Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 31-07-17 kl 08:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 50

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Nå er ferien så definitivt over. Jeg jobbet litt i forrige uke også, men det var bare noen timer på morgenkvisten. Men i dag har jeg ingen fysisk arbeidsplass. Jobben min holder på å flytte, og vi får først tilgang på de nye lokalene i morgen. Så i dag jobber jeg på hjemmekontor.

Det er greit nok, for jeg er litt snufsete etter en dag på Ekebergsletta ikledd sandaler. Det var kaldere enn jeg hadde trodd.
Postet 31-07-17 kl 08:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Fremdeles ferie her, jeg har blitt litt forkjølet i natt. Typisk AC-forkjølelse, det er ikke så lett å finne rett natt-temperatur.
I går starter jeg på den nyeste boken til Jo Nesbø, så i dag blir jeg nok ikke særlig kontaktbar.
Postet 31-07-17 kl 08:49 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. 4 ukers ferie over - nå krangler jeg med mobilt bedriftsnett for å få bort feriemeldingen vår.

Ellers er det bare å brette opp ermene, for her går det unna!
Postet 31-07-17 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Har hjemmekontor fra min mormors kjøkken, hun ville fylt hundre år i år! Har den mest fantastiske utsikten, men det øsregner og er lavt og trykkende skydekke. Helgen var meget aktiv på musikkfronten, spilte med som voksen hjelper på musikkurs for barn og ungdom her lokalt, mye lyd, moro og flinke folk, voksne og barn! Nå er jeg stuptrøtt og skulle ønske det var helg. Bilen er på verksted, gruer for hva de finner og hva det koster, men repareres må den, skal kjøre tilbake til østlandet før helgen. Nå må jeg finne meg litt kaffe og frokost. God mandag!!
Postet 31-07-17 kl 09:07 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
God morgen! Tilbake til hverdagen her i gården, og det startet med å sette ny rekord i både sprint og lengdehopp fra mannens bil og inn i busskuret - det kom en skikkelig regnskur av typen som gjør deg våt nedenfra og opp på vei til bussen.
Pc-en på jobb har allerede skapt seg, så dette kan jo bare bli bedre.
Postet 31-07-17 kl 09:15 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen herfra.
Mannen begynte på jobb idag og minste skal i bhg selv om hun ikke vil.
Jeg er jo igjen uten jobb så jeg får begynne med å være flink arbeidssøker, men det er jaggu ikke lett å finne motivasjon når jeg har holdt på så lenge.

Ellers er det jo småting og ordne med i hus og hage.
Men jeg har kaffe og jeg trenger bøtter idag tror jeg.
Postet 31-07-17 kl 09:23 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Første dag etter ferien, og jeg treffer bakken løpende med en innboks som er full av oppgaver og møter for å overføre enda flere oppgaver til meg. Godt kaffebaren var åpen, så jeg fikk latten min først, for her kommer det til å bli travelt.
Postet 31-07-17 kl 09:32 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Jeg sitter også på hjemmekontor i vest. Ingenting å utsi på utsikten, dog kunne været vært noen hakk bedre.


Brutalt å komme seg ut av sengen i dag. Huset sover fortsatt her. Jeg prøver å få hodet inn i jobbmodus, ikke helt enkelt kjenner jeg.
Bilen min er også på verksted, jeg klarte å punktere fredags ettermiddag. Så nå håper jeg snart på en telefon derfra hvor de kan fortelle meg litt om når jeg kan få den tilbake.
Postet 31-07-17 kl 09:32 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og der ble jeg kontaktet av en kunde som ville at jeg skulle komme innom dem i dag. Det var jammen bra, for effektiviteten på dagens hjemmekontor var visst ikke all verden.
Postet 31-07-17 kl 09:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen!
Jeg begynner også å jobbe i dag, men må levere minsten på Hudøybussen kl. 11 først. Så nå ser vi visst Doktor Who mens vaskehjelpen holder på i 2. etasje. Vi skal snart flytte oss opp slik at det blir mulig å vaske her nede.

Brutalt for gutta å stå opp kl. 7.30.
Postet 31-07-17 kl 09:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Siste uke med F. Passe vær, så en tur på biblioteket står på planen.
Postet 31-07-17 kl 09:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Enda en med første arbeidsdag og hjemmekontor. Og en solid liste ting som virkelig ikke kan utsettes lenger.
Postet 31-07-17 kl 09:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Her er det kontorkontor.

