Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 16-02-17 kl 08:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Skilpadda sin avatar
Waddles!

God morgen, jeg er akkurat ferdig med frokosten og driver og psyker meg opp til morgen-PT-time.
Postet 16-02-17 kl 08:26 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oi. Det var fin kaffekunst.

Jeg skal på konferanse i dag også, men i dag må jeg bare jobbe bittelitt før jeg kommer meg avgårde. Og det er straks gjort.
Postet 16-02-17 kl 08:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
3. dag i ny jobb, foreløpig happy altså.
Komme meg avgårde straks. Ny vei og ikke helt kontroll på kjøretiden enda.
Postet 16-02-17 kl 08:40 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er helt kreisi glatt her og bussene kjører ikke. Tror vi skal se litt mildt på forsentkomming i dag.
Postet 16-02-17 kl 08:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor før leverandørmøte i den motsatte retningen. Godt med litt ro og fred og min egen kaffe, selv om den ikke er like fancy som den over her.
Postet 16-02-17 kl 09:07 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! I dag var det geometri til frokost. Også gøy!
Postet 16-02-17 kl 09:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Trøtt! Allmøte om nedbemanning! Stas!

:kaffe:
Postet 16-02-17 kl 10:00 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Auda Neket. Høres ikke så greit ut. Jeg har i kjent stil fortrengt at jeg egentlig er supertravel. Så nå må jeg lage en plan og få saker og ting unna veien.
Postet 16-02-17 kl 10:03 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Uffda Neket. Lykke til.

Jeg har fått en liten strafferunde på morgenen. Jeg kom på kontoret og der var det ingen datamaskin. Da kom jeg på at jeg gikk tidlig i går og tok den med hjem. Men det hadde jeg glemt i morges. Så da fikk jeg litt ekstra busskjøring. Heldigvis er det ikke så lang vei hjem.

Nå er jeg på plass. Kaffe, vann og eple og så langt tom gang. En kollega har gitt beskjed om hjemmekontor og den andre kommer vel en eller annen gang.
Postet 16-02-17 kl 10:11 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er på jobb i dag og ble sendt inn på stillerom for å ha kontor der i dag, for jeg hoster sånn at det ikke var forenlig med å sitte i åpent landskap. Jeg får se hvor lenge jeg holder ut på jobb, men hadde et møte jeg bare ikke kunne utsette så det var bare å pelle seg på jobb.
Postet 16-02-17 kl 10:50 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jippi. Mannens etat står på lista over etater som vurderes flyttet ut av Oslo. Det var jo litt mye forlangt at vi skulle ha én forutsigbar og stabil jobb i husstanden lzm.
Postet 16-02-17 kl 10:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så bedritent, Toffskij! Håper det ordner seg for dere begge.
Postet 16-02-17 kl 11:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er jo lenge til det kommer noen endelig avgjørelse, da. Men læll. Jeg føler meg ikke så veldig distriktspolitisk anlagt akkurat nå.
Postet 16-02-17 kl 11:20 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg syns det er en uting å drive og flytte på etater. De burde heller fokusere på nyopprettede etater og organisasjoner. Også har jeg virkelig mitt å si om kulturministre som flytter ting hjem og går i mot alle faglige vurderinger som er gjort.
Postet 16-02-17 kl 11:23 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
De ødelegger jo fagmiljøene. Knurr.
Postet 16-02-17 kl 11:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Morn!

Jeg har prøvd meg på morgenløping igjen, for første gang på lenge. Hadde alt linet opp, tok med sakene jeg trenger til kontoret i går, sjekket kalenderen før jeg la meg for eventuelle tidlige møter, men da jeg stod i Majorstukrysset sa det "PING!" for et møte som skulle begynne 15 minutter etterpå. På Grønland. Da ble det t-bane, styrtflying for å hente pc og dukke inn på et møterom og gjemme meg (skype-møte), og så lynrask dusjing mellom det og neste møte, og sminking under sistnevnte.

Jeg sjekket gårsdagens kalender, nemlig.


Man kjenner at man lever, i det minste.
Postet 16-02-17 kl 11:28 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Så utrolig kjipt, Toffen!

Jeg er også i mot av flytting av statlige arbeidsplasser bare fordi man vil, og ikke fordi det er et saklig og fagmessig argument for det. De glemmer helt at det er fagpersoner man snakker om her, og at det tar årevis å bygge opp den kompetansen på nytt et annet sted.

At ikke alt nytt automatisk skal plasseres i Oslo og omegn er en helt annen sak, men det er jo ikke like politisk markert som saken Venstre driver og presser frem nå.
Postet 16-02-17 kl 11:51 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Jeg har hjemmekontor med selskapssyk katt som vil prate hele tiden. Har kjørt minsten og tre korpsvenner til oppmøte før dagens skoleforestillinger, en årviss affære, de lager sitt eget show, en minimusikal. De er så flinke! Jeg var sceneslusk i går, skal se på fra salen i dag. Skal også se mellomste i en forestilling de har med valgfag Sal og Scene.
Postet 16-02-17 kl 11:52 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Fredskorpset ut av Oslo? Til Førde?


