Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 09-08-16 kl 07:45 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
Morn morn. Straks klar til elsykkel-avgang i regnet. Må bare tømme tekoppen først...
Postet 09-08-16 kl 07:57 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Anda sin avatar
Ikke morgenregn i dag, og jeg tok sprekingsykkelen min i stedet for bysykkelen, og brukte 10 min fra jeg låste døra hjemme til jeg var på plassen min. Noe positivt med nyjobben er det jo.

Og så lurer jeg på om jeg bare skal gå og melde meg inn på Elixia i dag, eller vente på et eller annet lure-ny-høst-kampanje der.
Postet 09-08-16 kl 08:08 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Den kaffen så gruelig god ut!

På jobb, men med bil i dag siden jeg skal handle litt store ting og ikke har hengerfeste på sykkelen enda (må fikse fort).

Det ble jammen fort hverdagshektisk etter ferien, ja, men jeg jobber hele tiden for at hodet i alle fall skal være litt roligere enn før. Puste med magen og skrive lister, ja.
Postet 09-08-16 kl 08:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Lue på på vei til jobb.

Og ingen kaffe. Ikke at det er så mye kaffe i kaffe mokka, da, siden jeg ikke liker kaffe. Jeg var småkvalm i hele går og enten så var det kaffen/melken eller salaten jeg spiste til lunsj. Men man reager vel ikke slik på grønnsaker? Kan jo ha vært pastaskruene, men skulle tro at dersom den var dårlig ville jeg ha blitt ordentlig dårlig og ikke bare uggen. Så da blir det pause fra moccaen i dag for sikkerhets skyld.
Postet 09-08-16 kl 08:18 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Trøtt og sykt støl i ryggen! Pusset vegger i går og tror jeg må ty til Ibux i dag Heldigvis så har jeg søsken som inviterer oss på middag under denne oppussingen. Var hos min søster i går og skal til min bror i dag. Greit med litt stordriftsfordeler.
Postet 09-08-16 kl 08:31 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten er levert på sommerskole. Jeg sendte ham av bussen og så skulle han finne skolen selv. Det var han ganske sikker på at han skulle klare.

Til neste år velger jeg en sommerskole som ligger nærmere hjemme, for på grunn av diverse omkjøringer tok det en liten evighet å hente ham i går. Jeg var hjemme halvannen time etter at jeg gikk fra jobben, og i teorien skal bussen ta 30 minutter.
Postet 09-08-16 kl 08:52 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg har sinnsykt vondt i nakken, håper det går fort over.

Har ikke store planer for dagen, har sendt melding til en venninne og hørt om hun har lyst på kafe i dag, også har jeg en skravleavtale med en annen venninne, men den er litt usikker og avhenger av formen hennes.
Postet 09-08-16 kl 09:49 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Vesla får besøk av en venninne nå om et par minutter.
Jeg har tenkt gå tur med hunden men akkurat nå, som de siste 40 dagene, så bøtter det ned i intervaller så jeg ser det litt ann.
Postet 09-08-16 kl 10:01 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skikkelig høst ute! Det blåser, regner og bladene fyker av trærne selv om de er grønne. Likegreit å ha en langdag på jobb.

Leverte lillebror til sin andre dag på SFO og han sprang inn og hadde såvidt tid til å si hadet til meg.
Postet 09-08-16 kl 10:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Drittvær i snart 2 mnd. Får lys til å flytte østover. Men siden jeg ikke engang vet hvilket område jeg vil bo i så blir det med tanken.
Postet 09-08-16 kl 10:23 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Fortsatt ferie med stor F her. Vi sitter i skyggen og venter på at båten for dagens utflukt skal komme. Ungene krangler ikke, akkurat nå, og livet er bra
Postet 09-08-16 kl 10:29 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Dag 2 på jobb etter ferie, kommet meg på nett igjen etter litt datakrøll og levering av minste gikk betydelig bedre enn i går. OG oppussingen hjemme er snart ferdig! Og så skal jeg på jobbfest og treffe hyggelige folk i dag. Jeg er fornøyd.
Postet 09-08-16 kl 10:33 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er veldig fornøyd med at lillesøster kommer seg til og fra fotballskole selv, eneste jeg gjorde i dag morges var å vekke og servere henne frokost, resten har hun ordnet selv. Hun ringte meg klokken halv ti for å informere om at hun var på vei.

