Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Jubileumsoffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Jubileumsoffe

Postet 14-09-16 kl 08:08 av Kaffestuggu
Oppdatert 14-09-16 kl 08:34 av Kaffestuggu

Vi fortsetter feiringen. I dag ber vi alle om å lete seg tilbake til sitt aller første innlegg eller tråd og mimre litt.

Kommentarer totalt 100  

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Hopper vi over Jubileumsoffe?
Postet 14-09-16 kl 08:13 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Er ikke det like greit å hoppe over onsdagen da, Blånn? En dag nærmere helg og greier.
Postet 14-09-16 kl 08:25 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg vil ha offe, da har vi en dag mer med F igjen nemlig.
Småjobber litt på morgenen før dagen starter. Ser i kula at det er mer enn nok som venter hjemme ja... Nuh, sol og bad.
Postet 14-09-16 kl 08:31 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Kaffestuggu sin avatar
Offe, selvfølgelig!
Postet 14-09-16 kl 08:35 av Kaffestuggu Kaffestuggu er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Den aller første tråden jeg startet den 15. september 2006 var om minstemann som nok en gang hadde feberkramper. Fytti katta! Er det noe jeg ikke savner så er det det.

Første innlegg får jeg ikke frem tror jeg, bare de siste fem hundre ser det ut til.

Dagen i dag: Fortsatt sylte forkjøla og halsvondt. Blæh!
Postet 14-09-16 kl 08:44 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
I dag er min jubileumsdag på FP; ble medlem nr 58.

Tiden jeg har brukt på FP har vekslet litt, men det er over 900 innlegg i året, noe som må tilsi relativt mye tid brukt her inne.
Postet 14-09-16 kl 08:56 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Den aller første tråden jeg startet, var denne, som rett og rimelig åpnet ballet i litteraturforumet, for akkurat ti år siden i dag. Enda morsommere var det å finne ymse av Primas gullkorn fra hun var tre, min favoritt er denne.

Ellers er jeg fortsatt skrekkelig syk. Feber. Slim. Vond hals. Elendighet.
Postet 14-09-16 kl 09:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg meldte meg ikke inn før 18/9-06. :tregost: Ikke skrev jeg noe artig heller, det var den mørkeste tida i livet.
Postet 14-09-16 kl 09:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Min første tråd handla om plommer sånn går det når ein kjem frå Hardanger og saknar prins-eple, opal og Victoria, og ikkje minst, diolin. AKK.
Postet 14-09-16 kl 09:24 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg var midt i gründerfasen/oppstartsfasen av en mat- og vinbar, ser jeg. 5. oktober 2006 kom jeg inn. Lenken kom i en (sikkert håpløs) tråd på NM fra Nenne, ser jeg av introduksjonstråden min.
Postet 14-09-16 kl 09:37 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg var (også da) utsøkt høflig; min alle første tråd var en introduksjonstråd. (Riktignok sutres det lett over at min virtuelle verden forandret seg mens jeg drev og fødte sånn litt prematurt, men jeg tok allerede da høyde for at jeg kom til å bli her en stund.)
Postet 14-09-16 kl 09:40 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Den første tråden min var en introduksjonstråd. Dessuten noterer jeg at det tok temmelig nøyaktig ti år å gjøre om det gusjegule vaskerommet til et vaskekte bad. Vi starter om to uker, og det er klart omtrent på tiårsdagen for når denne tråden ble startet. Ikke veldig raske, altså.
Postet 14-09-16 kl 09:48 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Oppdatert 14-09-16 kl 09:53 av Gaia
Gammel
Matilda sin avatar
Mitt første innlegg var i en skoledebatt. Jeg ser at jeg er blitt bittelitt uenig med meg sjøl siden da - det hjelper med litt mer erfaring, altså. Min første tråd var introtråden min. Jeg husker jeg syntes det var litt pes å skulle introdusere seg uten å se andre introtråder, ettersom jeg ikke hadde fem innlegg ennå, så best å gjøre det skikkelig, liksom.

