Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 13-08-16 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Bille sin avatar
Lørdag, så da er man (les: 3-åring) ekstra tidlig oppe. Må jo få noe ut av dagen! Kaffe allerede inntatt, må visst ha en til. Funderer på å trekke i treningstøy og stikke ut på en joggetur snart, må bare mote meg opp litt først (og vekke mannen, etterhvert). Det er sol!
Postet 13-08-16 kl 08:12 av Bille Bille er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Her i huset er det bare en person som er tidlig oppe i helgene og det er mannen. Han står opp seks for å ha huset for seg selv og for å komme seg ut på en tidlig løpetur.

Lillesøster har overnattingsbesøk og storebror prøver vel å sove lenge siden det er helg (i motsetning til ukedagene hvor han har alarm på for å ikke sove for lenge, etter eget ønske). Så enn så lenge er det heeeeelt stille i stua, og jeg sitter her med kaffen og planlegger dagen.

Humøret er noe helt annet enn i går, og det kan ha en sammenheng med 1) mer søvn 2) sol 3) temperatur som er en helt annen enn tidligere i uken. 17 grader ute!
Postet 13-08-16 kl 10:15 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er skikkelig tiltaksløs i dag, men håper kaffen slår inn snart. Vi skal ut og prøvekjøre bil i dag, ellers er det lite på programmet.
Postet 13-08-16 kl 10:17 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har lovet meg selv løpetur i dag, så er det husvask og fest. Hos noen andre, that is. Bare to av punktene er forbundet med glede, kjenner jeg.
Postet 13-08-16 kl 10:24 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Litt grumpy i dag kjenner jeg. Sikkert pga mensen.
Eldste har overnattingsbesøk og nå går det i minecraft.

Mannen skal på fest i kveld. Med litt andre folk enn det han pleier. Håper det blir bra.
Postet 13-08-16 kl 10:40 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det regner og regner og regner. What else is new . Jeg må komme meg en tur på trening, minste MÅ klippe håret sitt. Har lyst å kjøpe meg en dongeriskjørt jeg så på Floyd for en stund siden. Må jobbe litt også, sånn at jeg kanskje kan få gjort det jeg egentlig skal på mandag. Det blir en traveltravel høst, et par spennende jobbreiser har jeg også foran meg.

Men idag: kaffe, klesvask, trene, surfe, spise sjokolade.
Postet 13-08-16 kl 10:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.

Ferdig trent og vært en tur på søppeldynga. Eldste sover enda, noen får en tøff start til mandag, hehe.

På farta etter hvert, noen ærend. Mulig venninnebesøk i kveld.
Postet 13-08-16 kl 11:35 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Lørdag! Det hjelper på humøret. Sover har jeg og. Nå skal jeg snart ut i skogen og hamstre, så går vel turen til bøgda (der kjæresten bor). Det holder med planer for en lørdag, kjenner jeg. Ja, trening skal vi få til. Også skal jeg gjøre lite mens kjæresten er på fest i kveld.
Postet 13-08-16 kl 12:00 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Blærk, mann med magesmerter siden 0300 i natt. Nå straks legevakt selv om det nå er blitt bedre etter inntak av en Paralginforte.
Postet 13-08-16 kl 12:24 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skal straks prøveri et smykke av en hest, og er halvnervøs. Sist jeg var i salen ble jeg kastet av og tilbrakte natta på sykehus. Velvel, opp i salen igjen, halvannet år etter!
Postet 13-08-16 kl 12:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sov lenge i dag og har fått i meg frokost. Om litt skal jeg tilbake på Øyafestivalen. Det er meldt ålreit vær, men lurer på om det allikevel er behov for gummistøvler etter det gjørmebadet som var der i går.
Postet 13-08-16 kl 13:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Nå fikk jeg lyst til å ri på hest igjen. Selv med den historien din, Mav.
Postet 13-08-16 kl 13:11 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Jeg har spist hotellfrokost på Hotell Guldsmeden.

