Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 23-11-20 kl 07:04 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Tog i dag. Det begynner å bli isete og glatt på veien, så da orker jeg ikke 2 timer bilkjøring hver dag.
Postet 23-11-20 kl 08:04 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Her er det ikke glatt lenger, men til gjengjeld vått og mye vind. Typisk vestlandsvær med andre ord.....
Postet 23-11-20 kl 08:08 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Straks på vei ut døra.
Postet 23-11-20 kl 08:29 av star star er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Artig med Bodø Glimt i går asså!

Ny uke, nye muligheter. Mye kaffe i mørket. Det blir opp med julelysene ute denne uken, så blir det litt lysere.
Postet 23-11-20 kl 08:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg planla en litt rolig morgen foran peisen etter en laaaaang arbeidshelg. Heldigvis fikk jeg e-post av en medstudent på hæla, som kunne informere om at innlevering er i dag, ikke på onsdag som jeg trodde. Jaikes! :svisj:
Postet 23-11-20 kl 08:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Jeg er i halvveis koma. Sovet akkurat LITT for lite i natt... Har fått gutta opp og tvunget i dem hver sin skive (de er ikke frokostmennesker, akkurat som sin mor). Jeg har fri i dag også, og skal pleie en skakkjørt rygg. (Og pynte mer til advent).
Postet 23-11-20 kl 09:02 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Planleggingsdag her i dag. 1 av 3 er oppe, nr 2 er vekket, men tror ikke hun akkurat vurderer å sprette opp, selv om hun har gjort det resten av helgen.

Vasker her, så da blir det veldig fint om noen timer. *ler*

Storebror skal på boligen kl 14, og Bonusgutten skal kjøres hjem etter middag. Lillesøster skal få lage middag i dag, hjemmelagd tomatsuppe.
Postet 23-11-20 kl 09:09 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Hjemmekontor med syk 12-åring. Litt vondt i hodet og svimmel. Lav terskel for å være hjemme, så da blir det hjemme, selv om jeg normalt ville presset ungen på skolen med beskjed om å komme hjem om det ikke ble bedre.
Postet 23-11-20 kl 09:20 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har sendt av gårde eldste på leirskole. Det blir rart å være uten henne i mange dager.
Postet 23-11-20 kl 09:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på hjemmekontoret. Mann og datter i karantene. Mannen merker jeg ikke den store forskjellen på, for han har nå stort sett hver hjemme i arbeidstiden hver eneste dag siden mars. Datter skulle hatt skoledag i dag, men det kan hun ikke. Hun har engelsktentamen i morgen, men mener selv at det er helt umulig å forberede seg til noe i engelsk. Hun har matte på torsdag, men det er visst for lenge til.

Ja, ja. Hun takler disse karantenegreiene langt bedre enn jeg fryktet. Jeg tror det hjelper VELDIG å vite at det bare er til en gitt dato.
Postet 23-11-20 kl 09:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og så oppfordrer jeg alle til å "ta lodd" til årets FP-julekalender.

Det er så stas med en slik kalender hvert år, men det krever litt innsats fra flere av oss.
Postet 23-11-20 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Spisebordkontor og te. Mann og storesøster er på jobb. Lillesøster skal på skolen, men begynner ikke før etter lunsj så hun tar en rolig morgen.

Arbeidslysten min har tatt juleferie, men jeg skal vel klare å komme meg gjennom noe. Jeg trenger en hasteoppgave kjenner jeg. Livet blir travelt fra onsdag. Det er jo noe.
Postet 23-11-20 kl 09:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det er påbud om hjemmekontor i kommunen, men når kan man si at man ikke lenger kan gjøre jobben på hjemmekontor?
Postet 23-11-20 kl 09:52 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sykmeldingsfri på formiddagen i dag, prøver å dele opp dagene litt. Sovet alt for lite, et barn hjemme, veldig mandag. Skal prøve å lufte meg etter hvert.
Postet 23-11-20 kl 09:56 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg har nett funne ut at gamle Buskerud ikkje begynner på jobb att før den 5. januar, altså tirsdagen. Kor kult er ikkje det? Ellers skal eg ha samtaler om Petter dass, grenser og seksualitet i klassen i dag. Barokken er mangslungen.
Postet 23-11-20 kl 09:56 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er enda pissesur for at det tok 11 år på skolen før guttungen fikk dysleksidiagnosen. Dette har satt meg ut hele helgen.

