Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 13-12-17 kl 07:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

En liten tur på jobb, med masse kaffe, og så et utfordrende, men forhåpentligvis konstruktivt møte på privaten. Sukk. Men, først kaffe. Masse kaffe!
Postet 13-12-17 kl 08:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Dag 2 av eksamen, og hus-alven Alva har hatt party med lekene til ungene i natt.

Lucia i dag, og for første gang i historien skal ikke jeg på noe arrangement, gubben tar alt! Og i den nye barnehagen måtte jeg sjekke om det var noe melkefritt alternativ til sønnen vår (det var det nemlig aldri i den gamle, så der sluttet vi å møte opp på disse tingene). "Ja, selvfølgelig!" Var svaret. "Her er alle lussekatter melkefri i år så han kan spise det samme som alle de andre." Så sippet jeg litt da, bare fordi det er så godt å levere gutten min til sånne folk etter å ha levert ham til en helt annen type folk over ganske lang tid.
Postet 13-12-17 kl 08:44 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Ja, kaffe. God plan!
Postet 13-12-17 kl 08:45 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Mårnings!
Jeg startet dagen med supertilbudet "så mye snø du klarer å måke på 15 minutter" før jeg spaserte til bussen, så mannen får ut bilen i dag. Og så blir det utholdenhetstrening med resten av snøen når jeg kommer hjem. Men før det: styrkedråper. Masse.
Postet 13-12-17 kl 08:52 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Møkksure barn for nte dag på rad. Så da ble konsekvensen inndratte kalendere inntil de kan vise til normal folkeskikk en hel ettermiddag. Tok likså godt wifi også mens jeg var i gang.
Postet 13-12-17 kl 09:14 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så herlig pappalille!

Ojsann dali. Her skal eg på jobb og forelese om islamisme. Blir muntre greier.
Postet 13-12-17 kl 09:17 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så fin barnehage, Pappalille! Deilig at noen løser slikt så enkelt.

Hjemmedag med pjusk minstejente i dag, så vi skal bake selv siden vi går glipp av Lucia i barnehagen. Og rydde litt, ser jeg.
Postet 13-12-17 kl 09:20 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så fint Pappalille.

Her er flesteparten syke og hjemme, bare minsta som skal avgårde.
Jeg er i grei form og må lufte meg kjenner jeg.
Men først kaffe.
Postet 13-12-17 kl 09:26 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på satelittskolen. For siste gang, håper jeg. Vaktmester på en naboskole demonterer en vaskemaskin.

Minsten er hjemme. Han var fortsatt litt pjusk i morges. Egentlig litt teit å ikke være hjemme med ham. Det er tross alt siste gang jeg kunne vært hjemme med sykt barn.
Postet 13-12-17 kl 09:27 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Rolig morgen, skal til legen om et par timer og avspaserer i mellomtiden. Fyr i peisen og kaffe i koppen, det er jo blitt skikkelig kaldt ute!
Postet 13-12-17 kl 09:27 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
I dag skal jeg bare rase mellom avtaler. Men jeg har egentlig mest lyst til å legge meg igjen.
Hadde ikke lagt inn røntgen tur for fingeren i dag, men det må visst til etter gårsdagens uheldige møte med en kantstein.
Postet 13-12-17 kl 09:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
God morgen fra OSL på vei til BGO! Har fått kaffe og litt mat, så alt vel.
Postet 13-12-17 kl 09:47 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Deadlinebonanza. Vil ikke.
Postet 13-12-17 kl 09:54 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
= Ru.
Postet 13-12-17 kl 09:58 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
På jobb. Check
Mye forkjølelse i høst gitt. Vi bruker å være ganske forskånet for syke barn (bank i bordet), men nå er minsten på sin 3. forkjølelse i høst, og de forrige to har medført 2 dager sykefravær (for han) hver seg, og jeg mistenker at han kommer til å bli nedsylta denne gangen også.
Postet 13-12-17 kl 10:15 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Det skulle da bare mange pappalille. Vi lager da mat så alle skal få i min bhg.

Hjemme med sykt barn, som ikke er så sykt men iallefall ikke i form til uteskole. Han skal dog være med på et møte på jobben min straks.
Postet 13-12-17 kl 10:22 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har telt i kalenderen min. Jeg har 13 møtefrie timer før jul. Og lunsj må finnes innenfor de timene.
Postet 13-12-17 kl 10:24 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Trixie; jeg vet jo det, men den forrige barnehagen gjorde at lista ligger lavt for oss. Vi blir imponert.
Postet 13-12-17 kl 10:27 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
@OSL her også, Candy. Men på utenlands. Jeg synes det er alt for tett oppunder jul til å reise bort.

