Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 07-07-20 kl 07:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Morn! Jeg er våken og nyter den stille tida før ungene kommer ramlende. Det er tydelig at de ikke lenger er vant til å bo sammen (studenten er hjemme på ferie), det er mye krangling. I dag deler jeg dem derfor opp i grupper.

Hva skjedde med roen en skal få med voksne barn?
Postet 07-07-20 kl 08:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, på plass på hjemmekontoret før jeg skal ha noen turer gjennom en undersjøisk tunell, først for å hente mor hjem fra sykehuset også for å gå på lunsj med fine mennesker. Gleder meg til det siste ikke så mye til det første. Takk og lov for at tunellen fremdeles er gratis.
Postet 07-07-20 kl 08:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg i gang på hjemmekontoret. Jeg har et viktig møte kl 9, men etter at det er gjennomført er kalenderen helt tom resten av uka. Jeg har arbeidsoppgaver, men ikke flere møter. Men jeg må vel ærlig innrømme at jeg ikke kommer til å overarbeide meg torsdag og fredag. For deretter er det ferie, og det passer godt med de tinga jeg måtte få gjort innen den tid.

Knerten skal på idrettscamp i går også. Han har ikke trent nok i koronaperioden, og er stiv som en stokk etter 5 timer med basket og fotball i går. I dag er det dans og barmarkstrening med skiklubben som står på programmet. Det hadde vært flere nerder på gruppa hans, så han var såre fornøyd med opplegget.
Postet 07-07-20 kl 09:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her er det full fart på hjemmekontoret, men jeg kan faktisk skimte F i det fjerne. Ordentlig F, ikke sånn nå-må-dere-andre-gå-og-finne-på-noe-mens-Tårnfrid-fikser-100-ting-opplegg som jeg hadde i forrige uke.
Postet 07-07-20 kl 09:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi har bursdagsbarn i heimen i dag, Storesøster er 21 år i dag og ble vekket med sang og gaver. Det blir venninner på grilling i ettermiddag og uanstendige mengder jordbær hører også med til planen.

Jeg er på kontoret og teller ned til F, som starter torsdag ettermiddag. Det er veldig tomt og stille her nå, så det blir litt sånn gå-sakte-aksjon, sånn føles det i hvert fall.
Postet 07-07-20 kl 09:47 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Bokormen sin avatar
Hva tror dere oddsen er for at karantene etter spaniatur blir fjernet med det første? Jeg tror ikke det skjer i sommer, men mannen sitter på noen billetter han ikke vil gi opp, og det skaper krøll for andre planer..
Postet 07-07-20 kl 11:07 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Hjemmekontor i dag for å være tilgjengelig for de ferierende skolebarna. Det er lange dager altså. Spesielt når våren generelt har vært langdryg.
Har lovet utflukt med gøye ting i ettermiddag!
Postet 07-07-20 kl 11:08 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Bokormen: Det får dere svar på om noen få dager. Barna i familien her har billetter til Kanariøyene i høstferien, og vi håper og tror at de kan benyttes.

Frk. Fryd: Ja, det er veldig lange dager etter mange dager som har vært veldig lange allerede de siste månedene. Det var nok derfor knerten var så villig til å dra på IdrettsCamp denne uka (han er ikke akkurat den fødte atlet). Snuppa er klar på at hun kjeder seg noe vanvittig og helt har mistet evnen til å "finne på noe". Det er en eneste av vennene som er igjen i byen, og de savner å være flere.
Postet 07-07-20 kl 11:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bokormen sin avatar
Takk for svar, Tjorven. "Problemet" er at vi jobber ut denne uka her, og så håper mannen å reise allerede til helga. Og han vil ikke planlegge ordentlig for plan B før han vet han ikke får reist.
Postet 07-07-20 kl 11:45 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blæh. Det får han jo ikke mulighet til å ta stilling til. Sånt hadde jeg syntes det var helt håpløst å forholde meg til, men det synes sannsynligvis du også siden du lufter frustrasjonen her.

Jeg ville ikke gamblet på at man kunne reise til Spania allerede til helgen. Dette var av landene de var klare på at det var stor usikkerhet rundt i den pressekonferansen de hadde.
Postet 07-07-20 kl 12:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bokormen sin avatar
Nei, jeg tror ikke denne turen blir noe av. Han reiser ikke om han får karantene etter hjemkomst, og jeg kan ikke forestille meg at det blir opphevet allerede nå?
Postet 07-07-20 kl 12:43 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi ga opp i går og avbestilte en Frankriketur i september. Det er for mye usikkerhet nå og selv om vi kunne hatt hjemmekontor uten for mye om og men, var det allikevel noen usikkerhetsmomenter. Så vi bare kasta inn håndkleet og utsatte til samme tid neste år. Vi har holdt av nye datoer allerede. Det er bedre å ha det å glede seg til neste år, enn å gå runder på skal-skal ikke i år ble vi enige om.
Postet 07-07-20 kl 13:15 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Bokormen: Spania har jo stengt ned to områder nå, så at karantene tas bort tror jeg er svært lite sannsynlig.
Postet 07-07-20 kl 14:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har meldt guttene på et vannrelatert kurs her i byenn denne uka. Skrev i fødselsdato i påmeldingen, da de kom hjem spurte de om aldersgrense for kurset... Det viste seg at snittalderen er ca 7 år... guttene mine på 12 og snart 16 stikker seg visst litt ut. Heldigvis er den eldste tålmodig og tåler småunger godt, og begge elsker vann, og får visst lært noe på sitt nivå. Men jeg tror jeg dør litt innimeg likevel.
Postet 07-07-20 kl 15:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Fantastisk, tink!

Kombinasjonen av unger med ferie og hjemmekontor er ikke helt optimal, men jeg får da gjort litt likevel. Sommeren er egentlig ganske full av arbeidsoppgaver, så jeg må visst bare gjøre det beste ut av det.
Postet 07-07-20 kl 16:14 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tink!
Postet 07-07-20 kl 16:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Tink: Haha, det var årets!
Postet 07-07-20 kl 17:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Tink!

Da hadde mine unger ikke tilgitt meg. Kurset til knerten hadde dans i dag, og han var dypt skeptisk. Men det viste seg å være capoeira (brasiliansk kampsportdans), og det hadde visst vært KJEMPEGØY! Det er stas når ting tilrettelegges sånn, for han er på den eldste gruppa med 12-14-åringer. De andre danset visst noe annet.
Postet 07-07-20 kl 19:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
tink, jeg fortalte historien din til mine tenåringer, og de mener at de ville overlevd om de var sammen, men ikke alene. De mente det kom i kategorien «Fælt i øyeblikket, moro å fortelle om etterpå».
Postet 07-07-20 kl 20:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mine unger har hikstet av latter av historien, men frikjent Tink fordi det åpenbart ikke sto tydelig nok.
Postet 07-07-20 kl 21:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no