Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

FPs adventskalenderblogg 2009 - luke 4



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

FPs adventskalenderblogg 2009 - luke 4

Postet 04-12-09 kl 07:00 av Kalenderpiken

4

[1 Skilpadda...] [2 Albertine.] [3 Koma......] [4 Hønni.....]
[5 Tjorven.....] [6 Kif.......] [7 apan......] [8 torsk.....]
[9 glitterchick] [10 LilleLeo.] [11 Gaia.....] [12 Amidriel.]
[13 Madam Mim..] [14 Martis...] [15 tink.....] [16 Pamina...]
[17 Bauche.....] [18 Ole Brumm] [19 Teofelia.] [20 Pia......]
[21 kokosbolle.] [22 Blondie..] [23 Flubby...] [24 Tåtti....]


Det er plutselig bare tjue dager igjen til jul og ikke endeløs venting som før.
Jeg gleder meg til jul, men synes tiden før er alt for kort.

Jeg gleder meg til gavene, men ikke lenger så mye til de jeg får men til de jeg skal gi.
Ikke ønsker jeg meg stort, annet en fred på jord og snille barn og kanskje en brødrister.
Jeg gleder meg til fri og familietid, - og tid til å kjenne på hvor heldig jeg er.

Jeg har i år bestemt meg for å ikke å stresse med å kjøpe noe til de som jo har alt. Faren min trenger ikke nok en bok av John le Carre eller deromkring, som han sikkert ikke får tid til å lese. Moren min har nok kokebøker og svigermor har jeg aldri visst hva jeg skal gi. Av meg får de 200 meslingvaksiner og 8 kg proteinkjeks. Vi har sluttet å gi vennene våre gaver og går heller ut og spiser sammen istedet. Julen er barnas.

Jeg innser at jeg er i ferd med å bli voksen.

Men midt i denne voksenfølelsen kjenner jeg at jeg fortsatt er den jenta, som i fjerdeklasse ønsket meg hest så det gjorde vondt og synes det var så vakkert at George Michael sang for de i Afrika, som kanskje ikke visste at det var jul.

Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no