Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 24-05-17 kl 08:14 av Kaffestuggu

I dag blir det ikke noe fancy, bare en kopp kaffe og samvær.

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Che sin avatar
I dag passer det godt med offe. Jeg kjenner behov for å "offe" meg (da på trøndersk) i dag. (klage med andre ord)
- hatt to dagers hjemmeeksamen - og jeg fikk virkelig som fortjent. Jeg har vært hellig overbevist om at oppgaven ville være casebasert (hvor jeg får mye gratis i all den tid jeg arbeider med mye av det studiet har omhandlet) - og så fikk jeg en teorioppgave. Greit det altså, men karma tok meg. Lenge leve kjepphøyhet! - Å levere og være ganske skikker på at man ikke vil stå er så just ingen høydare.

Vel, vel! - ute skinner sola! - i morgen er det fri! Juhu!
Postet 24-05-17 kl 09:43 av Che Che er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Che, det går ofte bedre enn man føler selv.

Jeg er urven og skylder på gårdagens pølsemiddag. Vil aldri spise e pølse mer i mitt liv. :urk:
Postet 24-05-17 kl 09:48 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Che. Jeg har nettopp innsett mine egne begrensinger og trukket meg fra en av to eksamener jeg hadde meldt meg opp til i vår. Jeg kunne kanskje ha klart det om jeg bare hadde lest, men det orker jeg simpelthen ikke. En eksamen nå og en til høsten får være helt greit.

Ellers er jeg på kontoret igjen etter to dager på reise. Nå har jeg bare en reise igjen i nåværende jobb og det er ganske rart etter fire år på farten. Noe kommer jeg jo til å savne ved det, men samtidig blir det veldig deilig å ikke lenger ha klippekort på flybussen, og litt for god kjennskap til alle mulige rare flyplasser.
Postet 24-05-17 kl 09:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Che, satser på at du er som meg: De gangene jeg har fryktet stryk har jeg fått de beste karakterene. Lykke til!

Vi skal kjøre 8 timer med 6 personer i bilen i ettermiddag. Framme på Vestlandet i natt. Ikke veldig spennende å kjøre så langt, men alt for å få delta i konfirmasjon til nevø.
Postet 24-05-17 kl 09:56 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har blitt skikkelig snørrete og stemmen min er nasal.
Postet 24-05-17 kl 09:59 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Che; sånne følelser er kjipe. Men tror du ikke at det kanskje kan ha gått greit nok allikevel? Det er i hvert fall lov til å håpe.

Vi har en ordentlig hurlumheidag. Knerten skal egentlig både på håndballtrening OG spille 2 (!) fotballkamper. Det funker jo ikke, så vi har måttet prioritere litt. Snuppa skal også spille fotballkamp, og for en gangs skyld denne sesongen ser det ut til at jeg får større behov for solbriller enn ullstrømpis. Denne sesongen har vært kald, så langt, altså.
Postet 24-05-17 kl 10:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Vi har også hatt en del kjølige fotballopplevelser så langt - begge ungene har hatt kamper med 2 grader i 10 cm snøfall underveis i kampen. Ellers har det vært regn, stort sett. Da jentene endelig fikk finvær i går, var gresset så langt at det ble nesten umulig å spille skikkelig. Det skal ikke være lett.
Postet 24-05-17 kl 10:07 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Håper det gikk bedre enn du tror, Che.

Varmen kom litt kastet på meg, som har tilbrakt i overkant mye tid inne i det siste, så jeg ser at det må skaffes nye klær til både meg og ungene. Ellers ser jeg frem til å få mannen hjem i kveld.
Postet 24-05-17 kl 10:17 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har byttet ut tykke strømpebukser med tynne og angrer. Det er kaldt på kontoret. Ja, ja, elevene er igang med siste skriftlige eksamensdag.
Postet 24-05-17 kl 10:25 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Tvi tvi Che, håper det har gått bedre enn fryktet.
Idag siste dag før langhelg og det skal bli godt.
Postet 24-05-17 kl 10:30 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Offe her også ja. Jeg er så usannsynlig sliten, og vil bare sette verden litt på pause. Det er mye morsomt som skjer, men akkurat nå går det litt fort i svingene. Skal bli godt å stikke litt ut fra byen et par dager for å henge med en god venn og la ungene løpe fritt.

