Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 26-09-16 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 41

Kommentarer

Gammel
Pappalille sin avatar
Ja. Akkurat sånn har jeg det. Denne mandagen kan ta seg en bolle og gå og skyte seg litt i foten, jeg vil ikke være med!
Postet 26-09-16 kl 07:20 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Dakars bjørnen. Jeg er faktisk overraskende kvikk, tross fest i går og tidligfly i dag. (Hei fra Gardermoen …)
Postet 26-09-16 kl 07:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Samme følelsen/opplevelsen her også. Stopp verden, jeg vil av. Det blir sikkert bedre med mengder av kaffe.
Postet 26-09-16 kl 07:55 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har blitt holdt våken i natt av hylende baby. Jeg har jo ingen hylende baby lengre, men det har den nye naboen vår.

Nå er det jo sånn at vi har en viss erfaring med baby som hyler uavbrutt i timesvis hver natt og som slett ikke lar seg trøste på normalt vis, så jeg har skikkelig vondt av dem. Men det hjelper ikke på min nattesøvn.
Postet 26-09-16 kl 08:07 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Anda sin avatar
på alle. Det gjelder i grunnen meg selv også.
Postet 26-09-16 kl 08:11 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det er synd på meg også. Jeg har bihulehodepine. Har krøpet til korset og fått meg legetime siden det ikke hjalp å late som ingenting og vente på å bli bedre. Siden jeg fra klokka 18 i dag og frem til søndags ettermiddag ikke kan være syk håper jeg på veldig effektiv hjelp fra legen.

Masse sympati til naboene til Tjorven. Og Tjorven! Og alle. Mandag er noe tull. Bortsett fra at det er deilig at alle de som lagde lyder har forlatt huset nå...
Postet 26-09-16 kl 08:27 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fikk telefonen jeg ikke ønsket i natt. Pappa døde stille og rolig. Rar og trist natt og morgen. Ikke helt sikker på hva jeg skal ta meg tii men barna ble sendt på skolen. Tror jeg skal forsøke å få sett ham i løpet av dagen men må trø litt varsomt mht hans kone også.
Postet 26-09-16 kl 08:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Kondolerer, millact. Skjønner alt for godt hvordan du har det.
Postet 26-09-16 kl 08:29 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
jusker: på alle.

Det er skikkelig mandag her også. Jeg er forkjølet og tung i hodet. Jeg har kjedelige ting jeg må gjøre på jobb. Og tenåringen min er trett og lei seg og trenger mammaen sin og så måtte jeg bare løpe likevel. Vi fikk snakket litt og jeg skal dra henne med meg ut på en tur i ettermiddag, men akkurat nå føles det ikke noe bra likevel.
Postet 26-09-16 kl 08:30 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kondolerer millact.
Postet 26-09-16 kl 08:32 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Kondolerer millact!

Og skjønner godt at den situasjonen var vond Blå. Håper dere får en god prat i ettermiddag.
Postet 26-09-16 kl 08:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Så leit å høre, millact. Håper du får tatt farvel på en fin måte. Blå får også en klem, og resten her ser ut til å trenge litt mandagspjusk.

Nok ei helg som gikk bort i røyk. Neste helg skal jeg bare drikke te, pusle litt i hagen min, vaske krukker og spille stigespill med ungene. Det blir bra.
Postet 26-09-16 kl 08:43 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Bokormen sin avatar
millact. Så trist å høre. Håper du får tatt farvel slik du ønsker.
Postet 26-09-16 kl 08:46 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Kondolerer millact.

Jeg har en forkjølet og stemmeløs tiåring være alene hjemme, hun var aldeles ikke i stand til å være på skolen i dag, men jeg synes heller ikke hun var syk nok til at det fortjente en sykt-barn-dag. Hun har lovet å sende melding om det er noe, og jeg laget en kjempeporsjon med smoothie før jeg dro.
Postet 26-09-16 kl 08:48 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Pjuske på alle. Kondolerer millact.

Jeg hadde tenkt å jobbe hjemme fram til et møte kl 11, men så gikk jeg tom for batteri allerede nå så da måtte jeg til byen uansett. Jeg sover forholdsvis mye om dagen men er alltid trøtt. Vet ikke om det erfordi søvnen er avbrutt eller om jeg er så på etterskudd at jeg trenger 10000 timer søvn for å komme ajour?
Tre dager til høstferie. Dette skal jeg klare.
Postet 26-09-16 kl 08:50 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Kondolerer millact, så utrolig trist å høre! Håper du kan få sett ham og får en god avskjed.

Klemmer til alle andre med en kjip start på dagen og uken.

Jeg har egentlig ikke noe å klage over, reelt sett. Hjemmekontor pga legetime senere i dag, demotivert jobbmessig og gruer meg litt til å reise på dannelsesreise med 43 tiendeklassinger i høstferien. Der fikk jeg visst klaget litt likevel. Det går nok greit uansett, men nå føles det nokså slitsomt.
Postet 26-09-16 kl 08:52 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kondolerer, millact.

Manglende nattesøvn ble plutselig litt underordnet.
Postet 26-09-16 kl 08:59 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
nolo sin avatar
Så trist, Millact.

Jeg drukner i rettearbeid og bør pelle meg vekk fra fp. Snart.
Postet 26-09-16 kl 09:11 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Så leit, Millact. Men godt å høre at han døde fredelig. Håper du får tatt en fin avskjed med ham senere i dag.
Postet 26-09-16 kl 09:14 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
Skikkelig mandag her også, jeg kjente meg i grunnen godt igjen i den isbjørnen, gitt.

