Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Påskestuggu

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Påskestuggu

Postet 11-04-22 kl 09:28 av Kaffestuggu

Stuggupersonalet har påskeferie, men det vil være sporadisk selvbetjent de neste dagene.

Kommentarer totalt 96  

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
God skjærtorsdag!
Vi skal på tur litt opp i fjellet i dag, snart klar til avgang. Ski og sekk er pakket, sola skinner og dagen ser ut til å bli nydelig.
Postet 14-04-22 kl 09:02 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
God skjærtorsdag! Jeg baker litt før selskap senere i dag, gleder meg til å henge med en gjeng fine folk. Feriedager er herlig!
Postet 14-04-22 kl 09:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Alene i stua med kaffe. Barna skal straks vekkes, for de skal bake til besøk av min bror og familien hans. Satt på en vaskemaskin med vinterklær fra fjellet.
Postet 14-04-22 kl 09:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Blå himmel. På en fridag. Og i selveste påsken. Magisk. Foreløpig innendørs, men jeg tror jeg skal bevege meg opp på fjellet om en liten stund. Må huske å innvie den nye ansiktsolkremen min også. Om den blå himmelen holder seg i dag, så tror jeg rett og slett vi skal slenge noe mat på grillen i ettermiddag.
Postet 14-04-22 kl 10:08 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God skjærtorsdag! Vi skal på hyttebesøk til mine foreldre. Mamma har bursdag i dag, så da blir det familiemiddag (og sikkert en viss fotballkamp på kvelden). To fluer i en smekk, for eldste får øvd seg på langkjøring.

Men først til hagesenter for å kjøpe såjord og blomster til mamma!
Postet 14-04-22 kl 11:21 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde planer om stolpejakt, men fy søren så surt og kaldt. Mulig jeg bare tar de skogen nedpå her litt senere.
Postet 14-04-22 kl 13:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg har 17-åring i hus idag så vi har hatt bursdagsfrokost. Venter besøk senere idag. Ellers en rolig dag.
Postet 14-04-22 kl 13:51 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Hurra for 17-åringen, Trixie!
Postet 14-04-22 kl 14:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vel blåst skjærtorsdag. Vi har hatt strandhogg i fjæra, og nå har vi akkurat kjøpt heiskort til i morgen. Det er ikke billig å ta med hele familien på slalåm, men det er gøy å gjøre noe sammen da.
Postet 14-04-22 kl 21:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Tilbrakt dagen i fjellet. Ungane har fått stått på slalom, eg har kost meg i solveggen. Har vert ein heilt herlig dag.
Postet 14-04-22 kl 21:14 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Vi har hatt besøk og i kveld skrudde vi pax skap. Fornøyd med at vi fikk det til.
Postet 14-04-22 kl 22:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ikke stolper, men fikk med meg yngste på en tur i skogen like bak her.

Gratulerer med 17-åringen, Trixie.
Postet 14-04-22 kl 23:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Våknet ca sju og det er alt for tidlig synes jeg. Men det er strålende sol, stille sjø og fuglekvitter så skal ikke klage. Sitter på trappa mee en kaffe og ser utover bukta på bruket. Pappa kommer idag og skal hjelpe oss å ta ned eternitttaket på naustet.
Postet 15-04-22 kl 08:27 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg våkner tidlig om dagen jeg også, klokka seks i dag. Frustrerende, for jeg blir så trøtt på kvelden. Kjæresten sover, men vi skal nok snart ut i sola.
Postet 15-04-22 kl 09:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Koser oss inne mens sola steiker inn vinduet. Påskelabyrint på radio før vi husjer oss ut med solkremen på.
Postet 15-04-22 kl 10:28 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ser litt blå himmel mellom alle de hvite og grå skyene, men det er ikke nok åpning i skydekket til at solen får vist seg fram.

