Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Lykkebloggen

Gammel

Å elske seg selv

Postet 12-01-22 kl 16:23 av Observatøren
Jeg tror det er noe av det vanskeligste som finnes.

I snart 17 år har forumliv vært en del av livet mitt. Jeg fant sm og nm før eldste ble født, og hang med over hit på fp. Gjennom forumliv har jeg truffet herlige mennesker; rause, omsorgsfulle og velmenende. Jeg har også hatt heftige krangler og røket uklar med noen på veien, og noen var viktige i en periode før vi skled fra hverandre.

På veien har det skjedd mye, jeg har tatt veivalg og livsvalg, fulgt en drøm og...
Observatøren sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under hverdagsprat
Kommentarer 17 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Øyliv

Postet 24-10-16 kl 12:55 av Observatøren
Observatøren sin avatar
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Øyliv

Postet 29-08-16 kl 23:57 av Observatøren
Etter en lang, fin, travel sommer kom hverdagslivet snikende inn på oss. Hverdagslivet og øylivet. Ferielivet har vært befriende fritt for (krevende) rutiner, ingen kan si at frokost i slåbrok i 9-tiden til Nitimen er noe annet enn feriestemning. Det er ikke det at vi har tatt livet med ro akkurat - det har vært nok som har skjedd.

Med barnehage- og skoleoppstart, kommer morgenrutiner og ettermiddagsrutiner, og med det et fergeliv. Der man før kastet et blikk på rutetabellen og tenkte...
Observatøren sin avatar
Postet under øyliv, k9
Kommentarer 12 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

[K9] Hus

Postet 30-06-16 kl 19:06 av Observatøren
Vi skal flytte i hus igjen. Fortsatt mangler det vegger og isolasjon, det er knapt innlagt vann og satt inn inngangsdør. Det er ikke bare til et hus vi skal flytte, vi skal flytte til Huset. På Øya. Vi skal røske ungene ut av skole og barnehage, lage en ny hverdag med grå og fargerike dager, i et nytt lite mikrosamfunn. Det er på godt og vondt, aller mest godt.

Forrige lørdag inviterte vi til fest - i rustikke omgivelser, der rørleggeren akkurat fikk koblet opp vannet i toalettet...
Observatøren sin avatar
Postet under k9
Kommentarer 19 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Tillit

Postet 13-06-16 kl 11:56 av Observatøren
Det er ikke til å komme fra at jeg baserer mye av livet mitt på tillit. Tillit til at toget går når det skal. Til at andre stopper på røde lys. Til at værmeldingen stemmer.

Tillit til at banken passer på pengene mine, andre på nøklene. Til at pedleder i barnehagen bryr seg om mitt barns utvikling. Til at andre kildesorterer for vårt felles miljø. Til at det alltid blir en ny dag. Tillit til enkeltpersoner - til at mannen min alltid bryr seg om oss, om hva som er best for vår hverdag...
Observatøren sin avatar
Postet under hverdagsprat, melankolia
Kommentarer 10 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Kronet med seier

Postet 26-05-16 kl 13:22 av Observatøren
Det har vært en ganske tøff prosess, selv om det tok kortere tid enn fryktet.

I januar i fjor sendte jeg inn et innbyggerforslag til Oslo kommune - der vi ba om at skolen skulle rehabiliteres og oppgraderes. De siste årene har skolen knapt blitt vasket ordentlig, og det har vært pinlig å ønske 1.klassingene velkommen til lokaler som hverken er tilpasset eller innbydende.

I går kom endelig oppslaget vi har ventet på en stund;
http://www.aftenposten.no/osloby/Riv...e-197932b.html...
Observatøren sin avatar
Postet under barn, oppussing
Kommentarer 19 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Konmari - merry me!

Postet 10-05-16 kl 12:10 av Observatøren
Det er ikke til å komme fra, om 12 uker er vi på flyttefot til Øya for et år. Selv om det meste handler om oppussing; panel på vegger og male gulv, sparkle tak og lage kjøkken, er det en ting som har ligget i bakgrunnen og ulmet.

