Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 01-01-18 kl 08:02 av Kaffestuggu

Årets første.

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Hjertensfryd sin avatar

Ingen vakne enno?
Postet 01-01-18 kl 10:18 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Godt nytt år! Takk for det gamle!

Jeg er våken! Og minstemann. Har vekket skolebarna også, siden de må opp 7 i morgen.
Postet 01-01-18 kl 10:23 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eit riktig godt nytt år.

Har huset for meg sjølv. Ungane er hjå pappaen enno, dei kjem i ettermiddag. Må opp rundt 5 i morgon, den blir tøff.
Postet 01-01-18 kl 10:36 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Godt nyttår! Ingenting er vel så stille om første nyttårsdags morgen. Jeg er eneste våkne enn så lenge, men satser på å vekke Hiawata ca kl 10. Han starter nyåret med samfunnsfagprøve i morgen, og vi må forsøke å få ham i seng til rimelig tid i kveld.
Postet 01-01-18 kl 10:47 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Godt nytt år!
Her var jeg første oppe kl 930 og nå har to av barna kommet opp.
Tally: jeg syntes det var på kanten slemt å starte første skoledag etter ferien med prøve.

Igår snødde deg hele dagen og nå regner det... :liker ikke:
Postet 01-01-18 kl 11:09 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Godt nyttår!
Her vekket jeg ungene klokken 10. Fri i morgen også, men ser at her trengs en brutal snuoperasjon..
Det har snødd masse i natt og en del på freseren vår har røket, så i dag må vi nok ut med snøskuffene..
Postet 01-01-18 kl 11:17 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Millen jeg er ganske enig. En prøve i morgen, og en på onsdag.
Postet 01-01-18 kl 11:18 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Godt nytt år!

Jeg sov med seksåringen i natt, hun fikk være oppe i går og var passé gira. Vi fikk sove lenge, så det gjorde godt etter flere netter med lite søvn. Kaffe og rolig stemning enn så lenge.
Postet 01-01-18 kl 11:21 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det var litt brutalt ja, Tallulah.
Postet 01-01-18 kl 11:21 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Jeg er våken, stille i huset. Ungene var i seng halv tre, så jeg lar de sove. Rydder kjøkken etter fest og senere må vi ut og rydde raketter.
Postet 01-01-18 kl 11:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Ungene bortsett fra minste sover.
Vi er hos venner og blir nok her noen timer. Ungene begynner ikke før onsdag her, det blir tøft for eldste iallefall.
Idag kjennes det deilig med en ny start, og det går mot lysere tider.
Postet 01-01-18 kl 11:33 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg trur jeg har vært oppe hver halvtime i natt, og trøsta/henta vann/lett etter yngstemanns foretrukne venn (en lekeskrutrekker )/bredd over dyne/whatever. Jeg har fått “sove” lenge, men må fortsatt opp og megle krangling omtrent hvert kvarter. Heldigvis sov ungene litt lenger i dag, og de har ikke skole før onsdag, så mannen kan få slite med å få dem opp da. Jeg skal på jobb i morgen.

Jeg trur 2018 skal bli bra, men jeg elsker romjula og nå er den slutt! Hulk!
Postet 01-01-18 kl 11:34 av Matilda Matilda er aktiv nå
Oppdatert 01-01-18 kl 11:40 av Matilda
Gammel
vixen sin avatar
Det blir en tøff snuoperasjon her også når det gjelder søvn. Junior har fri i morgen, men vi tre andre skal på jobb og bhg. Har hatt en fin jul og selv om jeg har klart et par dager til med fri så er jeg klar for nytt år.
Postet 01-01-18 kl 11:39 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Hvorfor. Kan. Jeg. Aldri. Klare. Å. Komme. Meg. I. Seng.

Stønn
Postet 01-01-18 kl 11:39 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Oppe her også. Minste startet nyttårsfeiringen med feber, så her ble det ikke hæla i taket akkurat. Fortsatt feber idag, så vi sløver i sofa med pledd. Tror noen lager frokost til oss nå.
Postet 01-01-18 kl 11:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Bursdagsbarn for andre dag på rad. Som selvfølgelig ender i gigantisk sjalusianfall fra den tredje som ikke har bursdag før i september. Å tro at 2018 blir et krangelfritt år er nok som å tro på julenissen.
Postet 01-01-18 kl 12:32 av Dali Dali er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg er veldig spent på hvordan jeg skal få opp toåringen (aka party animal) opp i tide for barnehagen i morgen.
Postet 01-01-18 kl 13:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vår nyttårsfeiring fikk en litt dramatisk start da lille nevø på 2 1/2 år falt i trappa og slo hodet sitt rett før vi kom dit. Han ble sløv og kastet opp, men heldigvis ser det ut til å ha gått veldig fint. Han fikk en tur på legevakt og Ahus men mesteparten av kvelden hjemme sammen med familie.