Må gjøre noe forefallende for vervene mine, det kan jeg like godt bruke langfredag til.
Postet 15-04-22 kl 12:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Halloen! Jeg har vært på skitur til nærmeste serveringshytte, ca 1 mil. Deilig i sola. Tryna skikkelig i en av de siste bakkene, men det har gått ganske greit. En liten strekk i ryggen, bare. Mulig det stivner mer når jeg blir kald i musklene.
Postet 15-04-22 kl 12:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Jentene og eg skulle på ein liten tur. Ta ein stolpe eller to var planen. Det blei ein langtur og 4 stolpar. Jada. Gåen i beina, men verdt det.
Postet 15-04-22 kl 15:28 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her er endelig solen kommet, men nå har ryggen min klikket, så den som ligger helt stille inne på sofaen der er meg.
Postet 15-04-22 kl 16:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sol her også, men jeg og ungene har sløvedag mens mannen besøker slekt. Forhåpentligvis kan jeg snike meg en tur ut på egenhånd når han er tilbake. Deilig med påskefri!
Postet 15-04-22 kl 16:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har hatt påskesamling i hytteveien. Foreldrene mine tok initiativ til å gjenoppta før-covid-tradisjonen. Vaffelsteking og grilling på bålpanne, samt quiz/aktivitetsløype. Veldig hyggelig og alle hyttene representert (10 hytter). I kveld er deg konsert på nærmeste topp. Kanskje med nordlys i bakgrunnen?
Postet 15-04-22 kl 17:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skulle bare ta en rask tur og ta stolpene nedpå her. Men da kunne jeg jo likså godt ta den ved kirka og vipps var jeg i sentrum. Da ble det alle jeg hadde på planen i går.
Postet 15-04-22 kl 18:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Fortsatt i senga, men våken. Ligger og kjenner på småstøl kropp. Planer for dagen? Trolig en skitur og kanskje bondens marked?
Postet 16-04-22 kl 09:41 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Skitur her også. Vi skal gå oppover en dal, og jeg er spent på hvor fort turfølget mener vi skal gå. Frykter jeg blir hengende i baktroppen.
Jaja. Vi har solkrem, appelsin, solo og kvikklunch i sekken, og mer påskete enn det blir det vel ikke.
Postet 16-04-22 kl 09:57 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Superdeilig vær i Sverige, valpen har vært på sin andre tur og nå sløver vi på terrassen til Bruttern og venter på at de andre skal våkne. Det kan ta litt tid… plan for dagen er å fylle påskeegg tiltenåringen og middagsgjester ikveld. Men først kaffe i solen.
Postet 16-04-22 kl 10:36 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ungene er på bokstavjakt for å fine påskeeggene sine.
Postet 16-04-22 kl 10:56 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ligger på sofaen med en rygg helt i vranglås og har sendt ungdommene på butikken med handleliste og mitt kort. Siste punktet på listen var: kjøp noe dere har lyst på.
Postet 16-04-22 kl 11:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God påske, og god bedring, Frøy!

En rar dag her. En bil kjørte rett i et tre i nærheten av oss i natt, og begge ungene hørte det som skjedde. Eldste sprang opp (var våken, og nettopp kommet hjem fra festligheter) for å sjekke om noen trengte hjelp. Han var ikke først på plass, men tidlig nok til å se deler av en død kropp. Enslig sjåfør, døde momentant. Dagen har vært preget av debriefing, både av oss og av dyktige politifolk. En tragisk ulykke!
Postet 16-04-22 kl 14:37 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så tragisk, Eia. Det må jo ha vært et skikkelig sjokk.

God bedring, Frøy!

Vært på butikken 2 ganger. For i det jeg hadde vært på tur 1 så ringte eldste og lurte på om jeg skulle på butikken i dag. Så måtte en tur for han også siden han ikke rakk.
Postet 16-04-22 kl 15:18 av star star er ikke aktiv
Gammel
Elise sin avatar
Utrolig fæl sak det der, eia.
Postet 16-04-22 kl 21:56 av Elise Elise er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Uff så ille Eia.

Tidlig morgen på OSL her. Kjæresten og jeg tar turen til varmen. Etter tøffe dager med sykdom i familien blir det veldig bra.
Postet 17-04-22 kl 06:51 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
God tur, Trixie! Nyt ferien.
Postet 17-04-22 kl 10:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Så trasig Eia! God ferie Trixie.

