Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 23-02-22 kl 08:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

Direkte inne fra hjemmekontoret, med dagens første arbeidsoppgave er av det litt sære slaget. Kartlegging av hvordan skoler og barnehager i kommunen med flaggstang utfører flagging.
Postet 23-02-22 kl 08:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Hjemmekontor her også.

Frøy, skal ikke si noe på variasjonen av arbeidsoppgavene dine i hvert fall.
Postet 23-02-22 kl 08:36 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Interessant Frøy.



Jeg sitter også hjemme i noen timer før jeg skal gi blod. Men så skal jeg inn på kontoret.



Jeg har et surdeigsbrød i ovnen og har startet på deigen til ett nytt som skal være med lillesøster på hyttetur.
Postet 23-02-22 kl 08:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Kontorkontor i dag, med litt dårlig form etter middag og vin i går. Vi syntes det ble mye med full vinpakke på en hverdag, så kelneren foreslo at vi kunne dele en pakke på to. Vel, med de glassene han sjenket opp ble det mer enn nok. Deilig mat og god vin, da, så det var verdt det.
Postet 23-02-22 kl 09:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret. Har fysio på slutten av dagen.
Postet 23-02-22 kl 09:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det kontorkontor, som ligger an til å bli rolig etter to fullstendig ville dager. Kanskje jeg til og med kan snike meg til en liten tur ut i lunsjen, det er nydelig vårvær her i dag.
Postet 23-02-22 kl 09:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
På jobb; sitter og ser på elever som skriver. Får inn to vurderingsbunker i dag, så jeg vet definitivt hva jeg skal gjøre i deler av vinterferien neste uke.
Postet 23-02-22 kl 10:07 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Hjemmekontor her og, var på kontorkontor i går så kan jo ikke overdrive.

Jeg har ny bil, så lurer naturligvis på hva det er jeg trenger som befinner seg langt unna. Mannen nekter harrytur. (Vet jeg kan dra alene altså, men det blir ikke det samme).
Postet 23-02-22 kl 10:26 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mannen har visst hjemmekontor i dag. Da må resten av huset liste seg rundt.
Postet 23-02-22 kl 11:31 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Her multitaskes det mellom jobb og akutt problemløsning for frivilligjobben. Godt det er litt rolige forhold her.

Nå kan resten løses via telefon, så da kan jeg produsere samtidig. Etter litt mer kaffe, da.
Postet 23-02-22 kl 11:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Det er utrolig spennende å høre om andre folks jobb. Særlig når den er så innmari forskjellig fra min egen. Det høres ut som en relevant sak, og egentlig noe jeg lurer på. Jeg mistenker at det er mange pliktoppfyllende vaktmestere rundt omkring.

Jeg holder på å avslutte et par småting, og så skal jeg ta vinterferie. Jeg har blitt pålagt vinterferie i år, for det var så altfor mye ferie som ble flyttet over fra i fjor så sjefen var litt streng på at jeg faktisk tar ferie litt fordelt over året.

Mannen og jeg lurer fremdeles på om vi skal ta toget til Gøteborg i morgen. Jeg tror egentlig det er en god idé, men vi må bare bestemme oss.
Postet 23-02-22 kl 13:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven: Fasiten er faktisk at det er rektor på skolene som er den store flaggmesteren. Men det handler mest om hvordan drift av byggene i denne kommunen har vært, da vaktmester har tilhørt et kommunalt foretak og dermed vært nødt til å ta betalt for slike tjenester. Nå er alt samlet i kommunen igjen og det går nok mot at det er mer en vaktmesteroppgave enn en oppgave for rektor og annet adm.personell på skolene. Men så er det jo noen som har avtale med div skolekorps om flagging og det er litt dumt å ta fra de den inntekten. Kartlegge først så handle tenker jeg.
Postet 23-02-22 kl 13:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jøss. Hos oss er det vaktselskapet som står for flaggheising. Det var Nokas, nå er det et selskap som begynner på A. Verken rektor eller driftsavdelinga er involvert, annet enn som bestiller av tjenesten hvis det er nødvendig. Offentlige flaggdager går "av seg sjøl".
Postet 23-02-22 kl 13:42 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Vaktselskap trenger ikke være en dum løsning, per nå er det 43 flaggstenger med 43 ulike løsninger. Så det kan jo bare bli bedre.
Postet 23-02-22 kl 14:24 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Frøy: jammen på tide at noen tok tak, da.
Postet 23-02-22 kl 15:11 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Der jeg kommer fra var flagging en god inntektskilde for speideren.
Postet 23-02-22 kl 17:15 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi fikk ordnet pass til minstemann i dag morges. Passet gikk ut i forigårs, så bra timing.

Dette er siste pass vi må fikse. Neste gang noens pass går ut trengs ikke foreldreinvolvering.

Resten av dagen har vært tettpakka i møter og nå er jeg helt gåen. Så mye snakking.
Postet 23-02-22 kl 17:25 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Argh, jeg har gjort en skikkelig tåpelig feil på jobb som har generert masse irriterende ekstraarbeid.
Postet 23-02-22 kl 18:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Der aa du noe, Nenne. Her har vi en runde til med foreldreinvolvering for et barn.
Men tror eldste bør få ID kort hvis sommerens ferie går som han ønsker.
Postet 23-02-22 kl 19:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Torsdag?

Hjemmekontor i dag med Scrum kurs for produkteiere.
Kjenner at jeg er ganske urolig over hva som skjer i Ukraina om dagen. Jeg har en litt vond følelse av at det fort kan eksalere og bli enda verre.
Postet 24-02-22 kl 09:10 av Mex Mex er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no