Storebror nyter dermed dagene alene hjemme, kun sammen med hunden. De to hadde ligget i hver sin ende av sofaen store deler av dagen i går og var veldig fornøyde med det.
Postet 09-08-16 kl 10:36 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Her blåser det og var bare 13 grader da jeg dro til tannlegen i dag morges. Hyggelig tannlege, så sånn sett bra. Null hull også.

På jobb krasjet pc'dn, så da fikk IT Support litt å gjøre.
Postet 09-08-16 kl 10:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Og der kom jeg på å melde de tre yngste på fotballskole!

Vi er på ferie, og i dag holder vi på å blåse bort. Ferien er fin den, men neste år er det to uker i Spania, ble vi enige om.
Postet 09-08-16 kl 10:55 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Planen om å tilbringe siste feriedagen i klatreparken utgikk med høye kneløft.

Nå holder mannen og lillesøster på å måle opp og finne ut hvilke materialer vi trenger til oppussing i gangen og så skal vi ut på en liten shoppingekspedisjon. Jentene skal på langhelg i Oslo og mannen og jeg skal være superromantiske og bruke alenehelgen til litt oppussing.
Postet 09-08-16 kl 11:14 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Siste ferieuke, og jeg starter gårsdagen med å få kink i ryggen/hekseskudd Det er vondt!! Heldigvis er det litt bedre i dag, så da dropper jeg lege. Satser på at det blir enda bedre i morgen, og at jeg og kjæresten kommer oss til Østersund.

Her regner det i dag, og det passer i grunn «fint» ift formen min.
Postet 09-08-16 kl 11:17 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Ble ikke tur i dette været. Isteden er nå rundstykker bakt og stekt, så nå skal vesla og venninnen få lite lunsj.
Postet 09-08-16 kl 11:23 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Har siste dagene av ferien i barndomshjemmet, aka Vannplaneten. Du store verden for et vær! Og Canal Digital-nettet er nede. Tror jeg har blitt avvent fra sånt vær, har tross alt bodd østpå i tjue år. Kjørte fra øst til vest i går, de siste to timene med vindusviskerne på fullt i tussmørket. Her er det få planer for dagen, lakke om neglene, kanskje? Skal ha kos med vin og mat hos god venninne i kveld, blir kos!!
Postet 09-08-16 kl 12:44 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av dust i gårsdagens kaffeblogg
Her regner det ikke.
Så ovenpå i går, men nå
har pipa annen låt,
for jeg har ingen paraply,
gjett om jeg skal bli våt!
Det faller strie strøm fra sky,
jeg skulle hatt en båt.
Jeg skulle hatt en båt.

Mel.: Vandringsvise
Postet 09-08-16 kl 12:52 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har fått kaldere kontor! Må ha med ull i morgen, tenker jeg.
Postet 09-08-16 kl 13:20 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Akseliane: Jeg tror vi blir litt avvent ja. Vi får liksom ikke smake så ofte på det kraftige været her østpå. Håper at det roer seg litt og du får noen fine dager i vest da.

En må ikke bli for høy på pæra, tåtti ..