Jeg har litt innboksfobi i dag, kjenner jeg. Jeg vil rett og slett ikke vite.
Postet 31-07-17 kl 10:04 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har ferie denne uken også.
Postet 31-07-17 kl 10:09 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

I dag skal jeg rydde soverrommet som jeg egentlig hadde tenkt å rydde i går. Også skal jeg vaske klær. Ungene drar til faren i morra.
Postet 31-07-17 kl 10:12 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har bare en ungdom hjemme, jentene er på ferie ulike steder. Det erveødig stille, særlig siden mannen er på jobb. Plan for dagen er kaoskontroll etter (våt) fjelltur i helga.
Postet 31-07-17 kl 10:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Første arbeidsdag etter F. Det var godt å ha fri og reise litt rundt, besøke venner og familie og oppleve teltlivets gleder. Nå er jeg litt usikker på om jeg virkelig har vært vekke i 4 uker. Det er heldigvis ganske rolig på jobb foreløpig.
Postet 31-07-17 kl 10:27 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg håper jeg bare er innom på jobb denne uken, før jeg skal ha en ferieuke til.

Foreløpig har jeg skravlet med kolleger en times tid, og kranglet med PC, oppdateringer, skjermer og rullemusen.
Postet 31-07-17 kl 10:45 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har tatt en skummel telefon. Må jeg liksom gjøre mer da?
Postet 31-07-17 kl 11:08 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg har ferie og er fotballmamma og gressenke og livet er egentlig ganske fint. Litt late morgener, logistikkordning, t-banereising og heiing kan man leve med. Nå ligger premiekeeperen min som et slakt på sofaen og venter på at hun skal reise til t-banen, utespilleren hører jeg har våknet i etasjen over, hun skal få styre hjemme en stund før hun reiser med laget sitt til Ekeberg.
Postet 31-07-17 kl 11:25 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er også ferdig med ferien for i år, og er inne i de siste 2,5 ukene med avspasering (lærerlingo ).

Sitter her og kjenner på panikken, for nå som vi har begynt på denne uka betyr det at det er neste uke vi kjører Frøkna sørover for å flytte henne inn på hybelen i Fredrikstad. Jeg blir bare mindre og mindre klar for at lillepia skal bo så langt borte fra meg!
Postet 31-07-17 kl 11:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Au, den kjenner jeg i sjelen Stompa! Skjønner godt at det er en overgang.
Postet 31-07-17 kl 11:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg har fått familien hjem. Har fulgt minstemann i bhg, hvor han nå er det eldste barnet. De to andre dingler rundt i saccosekker, mens jeg prøver å få legen min til å ordne resept, for "plutselig" hadde jeg bare null tabletter igjen.
Postet 31-07-17 kl 11:53 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Første arbeidsdag etter F her også, og passende nok regnet det da jeg kjørte hjemmefra. Heldigvis ingen må-ting i innboksen, så jeg har startet dagen med å gjenoppfriske det jeg fikk til for tre uker siden.

Og så er det visst en offensiv fra hjelpsomme telefonmennesker angående datamaskinproblemer jeg ikke visste jeg hadde for tiden - fjerde dagen på rad nå. (Han ene forleden dag presterte å kalle meg "a stupid fool" da jeg ikke var interessert i å bli hjulpet, og det var jo bra kundebehandling. )
Postet 31-07-17 kl 12:07 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg må gå løs på et fjell av klær til bretting.
Postet 31-07-17 kl 12:11 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Vesla er ikke i form så hun ligger i sofaen under dyna, fryser og har null matlyst. Min plan er å skrape maling men sitter akkurat nå godt i andre enden av sofaen med te og iPad.
Postet 31-07-17 kl 12:16 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Siste ferieuke her også, og det er bare jeg og Gut som er oppe. Løs plan om å gå gjennom ungenes klær.
Postet 31-07-17 kl 12:18 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg startet dagen med å kjøre to stk kjekk ungdom (!) til Rigmorbrygga for 1 uke med Tomm Murstad sjøleir. De får det nok helt strålende. Også har vi plutselig fått et vanskelig skolevalg i hendene, han har fått muligheten til å starte på en annen ungdomsskole sammen med bestekompisen, og vil veldigveldigveldigveldig gjerne det. Hm.
Postet 31-07-17 kl 12:22 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Woopwoop!

