Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 07-02-18 kl 07:26 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Candy Darling sin avatar
Guten Morgen!

Postet 07-02-18 kl 08:48 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen,
har sovet inatt og har kaffe.
Postet 07-02-18 kl 08:51 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Har kaffe og er på jobb. I ettermiddag skal vi på visning , og så på skoleforestilling - yngste skal til pers på scenen.
Postet 07-02-18 kl 08:58 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har en absurd dårlig dag. Jeg er så lei alt og alle at jeg egentlig bare burde sperret meg selv inne. Det burde rett og slett være en lov mot å være så sur og grinete som jeg er nå.

Postet 07-02-18 kl 09:04 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven.

Jeg er bare sånn alminnelig småsur. Kjedelig dag med kjedelige arbeidsoppgaver.

Men, kaffe og eple og noen hyggelige mennesker å spise lunsj med og det er jo noe.
Postet 07-02-18 kl 09:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har en "tjukk&dum"-dag, men håper det løsner etter hvert. Ingen store planer annet enn trening etter jobb. Bååååring.
Postet 07-02-18 kl 09:53 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
Jeg leser her og innser at jeg mot normalt ikke er spesielt morgengretten i dag! Jeg har fått parkert og utsatt et par kjipe stresselementer, og det hjalp.

På vei til skolebenken, tre dager med undervisning i temaer tørrere enn ørken. Fri flyt av kaffe må til. Muligens sukker også.
Postet 07-02-18 kl 09:59 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Morn.
Kaffelatte, fyr i ovnen og litt surfing. Etterpå blir det maling, husarbeid, støvsuging og diverse.
Ser ut som det blir sol også?
Postet 07-02-18 kl 10:21 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Sitter og venter på noen kolleger som skulle ha kommet med tre forskjellige fly+flytog, men det tar sin tid. Og tid er det pt lite av.
Postet 07-02-18 kl 10:27 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg er også litt sur. Har en stor sak jeg har jobbet med. Konklusjon ble sendt høyt oppover i linjen i forkant for at jeg ikke skulle bomme på mål. Flere har lest saken og gitt tilbakemeldinger. Nå er saken sendt til høring, og sendt oppover i linje. Sjefer har nå bestemt at den er rotete skrevet og at min konklusjon blir feil, så den må endres.

Argh.
Postet 07-02-18 kl 10:29 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på Pelle. Av og til er det ekstremt frustrerende å arbeide i hierarkiske organisasjoner.

Jeg har nettopp måttet sende et brev som jeg var grunnleggende uenig i. Det er strengt tatt den som vil ha brevet sitt navn som står på det. Men jeg står som saksbehandler og jeg er uenig. :blææh:

Jeg sliter noe voldsomt med motivasjonen i dag. Og lurer på om jeg skal snike meg ut en halv time og se på salg og se om litt shoppingterapi hjelper på humøret. Dersom det får meg til å bli mer effektiv etterpå så skal jeg glatt tjene inn det lille avbrekket i arbeidsdagen.
Postet 07-02-18 kl 10:32 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Å skrive brev jeg er uenig i er det verste jeg vet. Greit nok hvis jeg er moralsk uenig, men reglene er klare. Men hvis jeg oppriktig mener at dette blir helt feil, men ledelsen trumfer igjennom likevel - det er pyton.

Har sett på saken min litt nærmere og de har visst kun spisset den litt. Det er greit nok.

Også har vi en bursdagsgutt på 11 år i dag. For 11 år siden lå en liten prematur gutt alene på et sykehus og jeg lå på et annet sykehus nære kramper på enerom på intensiven med blodtrykk på 220/140 og fikk ikke lov til å ha besøk. At ikke jeg skulle få se mitt første barn før det var gått tre dager hadde jeg aldri drømt om, og jeg blir innmari melankolsk hver gang det er bursdag.
Postet 07-02-18 kl 11:09 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
On the bright side: Jeg skal på Eminem!
Postet 07-02-18 kl 11:12 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg gjør mitt ypperste for å klare å ta ferie i Eminem-tiden.
Postet 07-02-18 kl 11:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det skjønner jeg Pelle. Jeg har en litt mindre dramatisk fødselshistorie, men likevel en der fødselsskade ble unngått og jeg er fremdeles like takknemmelig for den legen som sikret meg et friskt barn.