Selv om de tre siste dagene i snitt har vært arbeid 14 timer i døgnet, føler jeg egentlig at jeg er uthvilt. Skyldes kanskje at vi bare er to voksne og ikke to voksne og to barn på tur...
Postet 13-08-16 kl 13:14 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tidlig oppe i dag, lillebror våknet med magesmerter før 7. Som regel greier han seg selv om morgenen, men siden han hadde vondt i magen var det godt å ha mamma skummende ved siden av seg i sofaen.
Postet 13-08-16 kl 13:28 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Vi er på vei til stor familiefest, som alltid pleier å være hyggelig. Skulle tro vi planla å bli tre uker og ikke én natt, etter bagasjemengden å dømme.
Postet 13-08-16 kl 13:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Bille sin avatar
Jeg gjorde unna 7 km i morgensol før kl. 9! Noe godt kommer det faktisk ut av å ha morgenfuglbarn.
Postet 13-08-16 kl 13:54 av Bille Bille er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Lykke til, Maverick! Her er det drama med vepsestikk på både bikkje og toåring, men ser ut som det har slutta å hovne opp nå. Det er i alle fall sol som varsla, så da blir det vel trappebeising i kveldinga. Blir godt å få det overstått (og etterpå kan jeg begynne å pusle med bedgraving, så jeg har mer å plante i til våren! Fortrenger glatt at det er jobb igjen på mandag og 90 nye unger å forholde seg til. Jeg har i grunnen syntes tre små har holdt lenge i sommer. Neida - det blir mest moro!
Postet 13-08-16 kl 14:06 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tur til sykehuset. Jada så neida så. Blintarm eller gallestein på mannen
Postet 13-08-16 kl 14:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hoi, det var rusten rytter, gitt!

Tror neppe jeg når opp i konkurransen om å få ha denne på halvfor, men uansett gøy å ri, og gøy å kjenne at jeg ikke var redd.
Postet 13-08-16 kl 14:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg har en Pokémonhest. Ikke helt det samme.
Postet 13-08-16 kl 14:41 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har løpt intervaller, og er dermed høy på meg selv.

Nå skal jeg brodere litt på bunad, bare for å gjøre opp for all treningen.
Postet 13-08-16 kl 16:17 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg går for litt fler hestekrefter, vi har prøvekjørt og bestilt splitter ny bil i dag. Også en måte å feire bryllupsdag på.
Postet 13-08-16 kl 16:54 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har satt løyperekord på en løperunde jeg har. Og det trengte jeg, siden jeg er Tjukk&Utrent for tiden. Hadde jeg ikke vært så sliten, hadde jeg myrdet mannen min, som var hare.

Nå har jeg kompensert med to Isabella-is, og sløver litt før jeg skal inn til Oslo og feire venninnebursdag. Med innlagt karaoke på Syng. Hmmm... hvorfor har jeg ikke begynt å drikke ennå?
Postet 13-08-16 kl 17:28 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Candy Darling sin avatar
Heia alle som trener! Jeg drikker øl og spiser junkfood på fjerde dagen. Eller, hallo, tredje måneden.
Postet 13-08-16 kl 17:37 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg går fortsatt i treningstøy, men har ikke trent enda. Nå tror jeg jammen meg det snart er for seint......
Postet 13-08-16 kl 18:01 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg er også nytrent, her har hele familien vært på Sognsvann og løpt på bane. Moro for alle, en smule slitsomt for Palmemor som har mannen som hare. Så i hear you, Divine!

Nå må jeg en tur på butikken for vi får middagsgjester om et par timer. Eller, gjester til middag er mere riktig, det blir enkel mat og koselig selskap tenker jeg.
Postet 13-08-16 kl 18:01 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har kollapset og skal ikke røre meg mer i dag.
Postet 13-08-16 kl 18:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fløyel sin avatar
Det ene drar det andre med seg.... skulle rydde i skoskapet på vaskerommet i dag. Startet friskt med å rømme skapet og sortere sko. Nå er hele vaskerommet tømt, ny maling snart på veggen, vaskemaskin og tørketrommel flyttet og ny innredning innkjøpt. Jeg fortsetter med rydding av sko i morgen.....
Postet 13-08-16 kl 18:31 av Fløyel Fløyel er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har vært og hentet pøbelprinsessen som har vært på nerdecamp. Unger/ungdommer som har spilt i timevis hver dag hele uken og blåst i ferien og øvd i årevis spiller fantastiske hentekonserter.
Postet 13-08-16 kl 20:06 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Ja, de hentekonsertene er bare helt utrolige!!

Jeg er på vei hjem til barndomshjemmet i buss etter strålende sushilunsj med nydelig venninne, fikk også hilst på noen andre fine folk jeg sjelden ser. Nå er det snart Ønskekonsert med KORK på NRK1, der kan det hende dere ser undertegnede og familien, mellomste fikk ønsket oppfylt.
Postet 13-08-16 kl 20:15 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har ikke trent, men har fortsatt på meg treningstøyet jeg tok på i morres. Men jeg har masse sopp å rense og bær å sylte og vin i glasset. Så alt jeg mangler er godt selskap. Jeg og katta er ikke helt bestevenner.
Postet 13-08-16 kl 21:03 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Åhhhh, jeg husker de hentekonsertene. Det var morsomt og vemodig på samme tid.
Postet 13-08-16 kl 21:03 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Musikksommerskole?
Postet 13-08-16 kl 22:20 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no