Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 14-08-17 kl 07:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
Tåtti sin avatar
Mårn. Nå tester jeg tilværelsen som En Som Tar Bussen igjen. Plan 1 blir å kjøpe seg termokopp til kaffe, tror jeg.
Postet 14-08-17 kl 07:44 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter hjemme og venter på at klokka skal bli nok til at jeg kan levere mitt yngste barn på sommerskolen. Jeg føler at jeg har vært på jobb i mange uker allerede, men jeg mistenker at det er en overdrivelse.

Sønnen min er veldig entusiastisk over at "hverdagen er tilbake", og særlig når det involverer sommerskole. Jeg mistenker at entusiasmen avtar noe når hverdagen om kort tid også involverer lekser - som av familiens barn er definert som djevelens verk. Men foreløpig er alt bare fryd og gammen.
Postet 14-08-17 kl 08:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tidlig på jobb i dag i strålende sol. Typisk, det når skolen starter snart, alltid nydelig vær da.
Postet 14-08-17 kl 08:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
era sin avatar
Tre uker er sinsykt lenge, jeg må jo være klar for å være superflink og effektiv nå. Starter med en smell, vaktuke...googler juleferie planer.....
Postet 14-08-17 kl 08:41 av era era er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Deilig å sykle til jobb igjen. Å faktisk være på jobb igjen, not so much.
Postet 14-08-17 kl 08:56 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn. Jeg husker nesten ikke sommerferien lenger, enda jeg hadde fire hele uker og det bare er to uker siden jeg var tilbake på jobb.

Vel vel. Jeg har syklet i fint vær, har kaffe og mer enn nok å ta tak i, så svosj med seg!
Postet 14-08-17 kl 09:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Tøff start på morgenen etter tøff natt med lite søvn og en kropp som har slått krøll på seg.
Levere i bhg og på aks så hjem og gjøre ingenting tror jeg. .
Postet 14-08-17 kl 09:12 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har våknet til vekkerklokke i dag, jeg er definitivt ikke klar for det nei. Begynner ikke på jobb før i morgen, men fikk øve idag siden jeg skal på shopping med en venninne/kollega til nærmeste by.
Postet 14-08-17 kl 09:31 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Første dag med flere som skulle tidlig opp og ut. Typisk nok ble det en natt med krøll av både det ene og andre slaget. Store barn med mareritt er ikke så hyggelig. Men er er kaffen innabords og arbeidsdagen er klar til å starte.
Postet 14-08-17 kl 09:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har noen få feriedager igjen, men sto opp tidlig og syklet barnet til sommeraktiviteter. Nå sitter jeg i sentrum og nipper kaffe mens jeg venter på at butikkene skal åpne. Jeg hadde gjort meg som pensjonist.
Postet 14-08-17 kl 09:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg skal på jobb pg snike med til ein titt på timeplanen min, pg myse på dei nyansatte, som har nytilsattedag i dag før resten av bermen kjem i morgen.
Postet 14-08-17 kl 10:08 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Mandag morra gitt igjen. Kaffe er fortært og dagen er full av møter. Må også rydde i gullappene fra forrige uke med alt jeg ikke rakk da. Ungene er begge i gang igjen. Største er på fotballskole denne uka og det er egentlig veldig greit med tanke på at skolen starter neste uke.
Postet 14-08-17 kl 10:12 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det var hardt å stå opp i dag, men det var litt deilig å liste seg rundt mens de andre sov for det betydde alenetid for meg før jeg dro på jobb.
Postet 14-08-17 kl 10:23 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Jeg oppdaget nettopp at Photobucket har kuttet muligheten for visning av bilder på nettsteder hvis man ikke oppgraderer kontoen (les: betaler i dyre dommer)! Alle bildene mine på FP er blitt svarte bokser!
(Oppdaget det da jeg gikk inn på adventskalenderbloggen, jeg lovet jo meg selv å begynne i god tid i år. )
Det kommer til å bli en uoverkommelig oppgave å flytte alt til en annen plass, så det blir nok noen svarte bokser rundt omkring i uoverskuelig framtid.
Postet 14-08-17 kl 10:25 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ai, ai! Jeg har brukt Photobucket i årevis, så teit!
Postet 14-08-17 kl 10:30 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Man vet det blir en fin mandag når man vekker minsten og hans første ord, før han slår opp øynene, er "jegvilikkejegvilikkejegvilikke!" Ikke at jeg ikke følte med ham, det var min følelse også da alarmen ringte, etter en natt med snorkende mann, dårlig søvn, lillebror som kom inn med mareritt og, ja.

Men nå har jeg fått sukret og melkete kaffe og begynner å se lysere på ting.
Postet 14-08-17 kl 10:44 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Butikksjefen på vår lokale Kiwi sto og delte ut kaffe og bananer på bussholdeplassen i dag, det gjorde det litt bedre å ta tidlig buss. Fint vær hjalp også, selv om det var kaldt.
Postet 14-08-17 kl 11:44 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Nordea, ass!
Postet 14-08-17 kl 11:46 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hva er det nå, da, Polyanna?