Det tar virkelig lang tid å bygge opp fagmiljø og kontaktnett. Jeg er så lei av hodeløs omorganisering at jeg vet knapt hvor jeg skal gjøre av meg.
Postet 16-02-17 kl 12:21 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Ja, her ramler den ene mer idiotiske flyttingen etter den andre ned. Dette er virkelig idiotisk symbolpolitikk. Prøver de å reagere på senterpartiets økende oppslutning?
Postet 16-02-17 kl 12:30 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Har hatt skikkelig bra møte med diverse ulike folk. Og noen vil nok få svi som følge av møtet. Hahaha!! *gnir meg i hendene*

Pelle
Hard mot de harde
Postet 16-02-17 kl 14:41 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
LaBanga sin avatar
Det er tøft å flytte ut arbeidsplasser fra Oslo, og jeg skjønner selvfølgelig veldig godt at det er kjipt for folk som i praksis føler at de mister jobben sin, men det burde ikke være noen overraskelse, den nåværende regjeringen har jo lovet dette lenge.

Samtidig så er det ikke riktig at man trenger å ødelegge fagmiljø eller at kvaliteten blir dårligere, jeg jobber et sted som ble flyttet ut i forrige omgang, hvor det faglig sett har gått veldig bra. Og jeg var en som var heldig og kunne flytte hjem til en spennende jobb.

Det er jo store problemer både med boligpriser og transport i Oslo-området, så å fordele godene med høykompetansearbeidsplasser litt utover landet tror jeg er bra.

Å kalle det idiotisk blir hvertfall helt feil.
Postet 16-02-17 kl 16:10 av LaBanga LaBanga er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nåja, jeg syns Oslo har såpass lite med goder ellers (de mottar vel mye mindre statlige overføringer og betaler mer i skatt enn de fleste andre steder) at det burde være unødvendig å ødelegge allerede etablerte fagmiljøer.
Postet 16-02-17 kl 16:19 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg føler dette var helt riktig dag å offentliggjøre på jobben at jeg går over til privat sektor.
Postet 16-02-17 kl 16:20 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
NEIMEN! Gratulerer, Padda!
Postet 16-02-17 kl 16:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Og gratulerer SNL!
Postet 16-02-17 kl 16:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg synes det er SNL vi skal gratulere aller mest her!
Postet 16-02-17 kl 16:25 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Gratulerer Skipadda! jeg gleder meg til at du skal karikere amerikanske politikere på TV fremover!



Postet 16-02-17 kl 16:28 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Å så gøy! Gratulerer! Eg elskar SNL
Postet 16-02-17 kl 16:36 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Gratulerer! Så gøy, Skilpy!
Postet 16-02-17 kl 16:37 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer, Skilpadda! Jobber fine folk der fra før.
Postet 16-02-17 kl 16:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Så kult, Skilpadda!
Postet 16-02-17 kl 16:44 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Er så sliten at jeg nesten faller sammen. Sitter på kommunestyremøte og har sittet her siden halv ni. Slitsom periode å være leder i hovedutvalg for oppvekst med skolebygging,dårlig råd og grendeskoledebatt. Nesten ikke sovet i natt. Enn at jeg meldte meg til dette frivillig....
Postet 16-02-17 kl 16:57 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
vixen. Been there done that. Det er viktig at noen som har samvittighet gjør jobben med grundighet og oppriktighet, tross alt. Men lokaldemokrati er ikke for pyser, det er helt sikkert. Stå på!
Postet 16-02-17 kl 17:19 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Fantastisk Skilpadda. Helt riktig jobb for deg. Og de er heldige som får deg.
Postet 16-02-17 kl 18:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Gratulerer nok en gang, Skilpy! Og gratulerer til SNL for et meget klokt valg.

Eldstemann hadde med en kompis hjem etter skolen i dag, og det er så forunderlig å se at disse små guttene som nesten nettopp siden var bittesmå tasser er blitt store, høflige, unge menn, som rager et halvt hode høyere enn meg og snakker med dype stemmer. Utrolig fascinerende og veldig stas.
Postet 16-02-17 kl 18:27 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Grattis Skilpy!

Her er hodet fullt av bunden klor, fri klor, total klor, ph justering, sandfilter m.m vært på drift av bassengkurs i hele dag.
Postet 16-02-17 kl 18:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Gratulerer Skilpadda! Det ryktes at det er ein fin arbeidsplass.

Eg forsøker å lage Bamsefar-kostyme. Karneval, ass!
Postet 16-02-17 kl 19:50 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Grattis Skilpadda!

Veldig glad vår barnehage alltid har ordnet kostyme til alle. Passer antisygenet mitt.

I morgen skal jeg se Moonlight på kino. Gleder meg.
Postet 16-02-17 kl 19:59 av Pelle Pelle er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no