Hva med alle tingene?

Jeg tenker ikke på møblene. Jeg tenker på bøker. Papirer. DVD-er. Duplo. Klær som er for små eller store, som ligger på vent til neste høst eller til barnebarn. Pinner. Steiner. Tegninger. Lekebiler. Babyleker. Garn....
Observatøren sin avatar
Postet under hverdagsprat, melankolia
Kommentarer 15 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Fine on the outside - eller aksept

Postet 03-05-16 kl 22:54 av Observatøren
I never had that many friends growing up
So I learned to be okay with just me
Just me, just me, just me

...

And I'll be fine on the outside

So I just sit in my room
After hours with the moon
And think of who knows my name
Would you cry if I died?
Would you remember my face?

So I left home
I packed up and I moved far away
From my past one day
And I laughed
I laughed, I
...
Observatøren sin avatar
Postet under barn, melankolia
Kommentarer 14 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Forslag til nytt nick?

Postet 14-04-16 kl 11:38 av Observatøren
Jeg har vært Saint lenge nå, men føler for en forandring. Noen ideer?
Observatøren sin avatar
Postet under hverdagsprat
Gammel

Winter wonderland...

Postet 31-12-14 kl 20:32 av Observatøren
...

Kan oversettes til Vinter på Veierland.

Det er så fint her. Vi har det så bra. Sola skinner og stemningen er fin. Vi har med hver vår sekk med jobb men ingenting blir gjort.

Takk for skiftet i 2014, vi gleder oss til 2015.
Observatøren sin avatar
Postet under lykke, k9
Kommentarer 17 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

August

Postet 01-08-14 kl 19:21 av Observatøren
Slutten er vakrest
hvisker svaberget og
løfter den brune kroppen
din litt nærmere solen
vakrest er slutten og
august presangen til
dem med hjerte
for sirisser
rognebær og
solnedganger

(Arne Ruste, "Askeladd", 1973)

Sola har varmet oss hele juli. Det har vært lange, lyse, varme netter, med stillestående luft og svette selv etter kveldsbad ment å virke svalende.

Det er salte striper...
Observatøren sin avatar
Gammel

K9

Postet 16-03-13 kl 12:39 av Observatøren
K9 er den nye forkortelsen i livet vårt. Det er den nye babyen, siden lillebror har blitt 9 måneder og ikke lenger er så mye baby - selv om Skremmern sikkert er uenig.

Bloggen fungerer som en dagbok og tenketank. Siden jeg har tatt litt lenger permisjon har jeg fått tid til å tenke mer på dette, og kanskje stable på plass noe fornuftig. Det blir ikke innen sommeren som vi først håpet på, men forhåpentligvis har jeg klart å lage meg en arbeidsplass neste sommer, juni 2014....
Observatøren sin avatar
Postet under oppussing, los
Kommentarer 8 Observatøren er ikke aktiv
Gammel

Ungdommens råskap

Postet 14-10-08 kl 11:27 av Observatøren
Oppdatert 27-10-10 kl 16:20 av Observatøren
Lørdag kveld gikk det opp for meg at jeg aldri har opplevd ungdommens råskap. Jeg er i 20-årene, jeg har hatt barn i 8 år, jeg har ring på fingeren, jeg har bil (men ikke lappen!), jeg har hybelkaniner, middagsplan, strikketøy i veska, iPod med Albert Åberg og Postman Pat, jeg har ullgensere og fornuftig skotøy, jeg har fast jobb, grei lønn, fritid, et oppussingsobjekt til hus, hytte, båt (som heter Mot mors vilje III), har aldri vært på fylla tre dager på rad, aldri sett noen bruke dop, aldri prøvd...
Observatøren sin avatar
Postet under frustrasjoner
Kommentarer 61 Observatøren er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.