Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Veien til et lettere liv

Et sted i all hemmelighet på et offentlig forum hvor jeg kan skrive ned litt tanker og følge vektnedgangen.
Gammel

Helligdager er hellige for slanking også

Postet 01-06-12 kl 00:01 av Arona
og det er ei særlig effektivt, men dog. Lite kult når vekta står stille eller hopper opp og ned som en jojo, men som tidligere til det kjedsommelige gjentatt; skal jeg klare å holde dette "resten av livet", må jeg kunne skeie ut litt iblant. Så helger og helligdager har jeg unnet meg litt, ellers vært ganske flink. Jeg blåser opp en kilo-halvannen ved mens, og det er jo heller ikke så moro, men forventet i hvertfall.
Nå går det i hvertfall rette veien igjen. Bivirkningene er få og...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 15 Arona er ikke aktiv
Gammel

Så var det på'an igjen...

Postet 09-05-12 kl 11:32 av Arona
Oppdatert 09-05-12 kl 12:16 av Arona
Før-juls-slankeprosjektet ble nedlagt, og over jul og nyttår kom kiloene snikende tilbake. En liten down-periode trengtes for å få motivasjonen på topp, men siste uka i april var det å brette opp armene til ny start.
Gikk ned en kilo første uka, og da jeg hadde legetime andre uka snakket jeg med legen om å forsøke Xenical for å få litt mer fart i sakene. Og det fikk jeg. Jeg var litt redd for å ende opp med de herlige bivirkningene som felleskatalogen nevner er vanlige (Oljeaktig lekkasje...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 6 Arona er ikke aktiv
Gammel

Husker du eventyret om skildpadden og haren?

Postet 14-12-11 kl 12:22 av Arona
Slow and steady wins the race, jeg forhaster meg ikke og koser meg. Spiser god mat, koser meg med litt godteri når jeg har lyst og teller ikke så mye kalorier lenger. Etter 3,5 uker føler jeg at jeg nå ikke trenger å veie og måle hvert gram, det skal jeg jo heller ikke i fremtiden. Jeg er forsiktig, spiser magert kjøtt og fisk til middag, ingen sauser, og knekkebrød til frokost og lunsj i ukedagene. Dette er et kosthold jeg vet jeg kan leve med, og det gir resultater. Ikke i voldsom fart, men jammen...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 Arona er ikke aktiv
Gammel

Stillstand og julekort

Postet 07-12-11 kl 20:13 av Arona
Vekta står stille, mistenker søndagens ribbe er synderen... men merker buksene sitter løsere, og DET er uhyre deilig.

Endelig ferdig med årets julekortbestilling også... fikk årets første i posten i dag, og fant ut jeg kanskje skulle få ut fingeren selv. Håper de kommer frem i tide til å postes før jul

Vel, siden jeg vil skryte litt av de herlige gutta mine, deler jeg julekortet med dere.

...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 Arona er ikke aktiv
Gammel

Det funker!

Postet 01-12-11 kl 18:53 av Arona
Hvorfor gjorde jeg ikke dette før? Hadde jeg visst det skulle gå så greit, hadde jeg vel gjort det før?

Hvem har vel ikke tenkt disse tankene. Enten det gjelder det ene eller det andre, kan vel være hva som helst som vi gruer oss for å ta tak i. Og virkelig, det har gått så mye lettere enn jeg hadde fryktet. Kostholdet har vært greit å holde, spiser stort sett samme middagen som resten av familien, men med enkelte forskjeller.... lett-pølser i stedet for vanlige, kyllingfilet og ris...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 16 Arona er ikke aktiv
Gammel

Grepet er tatt

Postet 28-11-11 kl 08:58 av Arona
..eller kveletaket. Endelig endeliiiiiig er motivasjonen på topp, og grepet er tatt. Kiloene skal bort, jeg er klar til kamp.

Heretter gjelder en ting. Keep my eyes on the prize. Jeg skal ned 15 kilo, ned til BMI på 27 og dekket brystreduksjon. Nye flotte, spretne pupper. Ingen flere tunge bryster, slitne skuldre med groper etter gnagende seletøy. Ikke flere skjorter som spriker foran, jakker man ikke får igjen, kjoler som strammer over brystet. Og aldri mer svart bukse,...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 21 Arona er ikke aktiv
Gammel

extra stor = svart

Postet 13-04-11 kl 23:15 av Arona
Svart. Kullsvart er ekstra stor. Stor er rød, som en advarsel... du er på vei inn i det svarte mørket. Fargekodene er inten mindre enn størrelsene på uniformen jeg bruker på jobb. Jeg føler at jeg går "the walk of shame" når jeg må bort for å hente nye uniformer. Fortelle damene i tøyutleveringa hvilke størrelser jeg skal ha. Stor rød overdel, ekstra stor svart bukse, takk. jeg gruer meg hver gang, og ettersom utlevering bare er åpen like før og like etter vaktskifte er det selvsagt...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 16 Arona er ikke aktiv
Gammel

Bivirkninger av treninga

Postet 26-02-11 kl 00:22 av Arona
Vel, vekta gikk litt opp, men så ned igjen til 94,5, så jeg står på stedet hvil. Også i så måte når det gjelder å være flink til å begrense det jeg stapper i kjeften... Men men... en dag av gangen. Av og til går det bra, andre dager eier jeg NULL selvdisiplin. Som i dag.

Allikevel; i løpet av siste uka har jeg merket at så og si alle bukser jeg tar på meg sagger, så noe effekt er det nok i hvert fall av treninga. Bivirkningen blir jo dermed at jeg må ut og shoppe nye bukser....
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 Arona er ikke aktiv
Gammel

Stille i stormens øye

Postet 14-02-11 kl 12:47 av Arona
Var i bryllup for drøye uka siden, og da sprakk alt. Det hjalp ikke å dra til Sverige på shopping, og ikke klare å la smågodtet være heller. Ei heller ble det bedre av kombinasjonen vannkoppunge/migrene mer eller mindre hele uka så jeg ikke fikk trene heller.... Men i dag er det mandag og ny uke. Det er fortsatt smågodt igjen i huset som jeg jo vet jeg kommer til å vortære mer enn min del av, men trening blir det i hvertfall igjen i dag. Vekta står ca stille, dvs den varierer mellom 95,2 og 94,4....
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 8 Arona er ikke aktiv
Gammel

The ugly truth

Postet 31-01-11 kl 13:53 av Arona
Tjukka veier nesten 0,1 tonn og det er på overtid å gjøre noe med det. Jeg skal være brutalt ærlig i denne bloggen, så jeg ber om at de som kjenner meg i RL viser hensyn. Dette er faktisk både vondt og vanskelig, men nødvendig.
Satser på å gå ned i vekt på Kristine Koht-vis, dvs at det skal ta TID. Jeg har mange uvaner jeg skal endre/kutte ut, og det må gå sakte om det skal kunne være en endring i livsstil som virkelig varer over tid (for evig og alltid, forhåpentligvis).
Jeg har vært...
Arona sin avatar
passer i nissedrakt
Postet under Uten kategori
Kommentarer 43 Arona er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no