Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 24-11-22 kl 07:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! På plass på kontoret, regnet pisker på ruta, så det kalde fine været vi har hatt et par dager er definitivt over.
Postet 24-11-22 kl 08:08 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hjemmedag, kroppen lystrer ikke. Jeg skal snart ut med bikkja og deretter kjøre ungdommen til skolen, det får være nok i dag.
Postet 24-11-22 kl 08:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 24-11-22 kl 10:10 av Blondie
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Denne uken er lang som et vondt år, og jeg er inntil margen sliten. Tror massiv nettjulegavehandling må til i helgen. Og må trene, det er blitt forsømt, kroppen skriker etter det, men ikke hodet. Det eneste jeg vil er å sove, strikke, spise sjokolade og se på serier. Innser at livet ikke er rigget for denslags lyster. Nuvel, jeg har jobb og inntekt, varmt hus og ullklær. Det kunne vært meget verre. (Vennligst bare overse min November-blues).
Postet 24-11-22 kl 09:04 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
You and me both Fintdethei.


Uken har vært så lang at jeg var oppriktig overrasket over at det ikke var fredag i dag morges. Men det nærmer seg heldigvis.



Jeg håper at din og alle andres helg blir fin og full av alt dere har lyst på. Min skal heldigvis fylles med hyttetur, venninner, strikketøy og rødvin.
Postet 24-11-22 kl 09:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Våknet med en mistenkelig kjent vond hals, tok en test og har fått bekreftet at mannen og jeg er ute med korona.
Postet 24-11-22 kl 10:11 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
til Blondie, Fintdethei og alle som trenger en klemme!

Jeg er hjemme med koronasykemelding og sitter samtidig tentamensvakt for hjemmeskoletentamen. Min oppgave er å være helt lydløs og tilstedeværende. Det siste er enklere enn det første, host host.
Postet 24-11-22 kl 10:11 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
på tink! God bedring!
Postet 24-11-22 kl 10:12 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg startet dagen med å følge barn til sine respektive følgegrupper. I hver sin retning, men heldigvis begynner de på ulike tider. Det er en veldig koselig start på dagen. Hunden er da også luftet og det er fortsatt hvitt ute!

Litt mer kaffe, så får jeg begynne på dagens to-do liste.
Postet 24-11-22 kl 10:14 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Secunda har også fått korona, jeg sitter i England og tror ikke jeg er smittet med annet enn den gode gamle hypokondrien. Spørsmålet er om jeg skal dra hjem i helga eller ikke, det er siste semesteruke neste uke, hektiske greier, og det passer IKKE særlig bra å være syk og isolert.
Postet 24-11-22 kl 10:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Og god bedring til de som trenger.

På kontoret, skravletime på slutten av dagen. Og så butikkrunde. Levere til bruktbutikk og et par butikker.
Postet 24-11-22 kl 10:46 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! På jobb. Fortsatt enormt fravær. Men jeg er god på multitasking. En elev jeg har vært med i dag mente jeg burde ta meg masse kaffe.
Postet 24-11-22 kl 10:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God morgen. Pjusk og klem til alle som trenger det. Jeg rydder etter frokost og koser meg med det. Savner ikke lærerjobben i det hele tatt.
Postet 24-11-22 kl 11:27 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det er kanskje like greit å ikke dra hjem, Toffen.

God bedring, tink!

Jeg er på siste dag av nest siste jobbreise for i år. Jeg vender nesa hjemover i ettermiddag og så er siste tur i starten av neste uke. Det kjenner jeg at blir godt.

I helga blir det grandniesebursdag og adventspynting, men i morgen smeller vi til med kalkunmiddag a la amerikansk thanksgiving. Vi styrer klar av de mest elleville oppskriftene, men det blir både søtpotetmos og cole slaw og annet som vi aldri har ellers i året. Dette er bare en unnskyldning for å spise kalkun i grunnen.

Siden jeg er på reise har jeg satt hele familien i arbeid hjemme med baking av paier til dessert, så når jeg kommer hjem i kveld er det i boks i hvert fall. Det blir bra! Og siden gamay er en fin rødvinsdrue er dette også en ypperlig anledning til test av årets beaujolais nouveau.
Postet 24-11-22 kl 11:39 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
I dag var eg ute av huset tidleg til meg å vere, var på behandling. Ein veldig behøvd time, så det var godt den var så tidleg på dagen.

Hadde sett fram til å kome heim til tomt hus etterpå, men her er ungdommen heime sidan skulen vart stengt grunna gass og påfølgande utlufting. Har beordra rydding av rom ein halvtime no, og så skal vi sjå ein episode Wednesday og drikke kaffi etterpå.
Postet 24-11-22 kl 12:47 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
God middag.
Sitter i bilen og fyller på litt juice etter to hektiske dager med seminar. Var egentlig ikke planlagt at jeg skulle delta, steppet i utgangspunktet inn for en som har blitt syk.
Eldstemann har invitert venner på besøk i kveld, mannen er borte på jobbtur, så da får meg og minstemann finne på noe i dag når jeg kommer meg hjem.
pjusk, klem og god bedrings ønsker på alle som trenger det.
Postet 24-11-22 kl 14:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
God bedring til alle syke og pjuske

Nok en dag var jeg på jobb som førstemann, 0645. Begynner å bli trøtt nå. Masse å gjøre på jobb så ukene flyr.
Postet 24-11-22 kl 17:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det kan bli litt mye hei-hvor-det-går også. I dag har jeg greid kunststykket å dra fra hotellet uten kofferten og jeg fant ikke ut av det før på flyplassen.

På hotellet hadde de ikke oppdaget det før en ny gjest sjekket inn, så de hadde ikke fått gitt beskjed til meg. Hvordan kan den som gjør reint rommet ikke finne en gjenglemt koffert?

Heldigvis bor en kollega på hotellet til i morgen og han tar den med hjem. Men det er jo virkelig bare kjempeflaks!

Jeg tror jeg er litt sliten nå.
Postet 24-11-22 kl 19:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Oppdatert 24-11-22 kl 19:16 av Nenne
Gammel
Syrinx sin avatar
Det der var både huff og haha, Nenne. Trur du treng ei roleg helg no.
Postet 24-11-22 kl 19:52 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Ja, det trenger jeg, men jeg hsr ikke tid.
Postet 24-11-22 kl 21:38 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Postet 24-11-22 kl 21:39 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no