Forøvrig var mandagen brutal. 8 (åtte!!!) grader da jeg syklet til jobb i dag. Jeg insisterte på å ha skjørt og være strømpeløs likevel.
Postet 14-08-17 kl 12:15 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Dagen begynte dritt, så ble den plutselig betydelig mye bedre.
Postet 14-08-17 kl 12:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Nå så jeg tråden din, Polyanna.
Postet 14-08-17 kl 12:22 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg vurderer å være vill og gal og bruke lunsjpausen til shopping. Jeg trenger desperat nye sko. Jeg bare tror ikke at den typen sko jeg er på jakt etter, fins. Og dessuten misliker jeg sterkt å shoppe.
Postet 14-08-17 kl 12:23 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Hvilken type, Divine?
Postet 14-08-17 kl 12:27 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Hvilken type sko? Jeg aner ikke hva de ulike skotypene heter, men jeg de skal være lukket tå, stropp og hæl, men ikke ekstremt høy hæl. Jeg har et par El Naturalista-sko på meg nå som er av riktig fasong, men de er for grove. Jeg trenger noe litt nettere. Jeg hadde et par Roots-sko som var perfekte, men de ble så utslitte at jeg måtte kaste dem: hylgrine:
Postet 14-08-17 kl 12:33 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kommer ikke helt over hvor mye jeg liker Oslo kommune for dette sommerskoleopplegget deres. I forrige uke var snuppa på engelskkurs, og hun digget det. I dag leverte jeg knerten på "tryll med atomer", og han frydet seg når han leste timeplanen. Knerten var bare lykkelig over at ferien var over, så han er visst litt motsatt av meg.

"Du vet, mamma. Jeg er liksom best når ting skjer til en fast tid, jeg. Og så savner jeg det å lære noe."
Postet 14-08-17 kl 12:43 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Det høres ut til å være helt i min gate, Divine. Kan sende deg et par tips om jeg får tid. (Sko med sånn stropp heter vel Mary Janes, for øvrig.)
Postet 14-08-17 kl 12:43 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Takk, Bluen. Jeg stikker ut nå snart, men jeg tviler på at jeg finner noe i løpet av en kort lunsjpause, så jeg tar gjerne imot tips til jeg skal lete videre.
Postet 14-08-17 kl 12:49 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Divine. Jeg ville sett etter en butikk som selger Riekers sko. Jeg har flere derfra som høres ut som noe av det du ser etter og de er veldig behagelige å gå med.

Jeg har sittet i møte i tre timer i formiddag og det har generert så mye arbeid at jeg vet ikke helt hvor jeg skal snu meg. Så nå skal jeg spise litt, gå i ett møte til og så skal jeg begynne på to do listen min kl. 15. Jeg sliter i hvert fall ikke med å opparbeide meg den plusstiden jeg trenger. Spørsmålet er mer om jeg får tid til å ta den ut.
Postet 14-08-17 kl 13:36 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg. Har. Det. Så. Travelt. På. Jobb. Får jo fanden meg nesten ikke tid til å drikke kaffe, engang. Nå sniker jeg meg til fem minutter med kaffe og FP før jeg må sprinte videre i neste møte, men får nok betale for det når jeg må ta tak i den milelange to-do-listen etter møtet.
Postet 14-08-17 kl 13:42 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar


Jeg skriver en presentasjon om noe jeg absolutt og virkelig ikke kan et plukk om, (akvakultur og havbruk ) for en av mine ledere, som kan omtrent like lite om temaet som meg. Jeg har hatt mindre utfordrende dager på jobb, for å si det mildt.

Jammen godt jeg har et hav av tid på meg. NOT!! :svusj:
Postet 14-08-17 kl 13:43 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Høres ut som om ferien er over i de tusen hjem/kontorer?
Postet 14-08-17 kl 13:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Fire skobutikker og jeg PRØVDE ikke et eneste par engang. De hadde ingenting som fenget.
Postet 14-08-17 kl 13:58 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Fysiske skobutikker i Norge er helt håpløst, synes jeg etter hvert. Jeg handler nesten alt av sko på nett (så får det heller bli en retur i ny og ne).
Postet 14-08-17 kl 14:25 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg kan ikke handle sko på nett. Jeg har altfor bred fot og høy vrist, så jeg tar ikke sjansen.
Postet 14-08-17 kl 14:40 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Vert innom jobb og fått på plass nokre timar fast. Ikkje mykje, men litt er betre enn ingenting.
Postet 14-08-17 kl 16:39 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Så bra!!
Postet 14-08-17 kl 18:46 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så bra, hjertensfryd!!
Postet 14-08-17 kl 20:15 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har, i et anfall av idiotisk stahet, satt sammen en gigantisk trampoline, gravd ut og nivellert, alene. Og så vil ikke ungen oppå den.
Postet 14-08-17 kl 20:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Så bra Hjertensfryd!
Postet 14-08-17 kl 22:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har et par unger som sikkert vil hoppe litt, Maverick. Litt lang togtur, da.
Postet 14-08-17 kl 22:00 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha! Jeg har heldigvis noen sønner som er veldig klare for trampis når de kommer hjem. Men den er alt for svær, altså, det ser helt horribelt ut.
Postet 14-08-17 kl 22:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg er jo poteten på skulen, og no får eg vel delvis prøvd meg i den eine stillinga som eg ikkje har hatt før. Ein dag i veka er eg sjefen på huset
Gleder meg vilt til torsdag og første skuledag. Eg er så heldig at eg får stå på parkeringa og ta imot alle elevane når dei kjem.
Postet 14-08-17 kl 22:33 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no