Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 27-10-21 kl 08:26 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 15

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontor i dag også
De som bygger nede i gata har ikke hjemmekontor, de var i gang litt over syv som vanlig. Lurer på hvor mange ganger de skal sprenge i dag...
Postet 27-10-21 kl 08:29 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hjemmekontor frem til lunsj, etterpå så er det sykehusdag med guttungen. Må finne meg et strikketøy å starte på, en snart ferdig genser blir for stor å sitte med.'

Men først litt jobb.
Postet 27-10-21 kl 08:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Først på jobb, venter på kaffe.
Postet 27-10-21 kl 08:59 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tidlig start hjemmefra her også. Jeg er så trøtt, så trøtt, nakken knyter seg og jeg greier ikke å konsentrere meg om viktige arbeidsoppgaver. Men om ei uke skal det største stressmomentet være i boks. Krysser fingrene for at jeg/kroppen holder ut til da.

Har kaffe og fine folk jeg kan klage til, så det går nok greit denne gangen også.
Postet 27-10-21 kl 09:02 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg starter på kontorkontoret i dag, men forflytter meg til hjemmekontoret når viktig møte er gjennomført. Jeg skal lese og det gjør jeg bedre når det ikke er folk rundt meg som spør om ting hele tiden.
Postet 27-10-21 kl 09:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
På kontoret i dag og nå er såpass mange tilbake at det er kamp om møterommene.
Postet 27-10-21 kl 09:21 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Lurer litt på hvor mye jeg klarer å lure mannen til å shoppe med seg hjem fra Budapest. Han hater jo butikker over alt på jord, men jeg tenker at noe må han jo bruke ettermiddagene på.
Ser blant annet at det er nesten 1000kr å spare på den største kalenderen til Body shop, den må han jo sende med lastebilen til firma som går mellom Budapest og Norge hver uke da. Jeg har sett meg ut et par sko og guttungen vil gjerne ha en hoodie.
Postet 27-10-21 kl 09:28 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg har brukt morgenen på å bestille tur til København i november. Kjekt å ha noe å se frem til.

Hjemmekontor i dag, litt trøtt, men får ta en liten powernap i lunchen.
Postet 27-10-21 kl 09:57 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har hjemmekontor. Nytt skrivebord og stol til meg har endelig kommet på plass i stua. Det er egentlig litt for vakkert til å sitte og jobbe på.

Jeg har også ny jobb-PC, og det er noe herk. Nesten alle programmene mine har forsvunnet i en oppdatering, og jeg er henvist til å bruke Office 365 som jeg ikke liker.
Postet 27-10-21 kl 10:45 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er fullt tenåringsshow på hjemmebane for tiden, så jeg er litt ør og sliten av det hele. Får satse på at det går over snart, bare tre år igjen av ungdomsskolen (som ettersigende er den verste institusjonen på jordens overflate).

Jaja. Kaffe og andres tenåringer på kontoret. Pause.
Postet 27-10-21 kl 10:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret med en liten haug å gjøre. Men som vanlig savnes det en del før jeg får gjort det.
Utviklingssamtale for ene guttungen på slutten av dagen.
Postet 27-10-21 kl 10:53 av star star er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
Hjemmekontor her også. Jeg burde definitivt vært på kontoret, for kjenner på manglende motivasjon og vet at det hjelper å omgås ekte mennesker.

Men, alenemamma denne uka og sykt barn, da blir det hjemmekontor da..
Postet 27-10-21 kl 11:04 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: Jeg har litt erfaringer med tenåringer som synes at ungdomsskolen er litt middels. (Understatement) Det er jo ekstra tungt når det bare er i starten av 8. klasse.
Postet 27-10-21 kl 12:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ja, særlig siden 7. klasse var episk forferdelig. Det går over på sikt, jeg vet jo det. Det er bare litt røft å stå i, spesielt når egen form er skral.
Postet 27-10-21 kl 16:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
At ting går over på sikt er en mager trøst når det er snakk om flere år frem i tid. Eller; finnes det noe håp om at dialog med skolen kan bedre situasjonen? Finnes det alternative tilbud i nærheten som kunne fungere bedre? (Min nåværende ungdomsskoleelev har et alternativt tilbud, og jeg er svært sikker på at det bidrar til at han har det veldig mye bedre enn han ville hatt det på den lokale skolen. MEN; jeg vet at alternativene er litt flere i storbyen.)
Postet 27-10-21 kl 17:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no