Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 04-11-21 kl 08:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
I dag skal jeg være på hjemmekontor igjen. MEN ... jeg trenger det egentlig ikke i dag. Selv om jeg har vært på kontoret alle de tre første dagene i uka. I starten ble jeg enormt sliten av å være på kontoret igjen, men jeg sa at det kom til å gå fint med litt tilvenning. Og det gjør det.

Jeg blir ikke like sliten lenger og kjenner godt på alle fordelene med å være på kontoret. Alle de små avklaringene med folk, praten i lunsjen ... ja, alt!

Men i dag skal jeg skrive ganske mye, og forsøker meg hjemme. Jeg håper og tror at det blir bra. Men det føles veldig godt nå som kontor vs. hjemme er et valg jeg kan ta, og jeg føler meg privilegert som har en så fleksibel jobb.
Postet 04-11-21 kl 09:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Fleksibilitet er et utrolig stort gode, Tjorven. Jeg har det som deg og kan velge, og det er veldig godt.
Postet 04-11-21 kl 09:04 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hjemmekontor her også. Glemte helt av en tannlegetime. Og den har sånn dum tid og det blir veldig oppstykket tid på kontoret og mye fram og tilbake. Har fysio på slutten.
Så da sitter jeg hjemme. Mer flyt og mye mindre stress.
Postet 04-11-21 kl 09:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg er på kontorkontor og her skal jeg være helt til møte i ettermiddag. Maratondag.

Jeg innrømmer at jeg gjerne skulle hatt den fleksibiliteten som Tjorven har. Men, om jeg må velge så er hver dag på kontoret bedre enn hver dag på hjemmekontor. Så det får heller gå.
Postet 04-11-21 kl 09:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her er det kontorkontor og workshop angående omorganiseringen store deler av dagen, spent på om hodet mitt takler det.
Postet 04-11-21 kl 09:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg kan normalt sett ikke velge, men i dag er det OD-dag. Da tar jeg hjemmekontor for å kunne skrive noen hele setninger uten avbrytelser. Det er fint med joggebuksekontor en gang innimellom og når det er selvvalgt.
Postet 04-11-21 kl 09:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. På plass på kontoret som vanlig. En kollega er syk, jeg er ikke i toppform selv heller, men det er nok bare fordi jeg er sliten.
Postet 04-11-21 kl 09:37 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Kontorkontor, etter å ha startet dagen med en treningsøkt kl 0530. Sånn går det når jeg ikke klarer å snu døgnrytmen og jeg deler soverom med et trykkluftbor.

Og så har kommunen plutselig bestemt seg for å strupe veien jeg må kjøre for å komme meg på jobb. Det er en boligvei som må være en gjennomfartsvei, men nå blir det fortau på begge sider, og så smalt at jeg har hjertet i halsen dersom det kommer en bil i mot. Og det gjør det jo, jevnt over. Veien har allerede fartsdumper og fortau på en side, jeg har bodd her i 17 år og aldri hørt om en eneste faktisk ulykke der. Virker som en ekstremt dårlig ide, og de som faktisk bor der, mister jo også nå alle muligheter til gateparkering, for seg, gjester, håndtverkere og annet praktisk.
Postet 04-11-21 kl 09:41 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Burde kanskje tatt den i sutrtråden.
Postet 04-11-21 kl 09:41 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er fortsatt forkjølet, men har kommet til hostefasen, så det kan kanskje være håp om å bli frisk igjen til helga omtrent.
Postet 04-11-21 kl 10:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Føler med deg Anda, hos oss har kommunen plutselig kommet på at de skal utvide fortauene slik at de får tatt enda noen parkeringsplasser på Oslo Vest.

Ikke noe nabovarsel, ingen forklaring. Jeg er så lei av hvordan de trer ting nedover hodet på oss og overhodet ikke lytter til bydelene om hva de faktisk trenger. ...sutretråden er kanskje bedre
Postet 04-11-21 kl 10:07 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tannlegetime unnagjort. Da fortsetter jeg dypdykket i noe jeg trodde jeg hadde levert. Dvs jeg har levert, men det må mer til. Eller egentlig vet jeg ikke hva som mangler.
Postet 04-11-21 kl 12:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Såvidt en kommuneansatt tør å stikke snuten inn. Neida, jeg hverken stenger veier eller tar bort parkeringsplasser.

På kontoret her, har egentlig også mye fleksibilitet, men når flere og flere møter blir fysisk er det lettest å være her. Like tett mellom møtene likevel, så nå har jeg inhalert lunsj og såvidt snakket med kollegaer før neste runde.
Postet 04-11-21 kl 12:49 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Det er tydelig at jeg har fått litt kontortid. Da har jeg satt i gang en prosess som vil slite meg ut i desember (bytte av ERP (?)- system), og initiert et par-åtte ting (som også vil kreve min innsats) på frivilligfronten. Det hadde kanskje vært mer fredelig med hodet under vann i produksjonen?
Postet 04-11-21 kl 13:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ERP systemet vårt er plutselig oppdatert; så nå har jeg sittet på Teams møte for å skjønne hva jeg ikke skjønner. Måtte det skje nå på slutten av året når alle ordre for neste år skal legges inn?
Postet 04-11-21 kl 13:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
IOA sin avatar
Juhu, jeg har fått lønnsøkning! Ikke veldig mye, men i offentlig sektor slenger man ikke rundt seg med lønnsøkninger, så jeg er godt fornøyd. Hjemmekontor på meg i dag, med joggebukse og bare et uformelt møte. Og i dag er det ingenting på programmet på ettermiddagen! For en dag!
Postet 04-11-21 kl 14:20 av IOA IOA er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Man slenger ikke rundt seg med lønnsøkning i privat sektor heller. Reallønnsnedgang så det holder på meg, basert på se to siste års justeringer.
Sol ute, og kaldt inne. Gjemmekontor i dag. Fant en sjokolade i vesken, fristelsen ble for stor. Den var god, da…
Postet 04-11-21 kl 14:33 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Juhu! Snart skal tenåringene og jeg sette oss på toget til hovedstaden - mannen har utstillingsåpning i kveld.

Hjem igjen i kveld, da. :kort opphold:
Postet 04-11-21 kl 15:14 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg fikk også lønnsøkning. Hele 5000 mer i året. Moderate økninger i staten.
Postet 04-11-21 kl 17:08 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no