Det er helt nydelig her på bruket nå. Skikkelig vår og sol. Mini er syk stakkars med feber og noe som høres ut som bronkitt. Fytti for en hoste. Han går ikk fast på astmamedisiner lenger,men etter samråd med legevakt så kjører vi både flutide og Ventolin nå. Selv om flutiden gikk ut på dato her i høst. Grei nok allmenntilstand forholdene tatt i betraktning og fått frokost og saftis på platten i finværet. Tar med meg gutta hjem idag,men mannen blir et par dager til. Vi har plukket ned et eternitttak på naustet og fylt en container med annet skrot. Føles godt.
Postet 17-04-22 kl 12:25 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God ferie, Trixie!

I dag er det full hagedag. Har kost meg med raking, beskjæring og første luking av skvallerkål og brennesle. Spinaten vokser, og i dag så jeg jammen meg en asparges som ville opp også.
Postet 17-04-22 kl 16:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Eldste tar det helt greit. Vi snakker gjennom det hver dag, og han har såvisst fått en real støkk når det gjelder bil og fart. Jeg er dog fortsatt ganske opprørt over en lokal journalist som kom inn i gården vår. Hun visste utmerket godt at det var en tenåring der som hadde sett mer enn han skulle, for hun hadde pratet med mannen først. Jeg forholdt meg rolig og viste henne høflig ut igjen, men fader altså! Må de virkelig synke så dypt?
Postet 17-04-22 kl 16:29 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ring redaktøren, Eia, det er virkelig ikke greit. Tragisk sak, tenker på dere!
Postet 17-04-22 kl 18:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er tidlig oppe for å ta siste korrektur på et prosjekt jeg skal levere i morgen. Det skal bli fint å bli ferdig! Planen er å gjøre unna mest mulig før kjæresten står opp, så vi kan nyte de siste timene av ferien sammen.
Postet 18-04-22 kl 07:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God andre påskedag.
Vi er hjemme etter etter 9 dager på fjellet, og i dag bør vi shine litt i huset. Det er nydelig vær, hagemøblene må ut, jeg har en rettebunke som venter, så det spørs om ikke husvasken må vike.
Postet 18-04-22 kl 09:22 av 007 007 er ikke aktiv
Oppdatert 18-04-22 kl 11:23 av 007
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg skal straks hente ungene. De har vært hos faren siden forrige søndag.
Postet 18-04-22 kl 10:18 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Croissanter og kaffe til frokost. Eldste har kjøretime senere; jeg blir med. Må også sitte litt på min deilige terrasse i solen og rydde litt papirer.
Postet 18-04-22 kl 10:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Fri over flere dager viser gang på gang at min naturlige søvnrytme er skikkelig i utakt med verden på hverdager. Det er snakk om minst 3 timer forskyvning. Denne uken kommer til å bli hard.
Postet 18-04-22 kl 12:06 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Langsomt tilbake til hverdag her også. Jeg har jobbet en rolig liten time og nå er jeg klar til å gå tilbake til ferien igjen. Hagen og lukingen venter. Heldigvis liker jeg å luke.
Postet 18-04-22 kl 12:12 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Her skal jeg bruke siste feriedag på å kjøre mini til legevakt. Må få noen til å lytte på han, ta crp og vurdere medisiner. Han har vært syk en ukes tid og hoster noe så inni helvete. Han sloknet til slutt av utmattelse klokka tre i natt. Det samme natta før. Slimete og samtidig en gjøende stygg grov hoste. Er sikkert bronkitt pga virus,men han er såpass dårlig at jeg føler meg ukomfortabel med å gå på nok en natt uten at noen har sjekket.
Postet 18-04-22 kl 13:23 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
God bedring til ham, Vixen.
Postet 18-04-22 kl 16:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Takk,takk. Fin crp og fikk beskjed om å fortsette som vi har gjort med astmamedisiner og fikk med oss solvipect Comp til natta så da er det håp om bedre søvn. Ellers så kunne Paracet fint gis fire ganger i døgnet. Så greit å ta turen for en sjekk uansett. Men det er jo 17 mil t/ så vi har hatt ispause på veien.
Postet 18-04-22 kl 17:32 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
17 mil er langt! Godt crp var fin, håper natta blir god.
Postet 18-04-22 kl 20:21 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no