Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 06-07-20 kl 07:52 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Her er årets sommerferie i gang. Vi reiser videre nordover fra Trondheim i dag. Ungene var et drøm i baksetet de første 7 timene, la oss håpe det setter standarden for de neste 40 timene også. ☺️
Postet 06-07-20 kl 08:44 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det er mandag, det regner kattunger ute og jeg er på plass på hjemmekontoret. To uker igjen til F og det er helt greit i dette været.
Postet 06-07-20 kl 08:51 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Sol i sør; bra etter gårdsdagens vær!

Har en legetime straks, tett øre og sikkert infeksjon, fullt av gørr og væske. Håper turnuslegen er flink, men jeg orket ikke vente til onsdag siden jeg allerede har gått slik før helgen.

Siste uke før F.
Postet 06-07-20 kl 08:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her er det fremdeles plaskregn, så vi må finne på noe. Alle barna er hjemme, to av dem voksne, leiligheten min er ikke stor nok til å huse alle på en regnværsdag.
Postet 06-07-20 kl 08:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Første dag med F.
En uke uten barna, skal pakke å reise til kjæresten. Blir en fin uke.
Komme meg opp da kanskje...
Postet 06-07-20 kl 09:26 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er pålogget hjemmekontoret og ser at jeg faktisk har en del å gjøre i dag.

Men først skal jeg kjøre knerten på sommercamp. Han skal på et opplegg hvor 5 lokale idrettsforeninger samarbeider, så det blir 5 forskjellige idretter. I dag skal han forsøke seg på basket og fotball (han har strengt talt vært fotballspiller i 6 år, men det blir sikkert gøy allikevel). Han synes det var litt fælt å måtte stå opp, men gleder seg til litt aktivitet etter 2 uker med litt for mye sløving.
Postet 06-07-20 kl 09:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på kontoret, mutt putt alene med kaffekoppen min. Det blir antakelig stille denne uka, og Ville skal på hytta med mormor og grandtante, så det blir nesten feriefølelse.
Postet 06-07-20 kl 09:33 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor her også - og blir det hele uken før det blir Ferie. Ungen sover - mine kan helt klart ikke sammenlignes med Knerten til Tjorven, for her kjenner de ikke på at det har vært mye sløving. /
Postet 06-07-20 kl 09:36 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ikke noe F her, derimot haugevis av lange eksamensmøter hele uka.
Postet 06-07-20 kl 09:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Det regner vannrett og blåser stikker og strå, så at det er 2 uker igjen til ferie er helt OK.
Postet 06-07-20 kl 09:41 av Frk_Fryd Frk_Fryd er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg nyter dagens første kaffe i finvær på verandaen, og venter på pappa. Vi driver og utvider og pusser opp verandaen (som egentlig er en platting med rekkverk) og prosjektet vokser hver gang han er her. Nå er vi kommet dit at han lover "forskudd på arv" (altså at han betaler) hvis vi går over budsjettet mitt på 5000.

Tipper at dette er siste gang jeg kan sitte her før vi er ferdige, for i dag ryker nok dekket. Til nå har vi bare revet noe av rekkverket og gjort grunnarbeid der vi skal utvide.
Postet 06-07-20 kl 10:17 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Martis: Av og til lurer jeg på om knerten er utstyrt med egen vilje. Han sitter VELDIG mye i ro når han styrer dagen sin helt selv. Så da denne muligheten om idrettscamp dukket opp, så foreslo jeg det. Og han svarte ja helt umiddelbart, selv om jeg vet at han egentlig trives aller best hjemme bak en skjerm.

Men da jeg kom med forslag om padlekurs, så var han tydelig på at han ikke ville det. Så han har nok egen vilje allikevel. Det var kanskje bare at han rett og slett innså at dette var en lur idé.


Det hele er veldig forvirrende. Jeg har to barn som i veldig forskjellig grad lar seg bestemme over. Det hadde nok vært best for alle parter om fordelingen av vilje hadde vært litt jevnere mellom ungene mine.
Postet 06-07-20 kl 10:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Da er det avtalt koselig lunsj i morgen. Utrolig kjekt å ha mennesker som man klaffer godt med på jobb, som passer på meg som sitter på hjemmekontor.
Postet 06-07-20 kl 10:42 av Frøy Frøy er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har sovet tre og en halv time i natt og stod opp med dundrende vondt i hodet.

Gjemmekontor/syk i dag. Jeg orker ikke. Paracet har hjulpet litt, men i dag har jeg ikke mye å by på.
Postet 06-07-20 kl 11:03 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Første offisielle dag med F idag. Været er helt latterlig dårlig. Dagens eneste plan er en liten handletur med minstefrøknen. En liten treningstur også, tenker jeg.
Postet 06-07-20 kl 11:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Tilbake i Bergen etter en liten uke farting. Litt høstlig vær, gjør ingenting. Har planer om skoshopping med en sønn eller to, og å fylle blomstervasen på spisebordet med noe fint.
Postet 06-07-20 kl 11:56 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er høststorm ute, uvanlig tidlig. Men fortsatt to uker til F, så det dette været kan bare gjøre seg ferdig slik at det blir sommervær i ferien.
Postet 06-07-20 kl 12:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Ferdig hos lege og kan høre! Begge ørene er skylt og jeg må ha hørt dårlig lenge rett og slett.
Postet 06-07-20 kl 12:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Sterk vind, men ikke nedbør akkurat nå. Er på jobb i to uker til før F, og håper at denne uka gir litt mer overskudd til diverse aktiviteter og prosjekt på hjemmebane på ettermiddagstid enn sist uke. Er fornøyd med å være i gang med forberedelser til maling av hus i det minste.
Postet 06-07-20 kl 12:49 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har vært en snartur innom jobb, har egentlig lærerferie i dag, men fikk et spørsmål som gjaldt den andre jobben så jeg stakk innom for å svare på det.

Nå spiser jeg litt før jeg skal dra på skravlebesøk til en venninne.
Postet 06-07-20 kl 13:05 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Nesten 3 hele arbeidsuker før F. Men skal jobbe fra barndomshjemmekontoret siste uken, satser på at feriefølelsen stiger gradvis før feriestart fredagen der. Har plenty å gjøre og ikke så mange å dele oppgavene med, mye ferieavvikling på gang hos oss nå. Så hvis bare kundene kan ha seg av gårde på ferie også, skal det nok bli mulig å overleve.
Postet 06-07-20 kl 13:33 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
venla sin avatar
Fortsatt to uker til F, så da gjør det ikke noe at det er dårlig vær og at jeg ble våt på sykkelturen til jobb i dag. Håper det blir bedre vær til jeg skal ha fri.
Postet 06-07-20 kl 14:15 av venla venla er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Nesten tre timer i kø pga campingturister og vind.
Postet 06-07-20 kl 17:10 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no