Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 12-04-19 kl 10:23 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Fersken sin avatar
Frost på marka og sol ute. Inngangen til påsken ser ut til å bli magisk. Aller mest gleder jeg meg til å sove til jeg våkner i morgen tidlig.
Postet 12-04-19 kl 10:31 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg bare så utrolig happy, fikk helt fantastiske nyheter på jobben i dag. Noen ganger er det utrolig meningsfylt å være med på å bedre folks helse fra legemiddelsiden.

Ikke alltid, da. Innrømmer det.
Postet 12-04-19 kl 10:35 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Siste arbeidsdag før påskeferien. Man skulle tro at det var stas, men det er egentlig litt synd, for etter påskeferien er det slutt på uforstyrret, konsentrert forskning og på'an igjen med ukependling og fullt kjør med studenter. Men det blir jo gøy det også. Må bare skrive ferdig to artikler og gjøre et større dataslipp først.
Postet 12-04-19 kl 10:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Så fint, Candy!


I dag tok jeg meg to sekunder på å stå ved vinduet på soverommet og se på fjorden. Jeg har "fjordgløtt", ikke utsikt, men det monner det også.
Postet 12-04-19 kl 10:41 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg våknet av at det klapret på plattingen utenfor soverommene grytidlig i morges, men klarte heldigvis å sovne igjen. Rådyrene kom tilbake rundt frokost, ser ut som toårs(?)kalvene holder på å "flytte" fra mor. Det er i hvertfall første gang jeg ser dem på egenhånd. Kanskje det betyr at det kommer nye kalver i løpet av et par måneder?
Postet 12-04-19 kl 11:19 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hektisk morgen med unger som skulle ha klart både det ene og det andre til påskelunsj i dag.
Påskeferie om 5 timer. Det skal bli godt!
Postet 12-04-19 kl 11:22 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Rydde, rydde, rydde, rydde.
Postet 12-04-19 kl 11:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg sitter hos en annen del av organisasjonen i dag, og her har de påskeegg. Det har vi ikke der jeg sitter til vanlig. Jeg tror jeg blir værende her i dag, jeg.
Postet 12-04-19 kl 11:45 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her er forresten laget sønnen møtte i helgen.
https://www.tv2.no/a/10538997/?fbcli...RWK8_JFi203-go



Så de skal kanskje være glad til at det ble med trusler, ekstremt stygt spill og ropechanting av "FUCK <lagnavn> " i helgen. Mens foreldre stod på sidelinjen og sa ingenting og mente at det ikke var noe å bry seg om. (De få foreldrene som var der, da. De spillerne og sidelinjekompisene som lagde bråk var der selvsagt uten foreldre).
Postet 12-04-19 kl 11:53 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Fy søren. Jeg synes så synd både på de lagene som er på besøk, men også på hjemmelaget. Det ser ut som dette er noen bøller utenfor klubben som bare ser etter en unnskyldning for å lage kvalm.
Postet 12-04-19 kl 12:05 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Håper dere også har meldt inn episodene, Polyanna! For noen folk. Jevnaldrende med spillerne og garantert bare ute etter bråk, som du skriver, Candy.
Postet 12-04-19 kl 12:18 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja og nei. Jeg tror det er EN gjeng, der spillerne og tilskuerne (vennene deres) er like ille. Det var spillerne som var verst i helgen.

Men veldig synd for klubben og de frivillige som har lagt masse jobb i å få til noe som skal være til hygge og glede.

(Det er meldt inn, ja)
Postet 12-04-19 kl 12:24 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Hjelpes, det der er jo spinnvilt!
Postet 12-04-19 kl 12:24 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg stod på sidelinja i går med en pappa som har vært mangeårig trener i den klubben. (Datteren hans har akkurat meldt overgang til oss.) Han fortalte at dette er en kjent gjeng på noen relativt få gutter, som nå i det siste har fått med seg enda flere. Og at det slett ikke bare er på fotballbanen de lager bøll. Politiet er koblet inn for lengst, men de er ganske maktesløse siden gutta er «mindreårige».
Postet 12-04-19 kl 12:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jah ... >< Det er så deilig at de ønsker å bygge oppunder håpløse stereotyper.