Jeg er på jobb og begynner å finne tilbake til sedvanlig bannemodus.
Postet 31-07-17 kl 13:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Ååå, Tom Mustad. Eldste hos oss har vært så heldig å få komme dit på dagsbesøk noen ganger og gleder seg noe enormt til å bli gammel nok til vanlig camp.

Vi dingler i Sydenland. Kjenner jeg er ordentlig takknemlig for at jobbstart ikke står på programmet denne uka heller. Luksusliv!
Postet 31-07-17 kl 13:20 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
To uker ferie igjen her enda Av tre.
Ute er det litt regn, inne er vi 4 voksne og 6 barn.. så jeg har gjemt meg unna på et soverom med kaffe og bok.
Postet 31-07-17 kl 13:52 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har to stk som kjeder seg idag,og det er 4 uker til skolestart. Heldigvis begynner den ene på aks imorgen.
Postet 31-07-17 kl 14:49 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
4 uker til skolestart? Her begynner vi 21., Frøkna begynner 18. (Østfold). 28. var da veldig seint.
Postet 31-07-17 kl 15:12 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Her starter skolen 16.
Postet 31-07-17 kl 15:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ungene begynner 21. her også, det er litt i seneste laget egentlig. De fungerer best i hverdagsrutinene.
Postet 31-07-17 kl 15:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
21 her og, men det er ganske lenge til.
Postet 31-07-17 kl 15:50 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg er på jobb igjen, og det er i grunnen riktig hyggelig. Vi er bare tre stykker her foreløbig, og det skjer ikke så mye på jobben i juli, så det er myk start.

Fjortenåringen begynner også på skolen om tre uker, men vi har avtalt å sende ham en liten uke til besteforeldre midt i neste uke. Denne uken er han hjemme på egen hånd, men det gjelder visst et par kamerater også, så han har noen å snakke med. Over Skype, om ikke annet.
Postet 31-07-17 kl 16:04 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
21 her og, men det er ganske lenge til.
Men heldigvis bare tre uker, ikke fire - litt kortere tid å vente, i hvert fall.
Postet 31-07-17 kl 16:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Her begynner de 16.
Første dag på jobb, siste dag på denne jobben er ferdig. Jeg gleder meg til å sove i natt.

Ungene trenger absolutt rutiner kjenner jeg.
Postet 31-07-17 kl 18:24 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her begynner de 21, vi lærere begynner 15.
Postet 31-07-17 kl 18:37 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her begynner de den 17. Jentungen synes selv det er lenge til. Guttungen skal heldigvis på SFO før den tid.
Postet 31-07-17 kl 20:10 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Her begynner de den 15. og vi lærere allerede den 11. Det er jo neste fredag!
Postet 31-07-17 kl 20:14 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Heldige dere som begynner tidlig - regner med at dere får ei hel uke høstferie? Vi bruker alltid å begynne relativt seint, og vi har alltid bare to eller tre dager høst"ferie" (høstlanghelg, vil jeg heller si).
Postet 31-07-17 kl 21:42 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Vi har en uke på høsten ja. Deilig. Og jeg er glad for at vi begynner en fredag, for da er det jo helg med en gang. Pluss at det er godt å komme i gang.
Postet 31-07-17 kl 22:32 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Å fysja Albertine, det var tidlig. Her begynner elevane den 21. Me lærarar den 16. men vi har likevel ei uke høstferie.
Postet 31-07-17 kl 22:37 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg har ikke peiling på når elever eller kollegaer begynner igjen. :feriemodus: Jeg begynner på mandag, rett på oppfølging av "utsatte" lærlinger som skal ha fagprøve kommende uke. (Fylket) Onsdag begynner jeg igjen i den andre lærerjobben min. (Kommunen)
Postet 31-07-17 kl 22:50 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi er inne i siste ferieuke, men her det sånn drittvær at vi vurderer å gå tidligere tilbake på jobb og spare noen feriedager til ei langhelg eller to. Blir vi hjemme blir det vel rydding i skap eller andre kjedelige ting som fyller dagene.
Postet 31-07-17 kl 22:59 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Synes uvær er fascinerende her i havgapet.
Postet 01-08-17 kl 00:18 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Kult bilde Nessie. Hvor er du?
Postet 01-08-17 kl 09:17 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Mex: vi er på Sør-Gjæslingan. Øy utenfor Rørvik i Nord-Trøndelag.
Postet 01-08-17 kl 12:01 av Nessie Nessie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no