Ingen undervisning i dag, bare et møte i to-tida. Skal ha hjemmekontor med te, sjokolade og sosiologitekster til da. Og kanskje litt strikking...
Postet 14-09-16 kl 09:49 av Matilda Matilda er aktiv nå
Oppdatert 14-09-16 kl 09:57 av Matilda
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Hondacrv
Min første tråd handla om plommer sånn går det når ein kjem frå Hardanger og saknar prins-eple, opal og Victoria, og ikkje minst, diolin. AKK.
Mens min handlet om epler.
Postet 14-09-16 kl 09:50 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Min første tråd var ønske om et helseunderforum.
Postet 14-09-16 kl 09:51 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Jeg er sylfersk, har kun 4,5 år () her inne, og er visst ikke så veldig aktiv, ser jeg på prikker og antall innlegg. Har kun 24 tråder jeg har startet, første så klart en introduksjonstråd.

I dag er jeg glad for å ha kommet gjennom turmøtet for Polenturen i går, de aller fleste var hyggelige og positive, jeg følte meg litt som Tante Sofie, men det er jo også litt nødvendig i en sånn sammenheng. Fikk masse skryt for jobben vi gjør og gjennomføringen av møtet, som var ferdig på en liten time. Har dog grusomt vondt i nakke/skulder, mulig jeg har spent meg litt mer enn jeg har visst underveis. Men så fant jeg en ledig massasjetime her på jobb i ettermiddag, det blir deilig!!
Postet 14-09-16 kl 09:58 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
noen sin avatar
Jeg synes alle bør gå inn og ønske noen velkommen. I 2008 var det bare ni som responderte, og jeg føler meg krenket. Gjennomkrenket faktisk.
http://www.foreldreportalen.no/forum...03#post4459903
Postet 14-09-16 kl 10:04 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Mitt første innlegg så slik ut:
Sitat:
Har vært inmari fristet til det jeg og, men ikke tatt sjansen. Kan tenke meg jeg hadde fått problemer med å fortelle 10.klassinger hva de får lov til på nett og ikke
og stammer fra Møøses tråd om at vi trenger en gruppe der vi diskuterer hvordan vi skal unngå å sitte på forum i arbeidstiden..

Tråden er fra 14.09.2006 - hvilket betyr at jeg feirer 10-årsdag i dag som FP-medlem!
Postet 14-09-16 kl 10:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Pamina: Surfe i arbeidstiden?
Postet 14-09-16 kl 10:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Hvordan finner dere deres første innlegg?
Postet 14-09-16 kl 10:14 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Det var då eg ba om eget Jåleforum og fekk det, men mista navnet då eg skifta nick
Postet 14-09-16 kl 10:15 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Blånn: fysj og fy - sånt går jo ikke an.
Postet 14-09-16 kl 10:16 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Palmen: Jeg gikk på utvida søk, skreiv inn brukernavnet mitt i feltet for brukernavn, huka av for innlegg og sorterte etter innleggsdato i stigende orden.
Postet 14-09-16 kl 10:17 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Matilda: Introduksjonstråden din er jo legendarisk. Ingen har noensinne lest seg bedre opp på FP før debut enn du!
Postet 14-09-16 kl 10:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Hvordan finner dere deres første innlegg?
Man søker.

Man velger utvidet søk, skriver inn sitt eget nick, velger enten innlegg skrevet av bruker eller tråder startet av bruker, og søker på siste innleggsdato i stigende orden.

Her er din første tråd som også er ditt første innlegg: http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=1629

Høflig dame som introduserte seg først.
Postet 14-09-16 kl 10:19 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Høflig var man da i det minste. Jeg slår også fast at FP-lesing har overtatt fra boklesing i de siste årene (skylder fortsatt på småbarn og nattevåk) men bortsett fra det er alt som før!

Jeg blir nesten sentimentalt glad i FP og ikke minst alle folkene her denne uka altså.
Postet 14-09-16 kl 10:26 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Det står jo at det er et forum for foreldre! Kunne jo ikke melde meg inn før babyen var nesten ferdig da, enda jeg alt hadde fulgt med nærmere to år, må det ha vært. Det var ei studievenninne som først fortalte om flisespikkeriet, og så måtte jeg sjekke hva det gikk i og falt for kombinasjonen humor og nerding og blei hekta.
Postet 14-09-16 kl 10:30 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg greier ikke å søke opp mine eldste tråder, da det er godt over 500 ( ) selv om jeg starter ett år tilbake. Det går kanskje an å vise mer enn 500 på noe vis?
Postet 14-09-16 kl 10:41 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Bluen: Velg å få innleggene sortert etter trådens startdato i stigende orden i stedet for synkende. Som Adrienne forklarte.
Postet 14-09-16 kl 10:44 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det ser ellers ut til at jeg begynte, som Toffen, med å åpne mitt eget underforum. http://www.foreldreportalen.no/forum...hread.php?t=10
Postet 14-09-16 kl 10:44 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Mitt første innlegg var et svar i en tråd under Informasjon, der jeg bekreftet at dette var mulig å lese ja. Ikke særlig spennende altså.
Postet 14-09-16 kl 10:47 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
I min første tråd, som selvfølgelig var presentasjonstråden min, sa Mave at jeg aldri måtte bytte avatar. Men det har jeg gjort, og nå ble jeg ganske lei meg fordi jeg ikke kan huske hvilken det var jeg aldri skulle bytte bort.
Postet 14-09-16 kl 10:53 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Aha, skjønner. Lest litt for fort, ja.
Postet 14-09-16 kl 10:57 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Ohoi, pangstart!

