Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

The Gold case (2013)

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
The Gold case (2013)
Gammel

Kaffestuggu presenterer: The Gold case - 7

Postet 14-07-13 kl 07:58 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 12:15 av Kaffestuggu (kategorisert)
Arnfinn gikk på måfå rundt i tivoliområdet, litt usikker på hva han egentlig lette etter. Det kunne jo hende at alt var i orden og at Trygve for en gangs skyld hadde glemt å gi beskjed om at han var opptatt. Men han fikk seg liksom ikke helt til å tro på det.

"Do søker din bror, ja?" Arnfinn bråsnudde og stirret på kvinnen som hadde snakket til ham. "Kom med meg!" Hun vinket ham etter seg bort mot et telt som bar plakaten "Eleana forteller deg din fremtid. 50...
Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

Kaffestuggu presenterer: The Gold case - 6

Postet 13-07-13 kl 08:07 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 12:14 av Kaffestuggu (kategorisert)
"Trygve? Nei, har ikke sett ham i dag," svarte politisjefen på Arnfinns spørsmål. "Faktisk er det noen dager siden han har vært innom, men det er ikke uvanlig med den typen sak han har nå. Du skjønner vel at jeg ikke kan si noe mer om det?"
"Jada." Arnfinn nikket. "Det var bare at vi hadde avtalt å møtes i dag og jeg får ikke tak i ham på mobilen, tror du jeg kan kikke innom kontoret hans om han har lagt igjen noe til meg der?"
"Så klart....
Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

Kaffestuggu presenterer: The Gold case - 5

Postet 12-07-13 kl 08:38 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 12:13 av Kaffestuggu (kategorisert)
"Jeg har holdt øye med deg en stund," sa Mr. Gold.

Langfinger-Lasse vred seg nervøst på stolen. De to skummelt utseende fyrene som hadde passet ham opp da han nøt en ubetalt pølse med sennep og løk på en usjenert benk ved tivoliet, sperret effektivt utgangen bak ham. Men det neste som kom var helt uventet.

"Du har talent. Jeg trenger en som deg til en jobb. Nå skal du høre …"

...
Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

Kaffestuggu presenterer: The Gold case - 4

Postet 11-07-13 kl 08:33 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 12:10 av Kaffestuggu (kategorisert)
"Birger?" sa Arnfinn forbauset da han stoppet ved vognen for å kjøpe en pølse. De hadde gått i samme klasse på videregående, og pølsemann var så visst ikke med i Birgers fremtidsplaner den gangen.
"Bare en liten sommerjobb," sa Birger og klappet seg foran på den godt stappede jakken. "Kul forkledning, ikke sant? Ingen ville vel trodd på at en spikertynn fyr selger gode pølser!" Han knegget.

Arnfinn fikk ikke spurt hva det dreide seg om, for en mørkhåret...
Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

Kaffestuggu presenterer: The Gold case - 3

Postet 10-07-13 kl 08:31 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 12:08 av Kaffestuggu (kategorisert)
Det var allerede en god del folk på tivoliet da gjengen ankom, men heldigvis ikke ubehagelig mange. Det var et nytt tivoli som hadde okkupert Jensens jorde denne sommeren, og de gledet seg til å utforske alt.

"Jeg vil skyte på blink først," sa Camilla da de hadde kjøpt inngangsbilletter. "Skal jeg vinne en sånn ape til deg, Morten?"

Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

Kaffestuggu presenterer: The Gold case - 2

Postet 09-07-13 kl 09:00 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 12:07 av Kaffestuggu (kategorisert)
Endelig ferie! Arnfinn var fornøyd. Med juli hadde omsider sommerværet kommet, og han var høyst klar for slappe dager i solen.

Han hadde invitert noen venner over på grilling i finværet. Camilla hadde tatt med seg kjæresten sin, og Arnfinn kunne ikke la være å bli fascinert. Morten hadde ikke engang kastet strikkevesten i solsteiken, og likevel var det ikke antydning til svette eller utilpasshet å spore. The walking fridge, tenkte Arnfinn.

"Enn Trygve? Kommer ikke...
Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

Kaffestuggu presenterer: The Gold case - 1

Postet 08-07-13 kl 08:53 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 11:52 av Kaffestuggu (kategorisert)
En kveld i mai, på et hotellrom i en ikke navngitt verdensby, lente Archibald Gold seg tilbake i stolen og tok en slurk vin.

Den oppslåtte avisen på bordet foran ham hadde en artikkel om verdens største blå diamant, som i sommer skulle på en omfattende internasjonal museumsturné. Et av stedene på listen fanget hans oppmerksomhet, og en tanke slo ned. Hadde han ikke vært Mr. Gold lenge nok nå? Ville det ikke være fint å skifte navn til Mr. Diamond?

En plan begynte å spire....
Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

The Gold case - trailer

Postet 07-07-13 kl 08:00 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 11:50 av Kaffestuggu (kategorisert)



(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)




Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel

The Gold case - poster

Postet 23-06-13 kl 08:00 av Kaffestuggu
Oppdatert 03-09-13 kl 14:46 av Kaffestuggu (kategorisert)
Soveposekøen begynner her!

Kaffestuggu sin avatar
alltid no' godt
Kommentarer 0 Kaffestuggu er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no