Men nå kommer det oppskrifter på deilige julekaker i innboksen min, med bilder som jeg kan lage film av til kalenderen på jobb, på med julemusikk og litt kosearbeid nå frem til lunsj tenker jeg gjør susen.
Postet 23-11-20 kl 10:14 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av annemede
Det er påbud om hjemmekontor i kommunen, men når kan man si at man ikke lenger kan gjøre jobben på hjemmekontor?
Interessant problemstilling. Dette lurer jeg også på. Jeg har sittet på hjemmekontor siden 12. mars. Jeg gjør jobben min, men jeg gjør den på ingen måte like bra som hvis både jeg og kollegene hadde vært på kontoret. Dette er helt utrolig slitsomt og tærer på.

Vi har fått beskjed om at det kommer ny spørreundersøkelse om hjemmekontor i regi av arbeidsgiver i morgen, og jeg kommer ikke til å legge noe som helst imellom når jeg svarer.
Postet 23-11-20 kl 11:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg vil tro at det er mulig å ta det opp med leder om man har konkrete problemer med å få gjort jobben hjemme.

Jeg kjenner egen arbeidsplass godt nok til å være ganske sikker på at der måtte jeg kommet med en legeerklæring i så fall. Men her er det sikkert mye forskjellig.
Postet 23-11-20 kl 11:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
I dag startet jeg dagen med å se at hun hurpa som var ute og slang med leppa da Kamzy Gunaratnan ble leder for 17. mai-komiteen i Oslo har vært ute igjen siden Rauand Ismail fra MDG har blitt valgt til årets. På en sak på Facebooksiden til Vårt Oslo kommenterer hun at byrådet fortsetter å ødelegge Oslo og mener etterpå at kommentaren hennes ikke har noe med at Rauand er kurdisk-nordmann, men fordi han er fra MDG. For en slem og smålig dame hun er.
Postet 23-11-20 kl 12:26 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Sitat:
Det er påbud om hjemmekontor i kommunen, men når kan man si at man ikke lenger kan gjøre jobben på hjemmekontor?
Hos oss er det flere ansatte som ikke KAN ha hjemmekontor. Det er også lagt opp til fra arbeidsgiver at enkelte som trenger å komme på arbeidsplassen enten for å utføre oppgaver, pga psykisk behov eller ikke har egnet arbeidsplass hjemme får komme på jobb forutsatt at dette kan gjennomføres på en smittevernmessig trygg måte.
Postet 23-11-20 kl 12:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Altså. Bredbåndet hikker til tider. Telenor påstår det er problemer inne hos oss. Jeg/vi har satt opp overvåkning av internettet, og vi ser at vi mister signalet inn. Telenor har prøvd seg på to fikser, den siste litt bedre enn den første. Uteblitt bredbånd leveranse fra telenor er kanskje holdbart argument?
Postet 23-11-20 kl 12:58 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Tallulah: TENK om det bare EN gang kunne være sånn at en brun person kunne gjøre et eller annet uten at en eller annen skulle remje ut av seg et eller annet drit. Det må være så kjipt, at når du beveger deg gjennom karrieren din og gjør både gørre ting og gøye ting og strevsomme ting og synlige ting, så er det sånn at hver gang det er noe som er skikkelig morsomt - et viktig verv, å ha oppnådd en virkelig ære, noe du er kjemestolt og glad av - så vil det GANRANTERT være ikke bare en, men en flokk av regelrette rasister som sier regelrette rasistiske, slemme ting. Hvis du deler nyheten med foreldrene dine, så må du samtidig be dem om å for all del ikke gå inn i kommentarfeltet, for der kan det hende det står drapstrusler.
Postet 23-11-20 kl 13:08 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Ikke sant? Det er så jævlig.
Postet 23-11-20 kl 13:52 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Min sønn sier at han gang på gang på gang opplever at han er den eneste som blir spurt om billett når han reiser med tog, selv om han sitter i en gruppe med flere andre ungdom, og selv om det er andre i vogna. Han synes det er fryktelig flaut, trist og frustrerende. Jeg har bedt ham notere ned tidspunkt og hvor mange andre som er i vogna, så skal jeg ta det videre.
Postet 23-11-20 kl 15:24 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Min gode kollega kom hjem etter en handletur til at noen hadde hengt opp en diger Muhammedkarikatur rett utenfor huset hans. Tydeligvis noen som ikke likte at det bor en ikkeetnisk nordmann i nabolaget. Det er så sjarmerende.
Postet 23-11-20 kl 15:31 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Milfrid: det der er så fælt og så kjent. Mannen min er lærer på en ungdomsskole og hører om det stadig vekk. Og har observert det selv, mange ganger. Han har også insistert på at de skal sjekke hans billett også når de sjekker noen i nærheten av ham, men med en annen hudfarge enn hans.
Postet 23-11-20 kl 15:44 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no