Elinblu logger på
Bekkenplager etter fødselen
Damer med pærefasong
Rydding i klesskap/kasting av klær (den siste der er jo nesten science fiction )
Postet 14-09-16 kl 10:59 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åh, Matilda! Jeg er fortsatt betatt.
Postet 14-09-16 kl 11:09 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Matilda, herlig introinnlegg! Jeg meldte meg for øvrig inn ganske lenge før jeg fikk mitt første barn, ser jeg. Var ikke så aktiv før vi begynte å prøve, men det var jo så mye gøy å følge med på uten å ha barn også!

Småtrøtt dag her i dag, så er fornøyd med at et møte ble skjøvet litt seinere på dagen. Skal snart ut til lunsj med hyggelig kompis, det burde hjelpe på humøret.
Postet 14-09-16 kl 11:12 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Gjensidig, Mav!
Postet 14-09-16 kl 11:12 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Hvis vi nå først skal mimre, må jeg vel nesten hente frem pinnsvinet igjen.
Postet 14-09-16 kl 11:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gammel avatar på plass, tror jeg.
Postet 14-09-16 kl 11:32 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Knis. Jeg fant introtråden min. http://www.foreldreportalen.no/forum...read.php?t=189

Jaja.
Postet 14-09-16 kl 11:35 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Og mitt første innlegg i husmorskolen til Harriet!

Sitat:
Det aner meg at jeg kommer til å tilbringe mye tid her inne. Kanskje det er håp for meg også?
Postet 14-09-16 kl 11:36 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Input, da må det ha vært enten Bowie, Waits, Vimes eller Hetfield, tenker jeg.
Postet 14-09-16 kl 11:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Helledussen. Det ble riktignok oktober før jeg ble hentet over av, kan det ha vært Pingis? Men helledussen, så søt storebror må ha vært som 2-åring. Han er fortsatt tidlig påan, men ikke fullt så boblende og morgenfrisk, gitt.

Det er visst flere som har blitt noen år eldre på 10 år, meg selv inkludert.
Postet 14-09-16 kl 11:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg rakk aldri å komme til NM før jeg ble tipset om FP mens jeg gikk gravid med eldste. Så i april 2007 meldte jeg meg inn og de to første innleggene var henholdsvis om en bok av Anne B. Ragde og hyllest til powerballader.
Postet 14-09-16 kl 12:20 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg har vært medlem siden 03.10.06, da under et annet nick. Fant introinnlegget mitt.

Mitt første "ordentlige" innlegg var sutring over B på bacheloroppgaven.
Postet 14-09-16 kl 12:48 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Oppdatert 14-09-16 kl 14:30 av Éowyn
Gammel
Matilda sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Éowyn
Jeg har vært medlem siden 03.10.16, da under et annet nick.
Du er imponerende forut for din tid!
Postet 14-09-16 kl 12:55 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Science fiction.
Postet 14-09-16 kl 12:56 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg har vært medlem siden 11/8-2008, men ser ikke ut som jeg har startet noen egen tråd før 28/4-2009. Første tråden handlet om en tv kampanje om vold i hjemmet.
Jeg har totalt 5463 innlegg.
Jeg har visst brukt litt tid her inne ..

Pjusk på alle sjuke
Postet 14-09-16 kl 13:39 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har aldri introdusert meg! Er det for sent å gjøre det nå?
Postet 14-09-16 kl 13:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Nei! Kjør på! Hvem er Skilpadda?

Se nå! Se nå! Se nå!



Ihihihihi! Det virker!
Postet 14-09-16 kl 14:04 av Matilda Matilda er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no