Treåringen ble visst levert i barnehagen uten regnklær. Jeg sa så kjekt til de ansatte at det sikkert ikke blir regn i dag, så jeg droppet å reise hjem og hente dem. Gjett hva som faller ned fra himmelen nå, da

Nuvel, alt klappet og klart for en laaaang dag på jobben. The joy!
Postet 26-09-16 kl 09:16 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
Nina sin avatar
Kondolerer millact.
Jeg har lat morgen etter fantastisk helg på tur med jobben. Vært på trøffeljakt, spist på fine restauranter og ledd så mye at magemusklene har vondt i dag.
Snart oppfølgingsmøte med skole, håperhåperhåper at det gir noe godt nytt.
Postet 26-09-16 kl 09:23 av Nina Nina er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Så trist, Millact - tenker på deg.
Postet 26-09-16 kl 09:25 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Så leit, Millact.

Jeg har en åtteåring i dag, og et tonn av helt utrolig irriterende ting jeg må få unna. Jeg blir sprø av Enkelte, altså.
Postet 26-09-16 kl 09:32 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Kondolerer, Millact.



Jeg er på jobb. Så langt har jeg rukket å utsette en time på alelrgipoliklinikk til neste uke fordi jeg er småpjusk, Knotten ble sendt hjem fra skolen etter en halv time fordi jeg er VerdensVersteMor som ikke trodde på at han var så dårlig (rettere sagt; gav blaffen - når man spiser 4 ganger så mye sjokoladepudding som man burde - og er advart om konsekvensene, så blir jeg grinete når sutringen over magevondt kommer ... ) og snart skal jeg i møte etter møte etter møte.

Og så er jeg sulten.
Postet 26-09-16 kl 09:42 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Så leit å høre, Millact

Trøtt mandag, tett nese og litt feber i kroppen - dagen kan bli bedre. Føler meg veldig som hr. bjørn i bildet over.
Postet 26-09-16 kl 09:55 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kondolerer, millact. Det var leit å høre.

Det var veldig mandag i dag. Det passet ikke. 'nuff said.
Postet 26-09-16 kl 09:56 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Kondolerer, millact. Håper du får sett han.
Postet 26-09-16 kl 10:15 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Takk alle sammen. Snakket med min svigerinne og bror en god stund på telefon, hjalp litt. Han skal på styremøte her i morgen og kommer ned uansett. Vi skal gå og ta farvel med pappa da sammen med vår stemor (huff, liker ikke å kalle henne det). Vi har et ikke helt enkelt forhold for å si det mildt. Vi er litt spente på hvordan ting blir fremover rett og slett. Ute er det sol, jeg har fått et par hyggelige sms'er fra et par på jobb og fått i meg masse kaffe. Etterhvert skal jeg vel ringe et par venninner og informere også, men venter noen timer.
Postet 26-09-16 kl 10:16 av millact millact er ikke aktiv
Oppdatert 28-09-16 kl 21:55 av millact
Gammel
Maverick sin avatar
Kondolerer, millact. Leit å høre at det hele blir ytterligere tungt pga vanskelige familieforhold.
Postet 26-09-16 kl 10:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Kondolerer, millact.
Postet 26-09-16 kl 10:34 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Kondolerer, millact.
Gratulerer med 8-åring, Harriet.

Jeg overlevde 5-årsfeiring med 26 småbarn lørdag og familie søndag. Fortjener premie. Neste nå er min egen feiring til helga. Tro hva som lager mest leven: 26 5-åringer eller 40 40-50-åringer?
Postet 26-09-16 kl 10:36 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Kondolierer Millact! Og pjusk til alle som trenger det.

Her er det fint høstvær, vi har vært inne de siste ukene for å pusse opp gangen, men nå begynner det endelig å gå rett vei. Har malt et strøk i taket og grunnet mesteparten av veggene. Den øverste delen i trappa gjenstår å helsparkle 1-2 ganger ettersom vi fikk opp stillaset først i går.
Postet 26-09-16 kl 10:52 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Kondolerer, millact.
Postet 26-09-16 kl 11:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Kondolerer, millact.
Postet 26-09-16 kl 11:40 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Gratulerer med 8-åring, Harriet!

Jeg har snakket med min bror igjen og spiser nå sjokolade til lunsj. Sjokolade er ikke feil. Rart å være alene hjemme og ikke gjøre noe.

Vi er spente på hvordan ting blir fremover mht familien. Dette kan gå mange veier.
Postet 26-09-16 kl 11:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Kondolerer, millact.

Og grattis med åtteåring, HV. Hun har bare den aller beste bursdagen, altså.
Postet 26-09-16 kl 12:49 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Kondolerer, millact. Det var trist å høre.

Jeg har vel ikke min beste mandag, jeg heller. Men plagene er til å holde ut, og trøtthet er jo forbigående. Nå gjelder det bare å løse en del praktiske utfordringer som hindrer meg i å fokusere på jobben min.
Postet 26-09-16 kl 13:06 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Kondolerer, millact!

Ikke så halvgal mandag. Nå skal jeg straks hjem til nyvasket og ryddig hus. I kveld skal jeg trene og pakke kofferten. Etter lunsj i morgen går turen til San Francisco.
Postet 26-09-16 kl 15:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Kondolerer Millact.

Jeg er hjemme fra jobb, lekser og middag gjort, nå har jeg litt å tenke på. Dette livet altså, går ikke på skinner.
Postet 26-09-16 kl 18:08 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kondolerer, millact.
Postet 26-09-16 kl 18:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
, millact. Det er tøffe tider, håper det går seg til så dere får sagt farvel på riktig måte.
Postet 27-09-16 kl 05:40 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no