Og ja, å skrive brev man er uenig i er fælt. Her er det strengt tatt ikke kjempefeil, men det er strategisk dumt å gjøre det på denne måten. Jeg har gjort det så kjapt og lite synlig som jeg kunne, i et håp om at det blir fort glemt. Det er den beste måten jeg kan hjelpe de som ikke vil innse at jeg hadde rett.

Og så har jeg klart å gjøre ferdig noe som jeg har prokrastinert i noen dager fordi jeg trodde det var stort og vanskelig. Og når jeg endelig somlet meg til å gjøre det så gikk det selvsagt lett og fint og ser, om jeg så sier det selv, veldig bra ut. Fornøyd med meg selv og tror ikke at jeg trenger shopping terapi likevel. Akkurat nå er jeg bare litt høy på "job well done".
Postet 07-02-18 kl 11:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg lider av seriøs Powerpoint fatigue. Det er IKKE bra i min bransje.
Postet 07-02-18 kl 11:36 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg venter på andre, og får ikke gjort stort i mellomtiden. Jeg har ventet en stund også. Gjett hvor frustrert jeg er, på en skala fra 1-10?
Postet 07-02-18 kl 11:44 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
#metoo, Poly. Jeg oppdaget akkurat at jeg skal ha en 20 minutters presentasjon av noe som ikke akkurat får hjerter til å synge i morgen tidlig på avdelingsmøte, og PPT og jeg er ikke bestiser akkurat nå.
Postet 07-02-18 kl 11:44 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
Åh, Pelle! Gratulerer med den fine 11-åringen deres!
Postet 07-02-18 kl 11:47 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Polyanna sin avatar
Det står mellom å lage ppt eller å finne frem ett sett nye og ett sett gamle vedtekter, og prøve å huske hvorfor vi endret på hvert punkt og dokumentere det. Det blir også skikkelig stas.
Postet 07-02-18 kl 11:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra for 11-åring!

Jeg har frions, og har spilt gitar og spist frokost. Nå skal jeg riktignok jobbe litt, men når jobben består av å se spillefilm og plundre ut en god vinkling på oppgave til elevene, med kaffe og strikketøy, så skal jeg nok klare det og. Fine jobben.
Postet 07-02-18 kl 11:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Og så ble jeg veldig rørt over Pelles og Blås babyhistorier!
Postet 07-02-18 kl 12:02 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hipp hurra for bursdagsbarnet!

Min tolvåring kom til verden med en del drama, og jeg blir også litt frynsete i kantene rundt bursdagen hans. Takk og lov for legevitenskap altså.
Postet 07-02-18 kl 12:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hurra for 11-åringen, Pelle!

Jeg skjønner godt at det er spesielt med en slik opplevelse.
Postet 07-02-18 kl 12:08 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Hurra!

Jeg blir på halvgrinern hver gang jeg tar ut allergivaksine for noen tusen kroner, helt på skattebetalernes regning, så jeg kan bare forestille meg hvordan jeg hadde opplevd å skylde legevitenskapet barnas liv.
Postet 07-02-18 kl 12:49 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg sendte for en tid tilbake et brev til en behandlende og livreddende lege, der jeg (i tillegg til å be om epikrise, som var det egentlige poenget med brevet) beskrev litt hvor fint det nå går med barnet, og uttrykte takknemlighet for hjertevarmen og kompetansen vi hadde møtt. Det ble voldsomt godt mottatt.
Postet 07-02-18 kl 13:47 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg elsker norsk helsevesen. ja, feil gjøres og mangler finnes. Men selv bestilte jeg en time til røntgen av begge skuldre i går, dro på sykehuset i dag, tok bilder og var ute igjen på 25 minutter, og det kostet meg 250 kroner.
Postet 07-02-18 kl 15:04 av Pelle Pelle er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no