Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 12-11-20 kl 07:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har raljert med en kollega som sa: "Jøss, så fin du er i dag" ved kaffeautomaten. Jeg påpekte at han burde bruke et annet tonefall overfor andre hvis han ikke vil være singel resten av livet. Det var gøy, helt sikkert dagens høydepunkt.

Jeg skal ha digital lunsj med medstudentene mine, det blir nok bra. Det er tungt med masteremner via skjerm. Vi mister jo all den gode kaffemaskinpraten.
Postet 12-11-20 kl 08:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på kontorkontoret i dag. Stille om dagen, men siden jeg skal ha synstest to kvartaler nedenfor var det like greit å ta hele dagen her.
Postet 12-11-20 kl 09:13 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen fra sofakontoret.

Forholdsvis rolig dag i dag. Jeg har kaffe og klassisk julemusikk og stearinlys i vinduet.

Dagens høydepunkt er at jeg skal avslutte litt tidlig, hente bil (vi har ikke bil og bruker bildelering) og kjøre en litt lengre handletur. Flere butikker og mennesker, juhuu.
Postet 12-11-20 kl 09:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er på hjemmekontor, og begge ungene er utrolig nok på skolen samtidig. De kommer nokså tidlig hjem, riktignok, men læll. :koronasenkede forventninger:
Postet 12-11-20 kl 09:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Jeg er foreløpig på hjemmekontor, men det er fordi jeg straks skal til tannlegen. :tannlegeskrekk:
Postet 12-11-20 kl 09:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret, men jeg skal visst ikke være så lenge her. Skal å ta blodprøver, og innom skolen for å overraske min kollega som fyller 60 på lørdag. Har bakt muffins og elevene har tegnet. Det blir nok bra. Etterpå er det et minikurs på kalenderen.
Postet 12-11-20 kl 09:28 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Nest siste dag på hjemmekontoret, håper jeg. Vi får endelig bekreftelse fra kommunens smittevernoverlege i morgen på om vi får gå tilbake til undervisning på skolen fra mandag.

Det har vært et skypemaraton av dimensjoner hele uka. Nå er det like før det braker løs igjen, med muntligprøver, og deretter elevsamtaler. Det er utmattende.
Postet 12-11-20 kl 09:40 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har kommet meg på jobb. I dag satt det laaaangt inne å forlate dyna!
Postet 12-11-20 kl 09:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen fra hjemmekontorhula. Lillesøster sa hun var kvalm og dårlig i morges og ble sendt tilbake i senga. Fem minutter etter skolestart var hun på døra og spurte om vi kanskje kan spille et spill i løpet av dagen... Forsøkte å si at jeg er "egentlig ikke her". Nå høres rolig legorasling fra rommet. Det er VELDIG vanskelig å avgjøre om 8-åringer egentlig er syke eller bare ønsker å slappe av hjemme for tiden.
Postet 12-11-20 kl 10:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på hjemmekontor. I dag er det 12. november og det betyr at vi går inn i den 9. måneden med hjemmekontorløsning. Det er lenge og jeg kjenner at det er tungt å jobbe skikkelig. I går satte mannen min opp en ekstra skjerm til meg på spisebordet. Da ser jeg bedre, men det innebærer også at spisestua vår ser ut som et kontor. Og akkurat det synes jeg er ganske kjipt. Det har vært fint å rydde kontoret helt bort når arbeidsdagen er over slik at jeg slipper den konstante påminnelsen.

Jeg har jobbet ALTFOR mye i det siste, og det hjelper heller ikke på.
Postet 12-11-20 kl 10:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven

Jeg har kommet dit hvor jeg har begynt å se for meg ekstraskjerm på soverommet til storesøster når hun sannsynligvis flytter hjemmefra neste høst. Jeg orker ikke skjerm på spisebordet.
Postet 12-11-20 kl 10:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er så glad for at vi laget kontorplass i gangen og at jeg der har plass til min enorme 38" kurvede skjerm, den hadde vært for stor til å plassere på spisebordet. Men ja jeg har sittet hjemme siden 12.mars og begynner jo å kjenne på det.
Postet 12-11-20 kl 10:27 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg begynner også å nå metning på hjemmekontor etter 9 måneder. 7 av dem på gutterommet, omgitt av lego. Akkurat nå står vi midt i en omstilling, og jeg vet ikke hva rollen min er om to uker. Derfor gjør jeg det jeg må, men starter ikke noe nytt. Jeg prøver å tenke at det er ok med roligere dager når ting er som de er, men jeg blir bare daff og dorsk av det, og jeg trenger at november går fort!
Postet 12-11-20 kl 10:38 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Nok en dag hjemme, litt å gjøre, prøver å ikke grave meg ned. Lei av korona, lei av forkjølelse.
Trene skal jeg iallefall, så har jeg hode over vann.
Postet 12-11-20 kl 10:42 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Dagens tema minnet meg om tråden for en tid tilbake der vi diskuterte boligstørrelse. Så slitsomt det må være å ha kontorutstyr fremme i rom man bruker hver dag! Det er klart at det sliter skikkelig på. Stor klem til alle!

Vi er jo så heldige at vi voksne har en ordentlig kontorplass på kontor/gjesterommet og en til (laget i koronatiden) i kjellerstua der den ikke er i veien for noen. Så vi kan gå til og fra jobb her hjemme.
Postet 12-11-20 kl 10:43 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
til alle som trenger det som har hjemmekontor eller som hangler eller bare fordi.

Jeg er fremdeles på jobb, kan virkelig ikke klage. Og i dag skal vi på en visning, så får vi se om det er aktuelt. Huset har i alle fall store soverom.
Postet 12-11-20 kl 10:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb, men vet ikke helt om jeg er her. Er så møkk lei av å være så sliten.
Postet 12-11-20 kl 11:11 av star star er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Men humøret veksler fort og plutselig.

Jeg hadde et viktig møte i går som jeg synes gikk skikkelig dårlig. Men jeg var nok bare litt selvkritisk, for nå har direktøren som deltok sendt melding til toppsjefen med skryt av meg som en "utmerket møteleder i et svært vanskelig møte". Og så har jeg fått gjort masse avklaringer som minimerer mitt etterarbeid etter dette til nesten ikke noe.
Postet 12-11-20 kl 11:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det demret for meg hvorfor jeg er en blodhater av hjemmekontor når jeg leser om egne rom, ergonomiske skrivebord og stoler som er ment å sitte på.
Postet 12-11-20 kl 11:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hvor lang tid bruker man på å lære å huske at man må skifte fra terminalbrille til vanlig brille når man går fra PCen?
Postet 12-11-20 kl 11:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så bra, Tjorven! Det er alltid godt med skryt, men de fleste av oss er kanskje ikke flinke nok til å dele den ut.
Postet 12-11-20 kl 11:45 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så bra, Tjorven! Konstruktiv ros smaker skikkelig godt. Hver gang.

Selv har jeg fått ros fra min nye(!) tannlege for utmerket tannhygiene (må ha det pga. kronisk tannkjøttsykdom). Og jeg skrøt tilbake for at jeg ble respektert for min tannlegeskrekk. Føles godt å gi ros også.
Postet 12-11-20 kl 12:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg er på sjette år med hjemmekontor, nå plassert på stua på en spisestol. Passer godt til det, jeg.
(Litt upraktisk når det er møter på kveldstid, da. Det skal sies. I kveld får det bli laptop i senga.)
Postet 12-11-20 kl 13:02 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det er enda 2 timer til skravletime. Aner ikke helt hvordan jeg skal holde ut.
Postet 12-11-20 kl 13:33 av star star er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no