Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søndag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søndag

Postet 22-03-20 kl 08:52 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Nok en dag innenfor husets fire vegger. For en gangs skyld ønsker jeg meg bedre vær sånn at jeg i alle fall kan gå meg en tur, men foreløpig ser det mørkt ut.
Postet 22-03-20 kl 10:15 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Dagens prosjekt er å bake en battenbergkake.

Postet 22-03-20 kl 10:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Oi, kul kake, Toffen.
Jeg er blitt forkjølet. Man vet jo aldri, så jeg følger anbefalingene og setter meg selv i karantene. Ikke at det er så stor endring i hverdagen ellers, eneste forskjellen er at mannen må handle istedenfor meg.
Postet 22-03-20 kl 10:32 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Stilig, Toffen! Den står på lista mi over ting som må prøves, sammen med madeleines. Har egentlig lovt mor og søster afternoon tea i drivhuset, og er bare to år på overtid. Nå kan jeg jo øve, bare jeg får unna en rettebunke! Går glipp av afternoon tea i Kew Gardens i påsken, så da får jeg heller ordne min egen, når det blir mulig igjen.

God bedring, Mex! Her er planene for dagen rettebunke, planlegging av en time til mandag, og en tur ut i sola med familien.
Postet 22-03-20 kl 10:43 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vesla og jeg skal på tur i skogen, vi må bare finne et sted hvor ikke alle andre er også. Brainstorming in progress.
Postet 22-03-20 kl 10:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi fikk nydelig battenberg på Fortnum & Mason i vinterferien, og ungene ble frelst.
Postet 22-03-20 kl 11:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Battenberg er så godt! Vil du dele oppskriften?

Jeg et støl etter hagearbeid i går og har en million små torner i fingrene. Jeg må nok battereres.
Postet 22-03-20 kl 11:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi prøver oss på denne (elsker Felicity Cloakes tilnærming til å prøve ut oppskrifter), men vi fikk ikke tak i frysetørrede bringebær, så vi skal bruke syltetøy i den rosa kakedelen i stedet. Og så vil vi smøre med aprikossyltetøy, for det er jo den klassiske smaken. Vi oppdaterer!
Postet 22-03-20 kl 11:51 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tror jeg har fått knekken idag. Igår var det nydelig sol. Idag er det grått, surt og kaldt. Jeg er full av burde, burde. Gidder ingenting, for jeg har jo all verdens tid å gjøre det på.

Vel, det er vel bare å piske seg ut på en tur etterpå.
Postet 22-03-20 kl 11:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Kul kake! Og så ser den deilig ut!

Vi sov til nesten 10 og skal straks ha frokost. Nydelig ute, så vi må ut på tur.
Postet 22-03-20 kl 11:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har ikke tenkt å satse så høyt som Toffen. Her blir det boller/kanelboller.
Må litt skolearbeid til her i dag.
Postet 22-03-20 kl 12:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Jeg har laget battenbergkake flere ganger og har brukt frosset bringebær. Tror jeg la ut oppskrift på forumet en gang.
Den opprinnelige er jo mandelkake i alle rutene og konditorfarge.
Veldig godt med ordentlig bringebærsmak i de rosa rutene.
Postet 22-03-20 kl 12:58 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi hadde bringebærsyltetøy (silt) + litt konditorfarge i den rosa delen og mandelessens og en klunk amaretto i den lyse delen.
Postet 22-03-20 kl 13:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det høres veldig godt ut, Toffen!
Postet 22-03-20 kl 14:03 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Battenbergen er ferdig, den ble veldig stilig, om jeg må si det selv. Prøvesmaking på komponentene tyder på at den er god også.

Vi brukte altså aprikossyltetøy mellom delene, droppet hakkede mandler, og så brukte vi et ferdigkjøpt marsipanlokk (hater å kjevle marsipan).
Postet 22-03-20 kl 15:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Oppdatert 22-03-20 kl 15:47 av Toffskij
Gammel
Esme sin avatar
Jeg er dødsmisunnelig og kunne godt ha tenkt meg et stykke Battenberg til søndagsettermiddagen. Mmm.
Postet 22-03-20 kl 15:37 av Esme Esme er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no