Jeg har hatt nest siste veiledning i dag, det gikk akkurat opp for meg at det betyr at jeg må bli ferdig snart, Panikk!
Postet 12-04-19 kl 12:40 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Nå er det bare noen timer igjen til påskeferie!

Jeg har ny kjole på meg i dag, og har oppdaget i løpet av dagen at jeg synes den er for kort.
Postet 12-04-19 kl 12:56 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har verdens største påskeegg stående ved kaffemaskinen og jeg trenger mer viljestyrke enn jeg innehar for å ikke gå nok en tur.
Postet 12-04-19 kl 13:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har gått min første langtur etter operasjonen i januar og det var godt! Nye sketchers kjøpte jeg også. Nå sitter jeg ute u solen med en kopp te og leser fag. Det nærmer seg visst eksamenstider.
Postet 12-04-19 kl 15:34 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg gleder meg sjikklig til «vi» skal spille mot dem om noen uker, kjenner jeg. Snakker jo men Andungen på forhånd, men lett er det ikke. Noen virker jo overrasket over at det er (kan være) straffbart å slåss. Og at det hellet ikke er greit å avtale å slåss utenfor skolegården (i skoletiden).

Hvor er det det glipper?
Postet 12-04-19 kl 16:00 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
God påske da! Noen som har tips til en morsom aktivitet for en 10-åring som har hatt en kiip dag? Oslo-området ...
Postet 12-04-19 kl 16:43 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Så dumt, da! Vi var på Popsenteret nylig, det var gøy fortsatt.
Postet 12-04-19 kl 16:59 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ta med på kino? Gå på kafé og drikke kakao?

Eg går inn for rettelanding, og har egentlig berre noe småplukk att før eg kan legge ut tekstane deira og gje dei ein god opplevelse eller ein skuffelse. Men sånn er det.

Dekkhotellet mitt har rota bort sommardekka mine, så eg får nye fell og felger. Hehe.
Postet 12-04-19 kl 17:15 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Traveltravel jobbdag med et par meltdowns underveis. Nå ligger jeg med beina høyt og forsøker å ikke irritere meg over alle som kan reise hit og dit.
Postet 12-04-19 kl 19:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg har også hatt en travel dag, jeg skal heller ingen steder. Det er godt. Tid til serie, øl og klesvask. Og mer jobb på mandag.
Postet 12-04-19 kl 20:57 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
En slik dag har jeg også hatt, Blondie, andre fredag på rad. Men jeg er roligere i dag enn forrige fredag. Man må da forvente at voksne folk gjør jobben sin.

Men, nå er det påskeferie. Spist smågodt fra påskeegg på jobb. Må visst kjøpe inn selv også.
Postet 12-04-19 kl 21:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Takk for tips. Løsningen var sjokoladefontene fra Teknikmagasinet. Sjokolade og ingeniørteknikk. Instant happiness.
Postet 12-04-19 kl 23:14 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Jeg stod på sidelinja i går med en pappa som har vært mangeårig trener i den klubben. (Datteren hans har akkurat meldt overgang til oss.) Han fortalte at dette er en kjent gjeng på noen relativt få gutter, som nå i det siste har fått med seg enda flere. Og at det slett ikke bare er på fotballbanen de lager bøll. Politiet er koblet inn for lengst, men de er ganske maktesløse siden gutta er «mindreårige».
Mange instanser har nok vært koblet inn. Samtidig kjenner mange av gutta på laget som ikke er sånn. Noen ødelegger for mange. Mange av elevene på det trinnet har valgt bort nærskolen. Også vi. Dessverre.
Postet 13-04-19 kl 02:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no