Da vi kom hjem i 2-tiden hadde fortsatt eldste huset fullt av kompiser. En sær og herlig gjeng. De var bekymret for om vi hadde ødelagt noe og veldig, veldig takknemlige for at de fikk være hos oss. Ingenting ødelagt og alt bra.
Postet 01-01-18 kl 13:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Godt nyttår!! Hyggelig fest med tre gode vennepar, kompis av mannen og noen få barn. Maten ble veldig vellykket, fikk masse skryt og alle koste seg! I seng halvfire, litt trøtt men veldig glad for fine venner, nytt år og lysere tider.

Gratulerer med dagen til alle bursdagsbarn!!
Postet 01-01-18 kl 16:12 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Godt nyttår alle sammen! Vi hadde veldig hyggelig nyttårsaftensbesøk og kom oss ikke i seng før halv fem eller noe sånt, så her går ting litt på halv fart i dag. Men jeg skal ta en liten rusletur ut, og så begynne å tenke på middag likevel, og så er planen å få sett julespesialen til Doctor Who i løpet av kvelden.

I morgen er det visst full fart på jobb, men femtenåringen begynner ikke før torsdag, tror jeg, så han har litt tid til å akklimatisere seg igjen.
Postet 01-01-18 kl 17:41 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ikke helt klar for å skulle på jobb i morgen, jeg er litt misunnelig på Ville som har hele to fridager til før skolen starter.
Postet 01-01-18 kl 20:21 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er sånn en vet at en har småunger, jeg gleder meg litt til å gå på jobb på onsdag. Fridag aleine hjemme derimot, det hadde vært deilig det!
Postet 01-01-18 kl 20:30 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tilbake fra en uke utenfor sivilisasjonen. Det var deilig! Uten dekning, men med snø, bok, familie og venner på besøk på nyttårsaften.

Nå er det bare å få snudd døgnet.
Postet 01-01-18 kl 20:31 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Starter arbeidsåret med en feriedag i morgen!
Postet 01-01-18 kl 20:33 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Noooooooo! Jobb i morgen!!! :skremt:
Postet 01-01-18 kl 20:35 av Joika Joika er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Heldigvis ikke jobb i morgen, på onsdag starter vi. Det er en kort dag, undervisning til 11,10 og bundet tid til 13.
Postet 01-01-18 kl 20:46 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har fem timer undervisning i morgen, har brukt dagen på å planlegge. Blir fint å komme igang igjen også, jeg liker hverdager.
Postet 01-01-18 kl 20:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Vi begynner med to planleggingsdager, der i alle fall den første ser ut til å være intetsigende nok til at strikketøyet bør være med. Evt kan man finpusse halvårsplan i smug. Timene resten av uka planla jeg før jul.
Postet 01-01-18 kl 20:56 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
Jobb i morgen - og så er jeg sylteforkjølet og klarer nesten ikke puste.
Postet 01-01-18 kl 20:58 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God bedring, Pøblis.

Jeg har også planleggingsdag i morgen, og så skal jeg ta over et fag for en sykmeldt kollega og må lese meg opp litt på forhånd.
Postet 01-01-18 kl 21:11 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Imorgen er det planleggingsdag i barnehagen så jeg og minste skal være hjemme.
De andre skal på skole og jobb.

Gleder meg til onsdag, så skal jeg være hjemme alene hele dagen.
Postet 01-01-18 kl 22:20 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Planleggingsdag i barnehagen og på skolen her også, og barnehagen har for sikkerhets skyld det på onsdag også. Men da skal jeg på jobb!
Postet 01-01-18 kl 22:35 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Jobb i morgen, ungene har fri to dager til. De skal nok være med venner.
Postet 01-01-18 kl 23:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Skolen vår har ingen planleggingsdager dette året, de gjør det på ettermiddag og kveldstid.
Postet 01-01-18 kl 23:24 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Det står juleferie, ikke planleggingsdag i skoleruten, ser jeg. Uansett fri, da. SFO hadde planleggingsdag 22.12, men er åpen i morgen. Siden jeg skal ha minste hjemme tok jeg like godt begge fri, muligens ikke så lurt.
Postet 02-01-18 kl 00:32 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Det står juleferie hos oss også, og det er uavhengig av om det er planleggingsdag eller ikke. Planleggingsdagene puttes inn på elevfrie dager. Men vi har ikke planlegging på alle elevfrie dager. Dette skoleåret hadde vi 4 før skolestart og en i november, den siste tipper jeg vi skal ha tirsdag etter påske.
Postet 02-01-18 kl 00:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja, jeg vet jo ikke akkurat når de planlegger, men i praksis blir det det samme for oss så lenge skolen er stengt. De planlegger godt da, det skal de ha, veldig fornøyd med både skole og barnehage. Litt upraktisk at barnehagen har to dager på rad flere ganger i året, men det er sikkert gode grunner for det også. Greit at det er nytt år med ny kvote ferie, i hvert fall!
Postet 02-01-18 kl 01:06 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no