Pappalille - det skjønner jeg må være utrolig deilig.
Postet 13-12-17 kl 10:28 av Pepper Lemon Pepper Lemon er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det regner og det som var snø i går er dermed holkeis i dag.
Postet 13-12-17 kl 11:16 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
5 grader da jeg dro til jobb i morges. Regn nå. Da er det bare å vente på at Ortopedisk skal gjenvinne uttalelsen om at folk må bli hjemme og spille Ludo.
Postet 13-12-17 kl 11:22 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Siste barnehagelucia gjennomført. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli en sånn som sipper over at ungene blir store. Neste år må jeg nok lage lussekattene sjøl.
Postet 13-12-17 kl 11:36 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Har fått lussekatt på jobben, men de som mannen og minste har laget er myye bedre, mye mer safran i.

Vi har adoptert ny kattunge, den er helt utrolig søt, morsom, leken og piper om natten! / Gamlepusfar lurer fælt på hva som piper sånn utenfor stuedøren, de har ikke vært i samme rom enda. Minipus freste søtt og babyaktig gjennom dørsprekken da de såvidt oppdaget hverandre her i dag.
Postet 13-12-17 kl 12:19 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ikke noe NAV møte i dag. Til det tar fingeren min for lang tid. Den er bedøvet og forhåpentligvis er ytterste ledd på plass.
Postet 13-12-17 kl 13:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg skulle jobbet, men drømmer i stedet om Vietnam.

Ute snør det, så det varslede holkeføre uteblir. Men det blir skiføre. Mon om skiene kommer frem i helgen?
Postet 13-12-17 kl 14:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg retter prøver. Skikkelige, gammeldagse prøver, på papir. Sikkert fem år siden sist, men jeg er så lei av å sitte foran skjerm, så trengte litt variasjon. Snaaaaart ferdig med vurdering før jul!

Lykke til med møter og eksamen og god bedring til sjuklinger!
Postet 13-12-17 kl 14:31 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Hjemme med sykt barn selv om jeg ikke har sykt barn dager på henne når hun er 12. Omgangssyke er noe dritt og særlig når det bare er tre uker siden forrige gang! Jeg jobber hjemmefra, så da klager ingen på at jeg er hjemme, men de takker meg heller ikke.
Postet 13-12-17 kl 14:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er også hjemme med sykt barn, men siden han er for stor til å ha sykt barn dager for, måtte jeg hente PC-en og ha hjemmekontor i dag. Han reagerer så merkelig på feber og i dag var den høy, så jeg tørte ikke la ham være aleine.
Postet 13-12-17 kl 15:31 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Ikke glem FPs utdanningsaksjon. http://minaksjon.unicef.no/utdanning/2-5483
Vipps en liten slant, alle monner drar!
Postet 13-12-17 kl 15:46 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg retter ikke prøver lenger, jeg er hjemme med omgangssjuk unge, hodepine og 15 prøver som roper i veska. Håhå, jaja.
Postet 13-12-17 kl 16:19 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Stakkars Matilda, da!
Postet 13-12-17 kl 16:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Å nei, førjulspesten, Matilda! Jeg blir kvalm bare av tanken, vi har hatt så sinnsvakt mange runder.
Postet 13-12-17 kl 17:24 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Har ikke fått med meg FPs innsamling før nå! Noen må reklamere bedre!!
Postet 13-12-17 kl 18:30 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Blei hjemmekontor resten av uka, da. Jaja. Neinei. Bare ungen treffer bøtta, så!
Postet 13-12-17 kl 19:17 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Etter en rolig start på dagen tok det av, gitt. Å jobbe på skole er aldri kjedelig.

Nå står grøten og putrer på ovnen. Jeg sitter i stolen med beina høyt.
Postet 13-12-17 kl 19:25 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
God bedring til alle syke små og store.
Postet 13-12-17 kl 20:14 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Kjipt, Matilda! Har akkurat kjøpt chips, salte kjeks og Farris til den syke, men det var visst for tidlig med noe slikt. Satser på at hun er bedre i morgen. Jeg jobber greit hjemmefra, jobbet til nesten 19 i dag, drukner i jobb nå før jul og alt haster. Egentlig burde vi utsatt julen til januar.
Postet 13-12-17 kl 21:02 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no