jeg er hjemme aleine!!! Det er evigheter siden sist. Jeg skal riktignok jobbe, men likevel!
Postet 04-01-18 kl 09:39 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Takk og lov. Der kom snøplogen med mann inni og redda meg fra isolat og ein halv meter nysnø... No er det koselig ute, og meir nn nok snø.
Postet 04-01-18 kl 09:50 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Einhyrningur sin avatar
Vært hos kiropraktoren i dag. Tryna på isen her om dagen og ble stokk stiv. Deilig å kunne bevege på hodet igjen.
Postet 04-01-18 kl 09:55 av Einhyrningur Einhyrningur er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Det er alltid stas å kunne bevege hodet, Miley! Selv har jeg fått et mystisk kink i ryggen, men tør egentlig ikke helt innrømme det for jeg har alltid skrytt av at jeg ALDRI har hatt vondt i ryggen. Kanskje det er alderen som tynger?
Postet 04-01-18 kl 10:11 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Første dag på kontoret etter ferien, og den der følelsen av at man har vært så flink som i det hele tatt har møtt opp, at man egentlig ikke trenger å gjøre noe fornuftig.
Postet 04-01-18 kl 11:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Og nå har jeg begynt å kaste opp, så da kan vi vel konstatere at det er omgangssyke også på lillebror.
Postet 04-01-18 kl 11:45 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi er midt i karakteroppgjøret og jeg har allerede glemt hvordan ferie kjennes ut. I tillegg har jeg jo prestert å skaffe meg avkom som har bursdag på disse tider. Hva tenkte jeg på?
Postet 04-01-18 kl 12:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring til dere Polarjenta.

Jeg har sovet en hel natt og uten å få unge i senga.
Flere uker siden jeg har følt meg så kvikk og opplagt. Kanskje bruke energien på noe fornuftig.
Postet 04-01-18 kl 12:05 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
God bedring, Polarjenta!

Blondie, jeg anbefaler karakteroppgjør før jul, det får du overtale skolen din til! Det blir veldig kort høstsemester, men deilig med frisk start etter jul. Ingenting som henger over en i jula heller (men man rekker ingen juleforberedelser før helt i siste liten).

Jeg er ferdig med dagens timer og skal liksom lage en lur framdriftsplan for lesing av og arbeid med roman. Elevene er ikke så voldsomt sjølgående når det gjelder lesing, akkurat.
Postet 04-01-18 kl 12:57 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Det er fylket som nekter karakteroppgjør før jul. Det er forsåvidt greit å ha tilnærmet hvilepuls i desember, men det suger i januar.
Postet 04-01-18 kl 13:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ja, tenkte meg vel egentlig det. Du får henge i og puste ut litt igjen når karakteroppgjøret er på plass!
Postet 04-01-18 kl 13:13 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Magica sin avatar
Opplæringslova sier at halvårsvurdering med karakter skal gis midt i opplæringsperioden, så da er det riktigst å ta antall skoledager og dele på to og sette en strek. Hos oss er det 18.1 i år, med 95 skoledager per halvår. Hilsen fylkeskommunen.
Postet 04-01-18 kl 14:51 av Magica Magica er aktiv nå
Gammel
Tallulah sin avatar
Siden dere er inne på haltårsvurdering, et spørsmål fra foreldresiden: når kan vi forvente å få se den? Og er det innen en viss dato vi skal ha mottatt den? I Oslo?
Postet 04-01-18 kl 15:16 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
13. januar tror jeg det er hos oss, Tally.
Postet 04-01-18 kl 15:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
OK, good to know.
Postet 04-01-18 kl 15:26 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Ungdomsskulen her har 22.01 som sin dato såg eg. Måtte inn å sjekke om det stemte at den unge lovande ikkje hadde fått karakterer enno.
Postet 04-01-18 kl 15:31 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Her mener jeg eldste sa noe om 15 Januar. Men mange av de har kommet allerede - over halvparten kom før jul. Ligger under vurderinger på It's Learning.
Postet 04-01-18 kl 15:56 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Frist for publisering av halvårsvurdering i Oslo er 1. februar. Terminslutt er 15. januar.
Postet 04-01-18 kl 17:43 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja det går ei stund fra karakteroppgjør til det blir kjent. Her er skal alle karakterer vere ført innen den 21. Karaktermøter uka etter.
Postet 04-01-18 kl 17:58 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jaja, ene læreren har nå sendt terminkarakteren på SMS til barnet. Jeg venter fortsatt i spenning på at det skal publiseres i its.
Postet 04-01-18 kl 18:27 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Jaja, ene læreren har nå sendt terminkarakteren på SMS til barnet. Jeg venter fortsatt i spenning på at det skal publiseres i its.
I og med at terminslutt er 15. januar kan man i teorien ha flere vurderingssituasjoner på nyåret (hvis man er kjapp til å rette). Vi setter frist for lærerne litt før den 15. og så kvalitetssikrer vi at alle har fått terminkarakterer før karakterene blir publisert og elevene får med seg karakterutskrift hjem.
Postet 04-01-18 kl 18:32 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har justert timeplanen på to trinn i dag. Sånn er det når man periodelegger et fag. Mat og helse var ikke noe særlig å ha på satelittskolen hvor vi ikke hadde tilgang til kjøkken. Ellers har jeg sporet opp 6 av 7 skolestartere som ikke møtte til innskriving eller har sendt papirer til oss. Den siste har jeg ikke funnet et fungerende nummer til, så sosiallærer og jeg får gå oss en snøværstur i neste uke for å ringe på døra.

Men nå er det ettermiddag. Mannen holder på å lage middag. Ser ut som det blir laks i form. Det lukter lime, så regner med at det blir godt!
Postet 04-01-18 kl 18:35 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Puh! Fire intensive timer i møte med vår (mest sannsynlig) nye samarbeidspartner. Linjer er trukket opp, og neste steg er intensjonsavtale. Oppspilt og sliten samtidig - en merkelig kombo.
Postet 04-01-18 kl 20:08 av Eia Eia er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no