Jeg må si at jeg blir imponert over hva alle andre ser ut til å klare enten fordi de velger det eller fordi de bare må fordi livet blir sånn. Tar kaffen min og setter meg i stillekroken og venter på trøst.
Postet 24-05-17 kl 10:57 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Trøst skal bli, tink. Håper du får pusta litt. Livet er litt mye iblant.

Jeg har ikke gjort mye fornuftig i dag, og vurderer å vaske vinduer i stedet for å jobbe.
Postet 24-05-17 kl 11:14 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
på tink. Du er midt i den aller travleste perioden i livet og det er ikke rart at det blir litt mye av og til.

Er det en trøst å høre at det ikke er mange årene til du kan ha rolige ettermiddager og mye større styring på egen tid?
Postet 24-05-17 kl 11:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Klokka er midt på natta her i Minneapolis og jeg får ikke sove. Reiser til Boston om noen timer.
Postet 24-05-17 kl 11:25 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
ÅH hjelp! jeg sitter i kjelleren og hører dagens underholdning på sykehjemmet helt ned. De pleier å være flinke med underholdningen men dette altså!
Postet 24-05-17 kl 11:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Får håpe beboerne har litt dårlige hørsel enn deg, Frøy.
Postet 24-05-17 kl 12:21 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det var jo ikke underholdningen det var jo andakten og den er jo i samme etasje som meg. Underholdningen var som vanlig veldig brukende! Er så happy for at de har underholdingstilbud flere ganger i uka.
Postet 24-05-17 kl 13:47 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Takk for klemmer. Jeg har lempet litt frustrasjon/tilkortkommenhet over på nærmeste leder. Det hjalp også.
Postet 24-05-17 kl 14:57 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har det veldig travelt på jobb for tiden og det er så gøy! Men man blir jo litt sliten av det likevel, men det er til å leve med når det er så morsomt, morsomt, morsomt.

Men det kan godt roe seg ned litt ut i juni, sånn at jeg ikke treffer ferien i juli med et brak.
Postet 24-05-17 kl 15:00 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Husk på Tink at de fleste viser frem det de klarer og ikke det de ikke klarer.
Postet 24-05-17 kl 15:39 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har begynt dagen med å synge en trudelutt for kongen og dronningen. Nå driver jeg egentlig å legger siste hånd på masterverket, men vi får nå se. Jeg er litt tom for futt.

Det er forresten bare middels trivelig med festspillåpning når det er så innmari mye væpnet politi og andre sikkerhetstiltak i byen min.
(Selv om det var, som jeg sa til mannen, nok det tryggeste stedet i Bergen sentrum der og da.)
Postet 24-05-17 kl 15:49 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Trøtt som ei strømpe, men med to fnisejenter som ikke kommer til å sovne med det første, så er det nok en stund før jeg får lagt meg også. Men det er koselig da å høre gode venninner fnise seg trøtte og fine.
Postet 24-05-17 kl 23:21 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Oppdatert 25-05-17 kl 00:14 av Pamina
Gammel
Addison sin avatar
Laaang arbeidsdag, men avbrutt av herlig utelunsj med fin kollegavenninne på bryggekanten. Kjørte hjem etter det for å unngå trafikkmarerittet før langhelg. Heldigvis, var ille nok allerede da i halvtotiden. Hjemmekontor til kl. åtte, litt middag derimellom. Nuh, derimot, er det langhelg!!
Postet 25-05-17 kl 00:12 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har lakenskrekk. Og så er jeg så inni granskauen støl i låra at jeg gruer meg til å reise meg, gå ned trappa, sette meg på do og reise meg igjen. Og i morgen blir det vondere... Akk.
Postet 25-05-17 kl 00:22 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no