Dag 2 på jobb etter F. Enda mer brutalt å stå opp i dag enn i går.
Dagene går med til møter og komme ajour med prosjekter, planer, behov, ressurser, sykemeldinger osv..
Postet 09-08-16 kl 13:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hvorfor må jeg få e-post om at jeg har fått et brev i Digipost om at jeg har fått en pakke som jeg skal gå og hente, og her er hentereferansen? Hva var liksom poenget med Digipost igjen?
Postet 09-08-16 kl 15:26 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
De har skjønt at ingen leser digiposten sin, da, serru.
Postet 09-08-16 kl 15:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ah, såklart.
Postet 09-08-16 kl 15:37 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er i hvert fall ikke poenget at den skal brukes til pakker, sånn i utgangspunktet. :digipostansvarlig: Men ellers er det en Fin ting!
Postet 09-08-16 kl 15:41 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hvorfor er det en fin ting, egentlig? Vi hadde jo allerede Altinn, som også er et system for å kommunisere med det offentlige.
Postet 09-08-16 kl 15:43 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Du kan forresten slå av varslinger, Skilpadda, men da får du jo ikke varsling om viktige brev heller, såklart.
Postet 09-08-16 kl 15:44 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jo, ja, en kunne brukt Altinn på den måten, men det er ikke så skalerbart så vidt jeg har skjønt. Nå skal jo post fra Altinn også inn i digital postkasse etter hvert, så da vil en bare ha en kanal å forholde seg til.
Postet 09-08-16 kl 15:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Sitat:
Du kan forresten slå av varslinger, Skilpadda, men da får du jo ikke varsling om viktige brev heller, såklart.
Ja, jeg kan jo la være å bruke løsningen i det hele tatt også, da slipper jeg sikkert det hele. Men jeg trodde i grunnen den bare skulle brukes til viktige brev. (Og det som er særlig teit her, er at hentekoden står i e-posten som forteller meg at jeg har fått et brev med en hentekode i. )

Jeg synes jo prinsipielt sett det høres mye lurere ut med én løsning enn med to. Det er generelt sett et irritasjonsmoment at digitalisering nesten alltid innebærer at man lager stadig flere systemer som brukerne skal være nødt til å forholde seg til.
Postet 09-08-16 kl 15:50 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er jeg helt enig i, for mange kanaler og systemer er noe herk. Også enig i at det er merkelig å sende hentemeldinger sånn, det kan en jo få på sms. Tanken er at det skal være hovedkommunikasjonskanal mellom det offentlige og innbyggeren, men jeg syntes også det var rart med hentemeldinger der. Men jeg er bare administrator hos bruker altså, har ikke noe med design av løsningen å gjøre.
Postet 09-08-16 kl 15:52 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har gravemaskin i hagen og en garasje i manko.
Postet 09-08-16 kl 16:10 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
I serien Ord man ikke trodde fantes: Toalettkalkulator.

Som altså er noe så nyttig som hjelp til å beregne hvor mange toaletter man bør leie til større arrangementer. :tar legobygging seriøst:
Postet 09-08-16 kl 17:35 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
I går laget min datter middag, i dag var det min eldste sønn som stod for maten. Dette kunne jeg i grunnen bli vant til.
Postet 09-08-16 kl 21:57 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Hvor gamle er de, Nenne?
Postet 09-08-16 kl 22:11 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sånt er deilig, Nenne. Her i huset lager Frøkna middag flere ganger i uka i skoleåret, og jeg har planer om at Herremannen skal ta en dag fra høsten. Han er ikke så blid for det (ikke like mye på tilbudssida som søstra når det gjelder å hjelpe til selv om han stort sett gjør det han får beskjed om uten sure miner), men han har visst begynt å akseptere det.
Postet 09-08-16 kl 22:47 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
@millact, de er 17 og 14, så det skulle bare mangle altså. Det var bare så deilig at de greide det helt selv. Jeg måtte ikke hjelpe til i det hele tatt.
Postet 09-08-16 kl 23:06 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Bare tre år til eldste er der. Hun kokkelerer litt, mest baking, alt mottas med takk. Da har jeg kanskje noe å se frem til.
Postet 09-08-16 kl 23:07 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no